PDA

Zobacz pełną wersję : Telepanie auta przy ruszaniu i spadek obrotów po wciśnięciu sprzęgła



arrchi
07-05-19, 15:36
Hej,

Szukałem - wiem, że takie tematy były, ale żadna odpowiedź tu nie pasuje.
Pojawiły mi się dwie rzeczy:
1. podczas dojeżdżania np do świateł - wciskam sprzęgło i obroty spadają do 400-500 na sekundę, autem zatelepie i obroty wskakują do 700 tak jak zawsze.
2. Podczas ruszania, wciskam sprzęgło, jedynka i do przodu - zaczyna łomotać, telepać budą ... Objaw jest taki jak kiedyś miałem walniętą półośkę z mondeo - mniej więcej tak samo telepało, jakby od spodu auta.
3. Jak auto sobie stoi na światłach, na postoju lub po prostu na biegu jałowym chodzi - to od czasu do czasu obroty spadną do 400 na sekundę i wracają do normy ... niezależnie od klimy

auto nigdy nie zgasło, żadnych błędów, żadnej kontrolki nic ... i wszystko pojawiło się od tak, naraz .. auto regularnie serwisowane.

Co sprawdzone?
1. Sprzęgło - ok
2. poduszki silnika - ok
3. katalizator - ok
4. zawieszenie, półośki, łączniki, gumy - ok
5. okolice klimy też ok
6. paski

Civic VIII 2007 - 1,8 vtec, bez gazu, 149kkm na blacie

macie pomysł ?

marcin001984
07-05-19, 18:36
LPG masz?

arrchi
07-05-19, 21:06
LPG masz?

Nie nie nic z tych rzeczy, zapomniałem dopisać - mój błąd.

CzechuXX
07-05-19, 21:22
Odłącz masę na akumulatorze na rozgrzanym silniku. podłącz po 1o minutach. Bez obciążenia odpal i poczekaj aż wentylator się włączy. Zgaś.

Po tej procedurze zobacz czy coś się poprawiło.

arrchi
08-05-19, 08:05
Odłącz masę na akumulatorze na rozgrzanym silniku. podłącz po 1o minutach. Bez obciążenia odpal i poczekaj aż wentylator się włączy. Zgaś.

Po tej procedurze zobacz czy coś się poprawiło.

To jest procedura uczenia biegu jałowego jak domniemam bez reflasha?

grafix
08-05-19, 08:13
Proponował bym update softu i /lub reset tpsa z nauką przez HDS.

arrchi
08-05-19, 08:30
Proponował bym update softu i /lub reset tpsa z nauką przez HDS.

Pytałem już kolegów z Reflasha kiedy będą na śląsku żeby podjechać na procedurę (czytałem na forum, że to pomaga na opadające obroty), ale wciąż pozostaje kwestia przy ruszaniu tego telepania ...

grafix
08-05-19, 08:49
Update po J2534 to Ci zrobi każdy kto ma sprzęt do HDsa :)

Telepanie to już inna sprawa.

arrchi
08-05-19, 08:57
Update po J2534 to Ci zrobi każdy kto ma sprzęt do HDsa :)

A czym się różni update o którym ty mówisz od update'u Reflasha (koszt?) ? Oni wrzucają jeszcze kilka innych rzeczy wpływających na ogólną jazdę i spalanie. Popraw mnie jeśli się mylę jestem laikiem w tych sprawach :)

grafix
08-05-19, 09:45
Update przez Pass-Thru ECU Programming Software to aktualizacja oem programu dla sterownika.
Jeśli dobrze pamiętam to do przedliftów coś było. Chyba poprawiało odrobinę obroty itd. ASO za granicą robi to za darmo. W polsce płatne.

