Zobacz pełną wersję : Telepanie auta przy ruszaniu i spadek obrotów po wciśnięciu sprzęgła
Hej,
Szukałem - wiem, że takie tematy były, ale żadna odpowiedź tu nie pasuje.
Pojawiły mi się dwie rzeczy:
1. podczas dojeżdżania np do świateł - wciskam sprzęgło i obroty spadają do 400-500 na sekundę, autem zatelepie i obroty wskakują do 700 tak jak zawsze.
2. Podczas ruszania, wciskam sprzęgło, jedynka i do przodu - zaczyna łomotać, telepać budą ... Objaw jest taki jak kiedyś miałem walniętą półośkę z mondeo - mniej więcej tak samo telepało, jakby od spodu auta.
3. Jak auto sobie stoi na światłach, na postoju lub po prostu na biegu jałowym chodzi - to od czasu do czasu obroty spadną do 400 na sekundę i wracają do normy ... niezależnie od klimy
auto nigdy nie zgasło, żadnych błędów, żadnej kontrolki nic ... i wszystko pojawiło się od tak, naraz .. auto regularnie serwisowane.
Co sprawdzone?
1. Sprzęgło - ok
2. poduszki silnika - ok
3. katalizator - ok
4. zawieszenie, półośki, łączniki, gumy - ok
5. okolice klimy też ok
6. paski
Civic VIII 2007 - 1,8 vtec, bez gazu, 149kkm na blacie
macie pomysł ?
marcin001984
07-05-19, 18:36
LPG masz?
LPG masz?
Nie nie nic z tych rzeczy, zapomniałem dopisać - mój błąd.
Odłącz masę na akumulatorze na rozgrzanym silniku. podłącz po 1o minutach. Bez obciążenia odpal i poczekaj aż wentylator się włączy. Zgaś.
Po tej procedurze zobacz czy coś się poprawiło.
Odłącz masę na akumulatorze na rozgrzanym silniku. podłącz po 1o minutach. Bez obciążenia odpal i poczekaj aż wentylator się włączy. Zgaś.
Po tej procedurze zobacz czy coś się poprawiło.
To jest procedura uczenia biegu jałowego jak domniemam bez reflasha?
Proponował bym update softu i /lub reset tpsa z nauką przez HDS.
Proponował bym update softu i /lub reset tpsa z nauką przez HDS.
Pytałem już kolegów z Reflasha kiedy będą na śląsku żeby podjechać na procedurę (czytałem na forum, że to pomaga na opadające obroty), ale wciąż pozostaje kwestia przy ruszaniu tego telepania ...
Update po J2534 to Ci zrobi każdy kto ma sprzęt do HDsa :)
Telepanie to już inna sprawa.
Update po J2534 to Ci zrobi każdy kto ma sprzęt do HDsa :)
A czym się różni update o którym ty mówisz od update'u Reflasha (koszt?) ? Oni wrzucają jeszcze kilka innych rzeczy wpływających na ogólną jazdę i spalanie. Popraw mnie jeśli się mylę jestem laikiem w tych sprawach :)
Update przez Pass-Thru ECU Programming Software to aktualizacja oem programu dla sterownika.
Jeśli dobrze pamiętam to do przedliftów coś było. Chyba poprawiało odrobinę obroty itd. ASO za granicą robi to za darmo. W polsce płatne.
Natomiast reflash ze zmianą tych "kilku innych rzeczy" to chiptuning w najczystszej postaci.
Gotowiec, zapewne opracowany przez rosjan :)
Widziałem taki jeden program w ufo 1.8 i ktoś tam siupnał w dół dość mocno knock sensitivity. Zupełnie bez sensu i niestety mało bezpiecznie dla motoru.
Ruszony zapłon, odcinka, i mapa przepustnicy.
Nie ruszone sekcje AFM, mass airflow. A po testach na swoim aucie widzę że każdy motor jest troszeczkę inny i nawet zmiana wkładki na KN rozjeżdża korekty strim.
Update przez Pass-Thru ECU Programming Software to aktualizacja oem programu dla sterownika.
Jeśli dobrze pamiętam to do przedliftów coś było. Chyba poprawiało odrobinę obroty itd. ASO za granicą robi to za darmo. W polsce płatne.
Natomiast reflash ze zmianą tych "kilku innych rzeczy" to chiptuning w najczystszej postaci.
Gotowiec, zapewne opracowany przez rosjan :)
Widziałem taki jeden program w ufo 1.8 i ktoś tam siupnał w dół dość mocno knock sensitivity. Zupełnie bez sensu i niestety mało bezpiecznie dla motoru.
Ruszony zapłon, odcinka, i mapa przepustnicy.
Nie ruszone sekcje AFM, mass airflow. A po testach na swoim aucie widzę że każdy motor jest troszeczkę inny i nawet zmiana wkładki na KN rozjeżdża korekty strim.
Tak w skrócie nie polecasz tego ;) ? czytałem bardzo dobre opinie i w sumie nie znalazłem, żeby ktoś narzekał. O te "pare innych rzeczy" nawet nie chodzi, bardziej o to, żeby obroty nie spadały :)
Pytać dokładnie co wgrywają chłopaki i co jest ruszone o ile :)
Robić, jeździć, obserwować :)
Pytać dokładnie co wgrywają chłopaki i co jest ruszone o ile :)
Robić, jeździć, obserwować :)
Ok, dzięki, a co z tym telepaniem? Masz pomysł ?
Daniello18
08-05-19, 12:24
Na jakiej podstawie stwierdziles ze sprzęgło jest ok? U mnie telepalo przy ruszaniu bo sprzęgło było śmieć, pomimo niecałych 140k na blacie
Na jakiej podstawie stwierdziles ze sprzęgło jest ok? U mnie telepalo przy ruszaniu bo sprzęgło było śmieć, pomimo niecałych 140k na blacie
Na podstawie wizyty w warsztacie, nie wróżę z fusów.
Znalazłem na stronie trafo taki wpis:
"Punkt 1: Zmiana stylu jazdy
Z informacji zaczerpniętej z instrukcji serwisowej wynika, że ze wzglądu na oszczędność paliwa, przy obrotach powyżej 820 obr./min., po zdjęciu nogi z pedału gazu, komputer odcina dopływ paliwa do silnika;
Dlatego proponował bym zmianę stylu jazdy i wciskanie sprzęgła przy wyhamowywaniu dopiero wtedy, kiedy obroty spadną poniżej 1000obr/min. " i tak dalej
Faktycznie opadanie obrotów, a przy tym i szarpanie przy ruszaniu zmniejszyło częstotliwość o conajmniej połowę, a wczoraj na kilkadziesiąt km może raz czy dwa mi opadły i może raz czy dwa szarpnęło, ale tylko dlatego, że musiałem dość gwałtowanie zahamować co zainicjowało spadek obrotów do 450-500 i potem przy ruszaniu szarpnęło ... potem stosując teorię kolegi trafo znów problemu nie było ... dziwne te nasze hondy, tak czytam, że to jeden z bardziej nierozwiązanych problemów i u każdego co innego ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.