Zobacz pełną wersję : Swap na d15z6 minime w EJ9
Witam, z góry mówię że przeszukałem mnóstwo i nic na ten temat nie było niestety.
Otóż posiadam EJ9 przedlift z 98roku i D14A4 na pokładzie które pije więcej oleju jak paliwa :/
W garażu mam Dół silnika z D15Z6 i głowicę z D16Y7, czy takie coś można złączyć w jedną całość ? Obliczałem CR na kalkulatorze i wychodziło jakieś 9.2.
Jak wygląda sprawa elektroniki ? Mogę zrobić tak że wkładam słupek i podpinam do tego aparat z y7 bo taka też jest głowica? Pod wiązkę z d14a4 ? i Kompem od Y7 ?
Temat obd2A czy tam B jest mi mało zrozumiały, w V genach było Obd1 i wszystko pasowało a tutaj takie krzaki :/
Grać będzie grać ale jaka moc ? Cholera wie. Najprościej i najtaniej kupić 1.4 I podmienić. Chyba że masz tą głowicę po remoncie i na 100% zdrowy dół to możesz zakładać i bez rzeźby podpiąć na starym osprzecie, wiązka do przełożenia, ew przerobienia twoja jeżeli chcesz inne ecu. Komp czy to twój czy to z y7 dobrze z tym działał nie będzie na pewno. Dlatego najtaniej kupić a3/a4 i podmienić.
Kupowanie D14 odpada. Nie szukam najtańszej opcji ale chce skorzystać z tego co już mam. Rozumiem że najlepiej będzie włożyć wiązkę obd1, wtryski 240 i odpalić na kompie p06 czy tam p28 i potem stroić. Jeśli aparat to jaki konkretnie z d15b7 ?
Jaki pasek rozrządu ? Czytałem że d15z6 ma trochę inny blok niż inne d15(B7,B2) czy to prawda ? Jeśli blok byłby taki sam to postępowałbym jak przy minime Z d15b7 i głowicy D16Y7 ale pewności nie mam bo po prostu nie mam info.
spinanie dołu D15Z6 z głowicą Y7 jest bezsensu. Jesli dół jest zdrowy to szukałbym głowicy z D15Z6 lub najlepiej kompletnej z D16Y8. Zrobic OBD1, wystroić i będzie to fajnie jechać. Tylko nie mów, że nie ma nic na ten temat na forum bo jest sporo. Wiem, co mówie :)
Jeśli chodzi o spinanie dołu d15z6 i czapki Y7 to nie ma niestety nic. Dół mam zdrowy i głowicę po regeneracji do tego pod ręką dlatego chcę to wykorzystać.
Btw. Wkładam słupek (dół D15Z6 + Y7) wiązka obd1. Jaki potrzebuję pasek rozrządu, jaki aparat zapłonowy konkretnie ?
Na D14 mam w tej chwili ssący z Z6 z przepustnicą A4 ona jest węższa od tych z d15/d16 ? mogę jej użyć później na kolektorze z6 i obd1?
Glowice D16Y7 i D14Z1/Z2 sa takie same. Nie ma nic na ten temat bo nikt nie wpadł na taki bezsensowny pomysł.
kazik2_h9w3
25-04-19, 20:09
Mysle ze ten pomysl wymyślił sie sam
Kolega pewno ma graty i chce z nich zrobic silnik
Tak właśnie po prostu mam graty do tego po remoncie i chciałem coś z nich wykrzesać. Niestety trzeba będzie po prostu kupić głowicę z aparatem, wiązką, kompem i kluczykiem z ek3 a od siebie wykorzystać tylko dół silnika.
Wiązka najlepiej byłaby od y7 jakbyś założył bo w 6 genach jest inaczej niż w 5 i masz łączenie wiązki dopiero w kabinie przy kompie więc nawet łatwiej ;) Chociaż jakbyś sie uparł to na wiązce z d14 byś to odpalił.
Wydaje mi się że pasek taki jak w y7/y8 bo wyskościowo blok d15 plus głowa z6 wyjdzie tyle co d16y7 czy pokrewne. Ale nie licz na za duże moce :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.