Natomiast reflash ze zmianą tych "kilku innych rzeczy" to chiptuning w najczystszej postaci.
Gotowiec, zapewne opracowany przez rosjan :)

Widziałem taki jeden program w ufo 1.8 i ktoś tam siupnał w dół dość mocno knock sensitivity. Zupełnie bez sensu i niestety mało bezpiecznie dla motoru.
Ruszony zapłon, odcinka, i mapa przepustnicy.

Nie ruszone sekcje AFM, mass airflow. A po testach na swoim aucie widzę że każdy motor jest troszeczkę inny i nawet zmiana wkładki na KN rozjeżdża korekty strim.

arrchi
08-05-19, 10:07
Update przez Pass-Thru ECU Programming Software to aktualizacja oem programu dla sterownika.
Jeśli dobrze pamiętam to do przedliftów coś było. Chyba poprawiało odrobinę obroty itd. ASO za granicą robi to za darmo. W polsce płatne.

Natomiast reflash ze zmianą tych "kilku innych rzeczy" to chiptuning w najczystszej postaci.
Gotowiec, zapewne opracowany przez rosjan :)

Widziałem taki jeden program w ufo 1.8 i ktoś tam siupnał w dół dość mocno knock sensitivity. Zupełnie bez sensu i niestety mało bezpiecznie dla motoru.
Ruszony zapłon, odcinka, i mapa przepustnicy.

Nie ruszone sekcje AFM, mass airflow. A po testach na swoim aucie widzę że każdy motor jest troszeczkę inny i nawet zmiana wkładki na KN rozjeżdża korekty strim.

Tak w skrócie nie polecasz tego ;) ? czytałem bardzo dobre opinie i w sumie nie znalazłem, żeby ktoś narzekał. O te "pare innych rzeczy" nawet nie chodzi, bardziej o to, żeby obroty nie spadały :)

grafix
08-05-19, 10:37
Pytać dokładnie co wgrywają chłopaki i co jest ruszone o ile :)
Robić, jeździć, obserwować :)

arrchi
08-05-19, 10:54
Pytać dokładnie co wgrywają chłopaki i co jest ruszone o ile :)
Robić, jeździć, obserwować :)

Ok, dzięki, a co z tym telepaniem? Masz pomysł ?

grafix
08-05-19, 11:44
alternator i fajkocewki?

Daniello18
08-05-19, 12:24
Na jakiej podstawie stwierdziles ze sprzęgło jest ok? U mnie telepalo przy ruszaniu bo sprzęgło było śmieć, pomimo niecałych 140k na blacie

arrchi
09-05-19, 07:43
Na jakiej podstawie stwierdziles ze sprzęgło jest ok? U mnie telepalo przy ruszaniu bo sprzęgło było śmieć, pomimo niecałych 140k na blacie

Na podstawie wizyty w warsztacie, nie wróżę z fusów.
Znalazłem na stronie trafo taki wpis:

"Punkt 1: Zmiana stylu jazdy

Z informacji zaczerpniętej z instrukcji serwisowej wynika, że ze wzglądu na oszczędność paliwa, przy obrotach powyżej 820 obr./min., po zdjęciu nogi z pedału gazu, komputer odcina dopływ paliwa do silnika;

Dlatego proponował bym zmianę stylu jazdy i wciskanie sprzęgła przy wyhamowywaniu dopiero wtedy, kiedy obroty spadną poniżej 1000obr/min. " i tak dalej

Faktycznie opadanie obrotów, a przy tym i szarpanie przy ruszaniu zmniejszyło częstotliwość o conajmniej połowę, a wczoraj na kilkadziesiąt km może raz czy dwa mi opadły i może raz czy dwa szarpnęło, ale tylko dlatego, że musiałem dość gwałtowanie zahamować co zainicjowało spadek obrotów do 450-500 i potem przy ruszaniu szarpnęło ... potem stosując teorię kolegi trafo znów problemu nie było ... dziwne te nasze hondy, tak czytam, że to jeden z bardziej nierozwiązanych problemów i u każdego co innego ...