PDA

Zobacz pełną wersję : Stukanie przy skręcaniu



PrezesVI
25-05-19, 20:51
Witam
Civic VI.
Przy skręcaniu w lewo i dodaniu gazu stukanie w prawym kole. Wymieniony przegub ( zewnętrzny ) i końcówka drążka. Samochód odebrałem i nadal stukanie, nic nie ustało. Pojechałem na szarpaki, wg diagnosty wszystko jest ok, więc według niego jedynie przegub wewnętrzny może być.
Czy można wymienić sam przegub wewnętrzny, bo wg mechanika muszę całą półoś wymieniać. A i tak nie wiadomo czy to naprawi problem?

Kriss91
25-05-19, 23:56
Coś więcej o dźwięku? Miarowy czy pojedyncze puknięcie? Czy jest bardziej intensywny przy ostrzejszym skręcie? Czy występuje przy jeździe na wprost?

PrezesVI
28-05-19, 20:34
Miarowy. Intensywniejszy ( coraz głośniejszy) przy maksymalnym skręcie w lewo i dodawaniu gazu. W jeździe na wprost nie występuje.

PrezesVI
11-07-19, 21:27
Wymieniony przegub zewnętrzny oraz końcówka drążka kierowniczego, a nastepnie cała prawa półoś i stukanie nadal występuje przy skręcaniu w lewo ( i dodawaniu gazu) oraz przy jeździe na wprost ( przy wjechaniu w dziurę) ktoś coś?

kravietz81
28-10-19, 22:56
Łożyska na kolumnie sprawdzałeś?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

JarkoCivic
25-11-19, 14:39
Wymieniony przegub zewnętrzny oraz końcówka drążka kierowniczego, a nastepnie cała prawa półoś i stukanie nadal występuje przy skręcaniu w lewo ( i dodawaniu gazu) oraz przy jeździe na wprost ( przy wjechaniu w dziurę) ktoś coś?

Może trochę odkopię temat. Podnieś auto i złap za koło góra/dół czy nie ma luzu na dolnym sworzniu.


Łożyska na kolumnie sprawdzałeś?
Nie wiem o jakich łożyskach piszesz ale to nie VIIg.

kravietz81
05-12-19, 07:54
Nie wiem o jakich łożyskach piszesz ale to nie VIIg.

A tam gdzie amortyzator łączy się z budą to nie ma łożyska??

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

JarkoCivic
05-12-19, 14:34
A tam gdzie amortyzator łączy się z budą to nie ma łożyska??

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Dziwię się, że w ogóle o takich rzeczach piszesz. VIg ma w przodzie wielowahacz a nie mcpersony. Amor wraz ze sprężyną skręcone są na sztywno, a cała zwrotnica obraca się na sworzniach wahaczy góra dół. W Twojej MA9 jest to samo. Dla przykładu Audi A4 B5 czy Passat B5 ma podobnie rozwiązanie zawieszenia.

kravietz81
05-12-19, 15:10
Dziwię się, że w ogóle o takich rzeczach piszesz. VIg ma w przodzie wielowahacz a nie mcpersony. Amor wraz ze sprężyną skręcone są na sztywno, a cała zwrotnica obraca się na sworzniach wahaczy góra dół. W Twojej MA9 jest to samo. Dla przykładu Audi A4 B5 czy Passat B5 ma podobnie rozwiązanie zawieszenia.[emoji3][emoji3] Aż tak głęboko pod niego nie właziłem... Człowiek uczy się całe życie... [emoji846]

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

PrezesVI
24-11-20, 20:48
Odkopię a co tam... Byłem jakiś czas temu na innej stacji diagnostycznej. amortyzatory po 80%, nic nie wychwycił, jedynie co to poduszka amortyzatora mi powiedział że może być do wymiany. Mechanik natomiast sprawdził i uważa, że jest w dobrym stanie i nie ma co wymieniać. Aktualnie stukanie występuje przy szybkim ruszaniu na skręconych kołach ( i to tylko raz na jakiś czas) oraz przy powolnym skręcaniu w lewo podczas najechania prawnym kołem na lekki kraweżnik ( pojedyńczy stuk/ strzał)

SkylineGTR
30-11-20, 17:59
Rok czasu jeździsz ze stukami w przednim zawieszeniu i nie boisz się o siebie i innych uczestników ruchu? Nieźle :cool:
Rozumiem, że przegub i półoś z jednej strony wymieniałeś? Z której strony wymieniałeś? Stukanie występuje przy dynamicznym ruszaniu w obydwie strony, czy też tylko w lewo?

IrekTki
02-12-20, 00:14
Pff, mnie stuka od 3 lat przy ostrym skręcaniu, mechanik nic nie zauważył, przestałem sie martwić kolejnym sztucznym problemem i nie daje na ostrych nawrotach.