Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Samoregulacja tylnych szczęk w bębnie



wachus1
14-05-19, 12:28
Witam

Czy występuje jakaś samoregulacjach na szczekach w ebnie by je można było cofnąć do nasunięcia bębna ? Mam problem z założeniem bębna a ostukiwanie młotkiem w metalową część szczęki powoduje przesuwanie się jej względem drugiej. Jak jedna strona nachodzi mi na beben to z drugiej znów za bardzo wystaje szczęka... A cylinderek wcisnięty do końca i można go palcami wciskać jego końce

Kriss91
14-05-19, 14:49
Jest, jak w większości aut z bębnami. Standardowo kręcisz koronką/zębatką.

wachus1
14-05-19, 15:25
Jak wygląda ta koronka/ zebatka ?

Kriss91
14-05-19, 15:54
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/23/15/55/samoregulatory-hamulca-do-poloneza-radom-sprzedam-478690282.jpg
Coś jak tu. To jest połowa regulatora. Kręcąc koronką rozpierasz lub zbliżasz do siebie szczęki.

wachus1
14-05-19, 17:27
Szczerze powiedziawszy to nie widziałem czegos takiego u siebie a mam civic 6 5D 1.4

Kriss91
14-05-19, 18:52
Z tego co pamiętam, chyba jest w górnej części tarczy kotwicznej i zasłania go piasta. Spróbuj go skręcić płaskim wkrętakiem przez otwór w piaście.

siara87
15-05-19, 21:40
3:05 gosc regulule samoregulator

https://www.youtube.com/watch?v=q8Rc58apgFw

wachus1
16-05-19, 13:14
Dzięki wielkie Panowie.

Jeszcze jedno pytanie. Czy zacisk do prowadnic jarzma powinien być mocno dokrecony czy w miare lekko uprzednio śruby smarując klejem do gwintów ? Bo mam coś takiego czy jak śruby mocno przykrece to zacisk przestaje chodzić na bokina prowadnicach (prowadnice czyste i nasmarowane wszystko gładko chodzi) - usztywnia się
a jeśli je delikatnie dokrece minimalnie dociągając to zacisk wyraźnie chodzi na boki

Kriss91
16-05-19, 13:50
Jak w każdym przypadku - mocno na tyle, by nie latało luźno czy się nie odkręciło, ale nie na tyle żeby ukręcić śrubę. Dokładny moment do odgrzebania w manualu.
Jedyny pożądany ruch zacisku to poprzeczny wzdłuż prowadnic.