PDA

Zobacz pełną wersję : kontrolka ciśnienia 1.8 ivtec



Radeks
30-04-19, 16:03
Witam serdecznie, proszę o pomoc. Jak w tytule, zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju, najczęściej po zakończonej jeździe, gdy studze silnik na wolnych obrotach. Ostatnio wymienilem olej i filtr 5w30 Valvoline (takie parametry oleju byly wcześniej stosowane)
Wymieniony został czujnik ciśnienia, problem nie ustąpił, ciśnienie rzekomo jest prawidłowe wg mechanika.
Honda Civic 1.8 ivtec 140hp 2006r sedan
Czy ktoś z was tak mial? proszę o pomoc
Dodam jeszcze ze wg mnie silnik pracuje poprawnie, ma normalna moc i chodzi cicho i plynnie

CzechuXX
30-04-19, 16:24
Dolej oleju na max i obserwuj.

Radeks
30-04-19, 20:00
właśnie chodzi o to że jest na max.. dziś jeszcze zmieniłem filtr oleju na nowy, aby wykluczyć też taką ewentualność, ze tamten byl wadliwy

CzechuXX
30-04-19, 21:51
Czujnik Ori?
Metodą halupniczą można wpiąć się w czujnik i zobaczyć co pokazuje jak wyskakuje błąd.

Radeks
01-05-19, 10:22
nie wiem jaki czujnik niestety, ale samochód był podłączony pod komputer i nie wykazuje żadnego błędu ani nic

Marecki
03-05-19, 16:06
Może ktoś podmienił Ci czujnik na starą używkę

Wysłane z mojego MYA-L11 przy użyciu Tapatalka

Radeks
15-05-19, 19:20
oddałem samochod do specjalisty - inżyniera, wykonał wszystko co trzeba i po wielu pomiarach oraz rewizji miski olejowej okazało się, że na biegu jałowym przy skręcie w prawo ciśnienie chwilowo spada do 0.2 jest to wynikiem działania siły odśrodkowej która powoduje przesunięcie się panewek wzdłużnych a przy obrotach jałowych pompa generuje zbyt niskie ciśnienie prawdopodobnie jest to wada fabryczna. od około 700 obrotów problem znika niezależnie od przechyłu auta dlatego pytanie do was, jakie macie obroty na jałowym?

filipfm
15-05-19, 19:54
Skoro dzieje sie to biegu jalowym w trakcie jazdy to moze warto zaczac eksploatowac samochod jak nalezy :)

MikeFoto
20-05-19, 15:30
na biegu jałowym przy skręcie w prawo


Rozwiązanie jest bardzo proste. Na biegu jałowym skręcać tylko w lewo.

:) Aż mi się skojarzyło rozwiązanie problemu spadającego zasięgu w iphonach sprzed lat - "Źle trzymasz telefon" :)

Radeks
20-05-19, 19:31
czy moglibyście dodatkowo wrzucić jakiś filmik instruktażowy? :D bez was nie wpadłbym na te rozwiązania

MikeFoto
21-05-19, 09:20
czy moglibyście dodatkowo wrzucić jakiś filmik instruktażowy? :D bez was nie wpadłbym na te rozwiązania

Polecamy sie, od tego jest forum aby pomagać :)

ak_
18-07-19, 00:57
cześć

a jak te panewki z powrotem przesunąć na swoje miejsce?

Dla testu (bo mi nie wierzyli) zrobiłem 4 zakręty w prawo pod rząd i manometr pokazał i ciągle pokazuje równe 0 (podłączyłem go przed jazdą) i ciśnienie nie chce powrócić (klawiatura też głośno klekocze bez oleju)
Oleju już dolałem do max - nie pomogło.
Zwykle ciśnienie wracało...

Radeks
09-08-19, 07:06
ciśnienie zwiększa się (w zasadzie wraca do normy) po dodaniu gazu do powyżej 900 rpm, można zmienić obroty na biegu jałowym i nie powinno wtedy spadać

ak_
22-08-19, 22:52
tak, już się połapałem, że trzymając większe obroty lub przygazowując podczas skrętu w prawo, nie braknie ciśnienia - ale nie wygląda to zbyt dobrze, szczególnie manewrując po parkingu

a gdy ciśnienie nie wraca, to w moim muszę przygazowywać, czasem kilkukrotnie, do 5k rpm - w końcu wraca, ale jak długo silnik to wytrzyma?

obstawiam zacinający się zawór w pompie oleju, ale chyba ta część nie występuje oddzielnie

Radeks
28-08-19, 13:46
u mnie też było tak, że częściej się zapalała przed wizytą u specjalisty który to zdiagnozował, ale szukajac tej usterki wyczyscil mi caly smok, sito itp oraz dwie uszczelki, i od tamtej pory kontrolka zapala się sporadycznie, gdy już naprawdę stanę pod dużym kątem, teoretycznie nic takiego się tez nie wydarzy bo jest małe obciążenie silnika na jałowym, takie racie graniczne jak przy odpalaniu, ale gdy jedziesz z obciążeniem tj na biegu to trzeba wtedy uważać, myślę że zdejmij miskę, wyczyść udroznij i będzie dobrze

ak_
19-10-19, 20:41
uszczelki wymieniłem - nie pomogło. Smok był trochę brudny - pewnie od jazdy któregoś poprzedniego właściciela bez bagnetu, którego połowę znalazłem w misce.
Pozostaje wymiana pompy oleju na nową, za którą chcą w ASO 1900zł - co jest nieopłacalne do tak starego auta, a używanych nie widziałem. Jest jeszcze opcja z zalaniem gęstszego oleju.
Na razie, gdy nie zapominam przygazować przy skręcie w prawo, ciśnienie jest. No i nie parkować pochylonym autem na lewą stronę, bo w tej pozycji trudniej przywrócić ciśnienie.

ak_
10-09-20, 18:04
pomogła wymiana pompy oleju (czyli dekla rozrządu, bo pod taką nazwą używaną i dobrą można znaleźć za kilkadziesiąt zł) - wirniki "wyrzeźbiły" widoczny rant na dekielku od strony silnika.

prnt.sc/uf17u2