PDA

Zobacz pełną wersję : EJ9 D14A3 brak iskry, nie słychać pompy, nietypowa usterka



Matheo12
12-06-19, 09:59
Sucho, ciepło, auto nie katowane, brak jakichkolwiek objawów przed usterką, auto zgaszone na 15 minut, próba odpalenia, immo nie świeci, nawet nie mignęło ani razu, rozrusznik kręci ale samochód nie odpala i to od piątku 07.06 już tak.

Sprawdzone zostało:
- odpalanie na pych
- odpalanie z kabli

Wtedy pompę paliwową było jeszcze słychać.
Przez kolejne dni wyszło, że pompa milczy, brak iskry.

- usunąłem kość imo ze swojego kompa
- podmieniony aparat zapłonowy
- podmienione łącznie 3 komputery - P3Y (taki jak mój) P3X i P06 (wszystkie bez imo)
- przekaźnik pompy paliwowej podmieniony
- kable zapłonowe podmienione
- czujnik pod schowkiem uderzeniowy podmieniony
- stacyjka podmieniona
- komputer ABS podmieniony (błędy 12 13 i 16)
- diagnostyka ECU nie wykazała nic
- sprawdzone WSZYSTKIE bezpieczniki i przekaźniki przez elektryka samochodowego
* ciekawostka, spalony bezpiecznik alternatora, wymieniony i jest ok do dziś
- masy wszystkie sprawdzone
- podpięta cała inna kolumna kierownicza

Zapomniałem o czymś? Od tygodnia prawie przy aucie walczyło kilku mechaników i elektryków, każdy się poddaje.
Auto jak kręciło, tak kręci ale nie odpala, nie dusi się nawet czy nie daje oznak chęci uruchomienia, tak jak gdyby coś odcinało rozruch.

marini23
12-06-19, 10:38
Sucho, ciepło, auto nie katowane, brak jakichkolwiek objawów przed usterką, auto zgaszone na 15 minut, próba odpalenia, immo nie świeci, nawet nie mignęło ani razu, rozrusznik kręci ale samochód nie odpala i to od piątku 07.06 już tak.

Sprawdzone zostało:
- odpalanie na pych
- odpalanie z kabli

Wtedy pompę paliwową było jeszcze słychać.
Przez kolejne dni wyszło, że pompa milczy, brak iskry.

- usunąłem kość imo ze swojego kompa
- podmieniony aparat zapłonowy
- podmienione łącznie 3 komputery - P3Y (taki jak mój) P3X i P06 (wszystkie bez imo)
- przekaźnik pompy paliwowej podmieniony
- kable zapłonowe podmienione
- czujnik pod schowkiem uderzeniowy podmieniony
- stacyjka podmieniona
- komputer ABS podmieniony (błędy 12 13 i 16)
- diagnostyka ECU nie wykazała nic
- sprawdzone WSZYSTKIE bezpieczniki i przekaźniki przez elektryka samochodowego
* ciekawostka, spalony bezpiecznik alternatora, wymieniony i jest ok do dziś
- masy wszystkie sprawdzone
- podpięta cała inna kolumna kierownicza

Zapomniałem o czymś? Od tygodnia prawie przy aucie walczyło kilku mechaników i elektryków, każdy się poddaje.
Auto jak kręciło, tak kręci ale nie odpala, nie dusi się nawet czy nie daje oznak chęci uruchomienia, tak jak gdyby coś odcinało rozruch.Czy po podmianie przekaźnika pompy są oznaki, że pompa pracuje? Leci paliwo?

Matheo12
12-06-19, 11:13
Czy po podmianie przekaźnika pompy są oznaki, że pompa pracuje? Leci paliwo?

Jak dobrze pamiętam, napięcie na przekaźniku pompy paliwa jest, na obu sprawdzanych jest. Paliwo nie leci, pompy nie słychać teraz, na krótko po awarii w dzień pierwszy i drugi jestem przekonany że pompę słyszałem, mam bebechę z tyłu i pompa jest odsłonięta, nie sposób jej nie usłyszeć

kazik2_h9w3
12-06-19, 11:37
A czy tam nie ma drugiego immo ppd kolumną kierowniczą

Matheo12
12-06-19, 12:13
A czy tam nie ma drugiego immo ppd kolumną kierowniczą

W internetach czy pytając znajomych była mowa tylko o immo znajdującym się na kompie, że jego usunięcie wystarcza.
Idzie się też go pozbyć?

kazik2_h9w3
12-06-19, 12:17
Musisz poszukać w internetach ale chyba jeden jest od rozrusznika a drugi od paliwa ale nie mam pewnosci

Matheo12
12-06-19, 12:38
Musisz poszukać w internetach ale chyba jeden jest od rozrusznika a drugi od paliwa ale nie mam pewnosci

Myślę, że immo by migało na desce wtedy, a zniknęło już w momencie, kiedy włączyłem zapłon i samochód pierwszy raz nie odpalił. Poza tym, przepieliśmy całą kolumnę kierowniczą, inna stacyjka, inny komp, wszystko z dawcy D14A3 co na szczęście mam obok i historia nadal ta sama, kręci ale nie odpala. Iskry i paliwa brak.

nitro2112
12-06-19, 12:56
A sama pompa paliwa? Ją też sprawdzałeś czy jest sprawna? No i kwestia... Jeśli nie ma nadal iskry, to i paliwo Ci nic nie da. I tak jak Ci Karol napisał, sprawdź czy nie masz teo drugieo immo.

Matheo12
13-06-19, 01:18
Edit, brak napiecia na przekazniku pompy paliwa, rozbierany jest ok, bralem nawet drugi, to samo sie dzieje.

Stad brak napiecia na samej pompie. Kolektor dzis zrzucony, wiazka pod nim sprawdzona cała przez elektryka i jest ok.

Pod stacyjka nie ma immo

kazik2_h9w3
13-06-19, 06:06
Moze masz jakis dokladany alarm i on szaleje?
Masz gaz moze?

Matheo12
13-06-19, 08:47
Moze masz jakis dokladany alarm i on szaleje?
Masz gaz moze?

Nie i nie.

Po dwóch nockach nad autem z elektrykiem problem rozwiązany, auto pali. Przekaźnik SRS co prawda był sprawny, ale zadziałał dopiero po przeczyszczeniu gniazda.. Taka pierdoła a wszystko wywalone do góry nogami i podmienione. Przekaźnik blokował pompę i iskrę, mimo to, że błąd SRS od zawsze mi świeci.