Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap B18c4 na OBD1



Kubamikus
02-04-19, 18:20
Siema , przymierzam się do swapu B18c4 do budy EG.
W budzie EG mam wiązki OBD1 z d15b7 i kompa p06 z epromem , ale mam też kompletna wiązkę z b18c4.
Wyczytałem że najszybciej będzie dołożyć IAB i przelutować kilka wtyczek do mojej wiązki z EG (obd1) , ale podobno można też wrzucić wiązke z MB6 , więc nie wiem. Jak wy to macie zrbione ? A i ma ktoś może schemat jak przerobić aparat z B18 pod wiązke obd1 tj. jaki kabel do którego przelutować??

kazik2_h9w3
02-04-19, 19:24
Jak zostal Ci aparat z b7 to ja bym przełożył z niego wiazki z czujnikami do aparatu z c4
Mialbys wtedy w miare nie przerabiany aparat tzn bez lutowania itp
By p06 obsłużył c4 musisz dołożyć obsługę vtec a by iaby działały tez cos trzeba dołożyć ale nie pamiętam co
No i do wiazki z b7 trzeba kabelki do vteca dołożyć
Nie wiem czy reszta kostek bedzie pasować ale jak poszukasz na forum znajdziesz odpowiedzi

Kaliś
05-07-19, 11:26
Podepnę się pod temat, może ktoś coś pomoże.

Otóż sprawa wygląda następującą. W mojej Coupe jest wiązka OBD1 (komp P28). Mam problem co do wiązki silnika którą dostałem ze SWAPem.
Otóż moja obecna wiązka rozdziela się w komorze silnika (na wiązkę silnikową) na prawym kielichu (3 kostki - zdjęcia nr 1) oraz na lewym kielichu (3 kostki / 2 kostki - zdjęcia nr 2).
Wiązka którą otrzymałem ze swapem natomiast od prawej strony (kostki komputer - zdjęcia nr 3) idzie bezpośrednio do komputera bez rozdzielenia na 3 kostki jak to jest w przypadku 3 kostek na prawym kielichu (zdjęcia nr 1) a z lewej strony (lewa strona - zdjęcia nr 4) jest jedynie jedna duża kostka zamiast 2 jak to jest w przypadku starej wiązki (zdjęcia nr 2).

Idąc dalej jak swapowaliśmy kumplowi B-serię to wiązka silnikowa, którą zakładaliśmy z angielki pasowała mu (łączyła się z jednej strony na 3 kostki i z drugiej strony na 2/3 kostki).
Moja wiązka z B-serii natomiast idzie bezpośrednio do komputera a z drugiej strony kończy się tylko jedną kostką. A oryginalna wiązka, która idzie od 3 kostek z kielicha idzie bezpośrednio do kumptera a ta jest scalona z wiązką kabiną, wiązką drzwi, itp.

Czy wiązki w B-serii (silnikowe) wychodziły różne modele, że łączyły się tylko na kielichach z jednej i z drugiej strony na te 2-3 kostki?

Zdjęcia nr 1 - prawy kielich
Strona do kabiny:
https://i.imgur.com/GKL7c9D.jpg
Strona do silnika:
https://i.imgur.com/TfAKXAi.jpg

Zdjęcia nr 2 - lewy kielich
Strona do kabiny:
https://i.imgur.com/SWnaEQx.jpg
Strona do silnika:
https://imgur.com/AxLwqKN

Zdjęcia nr 3 - prawy kielich - a raczej bezpośrednio kabina
https://i.imgur.com/JkwieaG.jpg

Zdjęcia nr 4 - lewy kielich
https://i.imgur.com/ixjn20i.jpg

kazik2_h9w3
05-07-19, 11:54
Moze masz wiazke z ek4
Moze cos bylo przerabiane

Kaliś
05-07-19, 14:55
Hm, a taka wiązka:

Honda Civic VI 5D D15Z8

https://i.imgur.com/ggSVXG9.jpg

Wtyczki wtrysków widzę, że podchodzą pod kolektor B18C4 (czarna, wciskana, niebieski środek). Łączy się ona na kielichu z jednej i z drugiej strony na 3/2 kostki. Ma obsługę VTEC z tego co widzę bo VTEC-E.

Kubamikus
09-07-19, 19:38
Z angielki powinna pasować. Natomiast jeżeli masz Coupe na obd1 to zostaw swoją stara wiązkę. Dołóż tylko dwa kabelki od IAB , wydłuż kable od sondy lambda , przelutuj wtyczkę od alternatora m, i wtyki od wtrysków i wszystko bedzie chodziło , bo reszta pasuje plug and play.
Wiązka z 6 gena - budy EJ i EK maja wiązki rozłączane przy kompie a budy EG 5 geny mają w komorze silnika wtyki szare.