Zobacz pełną wersję : Pilnie pomocy! 1.8
Witam wszystkich.
CIVIC 1.8 z LPG
Samochód jeździ normalnie ale ma odchyly i :
1.chodzi na 3 baniaki i świeci check po podpieciu kompa pokazuje że nie działa 4 cylinder. Świece wymienione , cewki sprawdzone poprzekladane, prąd na cewce jest , ciśnienie też ok.
2. Lub chodzi na 3 baniaki kręci się tylko do 3.5 tyś nie ma mocy i świeci check , vsa, wykrzyknik w trójkącie i wykrzyknik w nawiasie.
Po jakimś czasie wszystko wraca do normy np. Po kilku uruchomieniach silnika czasami dużej. I nie wyświetla żadnego błędu chodzi normalne. Lub świeci sam check ale jeździ normalnie.
Proszę o pomoc co to może być.
usterki są identyczne na benzynie i LPG ?
W jakich okolicznościach pierwszy raz zaczyna chodzić na 3 gary i wywala checka? Chodzi mi o moment przejścia z normalnej pracy silnika na nieprawidłową.
Zawsze gdy uruchamia się silnik , chodzi normalnie lub na 3 baniaki. Nigdy nie zdażyło mi się to podczas jazdy . Jak działa normalnie to cały czas do wyłączenia tak samo jak działa na 3 baniaki to aż do wyłączenia A po ponownym uruchomieniu jest loteria
Wydaje mi się że częściej się to dzieje na ciepłym silniku.
Sprawdz czy kostka od kompa jest dobrze wlozona i czy pin dobrze siedzi w gniezdzie.
Jak jest ok to moze byc jakis zimny lut w kompie...
Tzn sprawdzić połączenie kompa z tymi trzema kostkami pod maską za akumulatorem?
Ruszajac wiazka przepikaj polaczenie miedzy kompem a cewka i wtryskami. Jesli bedzie ok i sygnal nie bedzie zanikal to znajdz kompa na podmiane dla sprawdzenia.
Wg schematu OBD ktore masz jest rozpiska pinow ktore odpowiadaja za poszczegolne wtryski i za cewki.
Jeszcze może być winny sterownik LPG. To przez niego są puszczane sygnały na wtryski pb. Jeśli ECU wyczuwa brak zapłonu to wyłącza zapłon na tym cylindrze.
Mechanik dziś posprawdzal kable i wszystko jest ok sygnał nie zanika. Ale jak narazie autko chodzi dobrze :-) zobaczymy jak długo. Pokombinuje jeszcze z kompem.
I sprawdzę sterownik lpg
marcin001984
30-04-19, 00:39
Mam LPG i u mnie była podobna akcja parę miesięcy temu. Była wtedy zima. Odpaliłem auto i miałem wrażenie że nie chodzi na wszystkich cylindrach bo slnik jakoś dziwnie przebierał. Ujechałem z 20 metrów, silnik w ogóle nie reagował na gaz i po chwili zgasł. Też zapalił się check engine.
Po odpaleniu wszystko wróciło do normy.
Dodam jeszcze że czasem mi się zdarzało że silnik nie chciał odpalić. Mogłem kręcić rozrusznikiem w nieskończoność. Ale gdy tylko zrobiłem kluczyk w pozycję OFF i jeszcze raz chciałem odpalić to odpalał bez żadnego problemu.
Dawno mi się coś takiego nie przydarzyło i do tej pory nie wiem dlaczego tak się wtedy działo.
W R18 i R20 jest taka przypadłość,że za dużo paliwa zbiera sie w komorze spalania i tym samym dzieją się takie kwiatki. W R18Z4 czyli udoskonalonej wersji R18A2 pozbyli się tego problemu
Dziękuję jeszcze raz za pomoc narazie jest wszystko w porządku. Sprawdzę jeszcze ten sterownik gazu
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.