Zobacz pełną wersję : Swap B18c4 na OBD1
Siema , przymierzam się do swapu B18c4 do budy EG.
W budzie EG mam wiązki OBD1 z d15b7 i kompa p06 z epromem , ale mam też kompletna wiązkę z b18c4.
Wyczytałem że najszybciej będzie dołożyć IAB i przelutować kilka wtyczek do mojej wiązki z EG (obd1) , ale podobno można też wrzucić wiązke z MB6 , więc nie wiem. Jak wy to macie zrbione ? A i ma ktoś może schemat jak przerobić aparat z B18 pod wiązke obd1 tj. jaki kabel do którego przelutować??
kazik2_h9w3
02-04-19, 19:24
Jak zostal Ci aparat z b7 to ja bym przełożył z niego wiazki z czujnikami do aparatu z c4
Mialbys wtedy w miare nie przerabiany aparat tzn bez lutowania itp
By p06 obsłużył c4 musisz dołożyć obsługę vtec a by iaby działały tez cos trzeba dołożyć ale nie pamiętam co
No i do wiazki z b7 trzeba kabelki do vteca dołożyć
Nie wiem czy reszta kostek bedzie pasować ale jak poszukasz na forum znajdziesz odpowiedzi
Podepnę się pod temat, może ktoś coś pomoże.
Otóż sprawa wygląda następującą. W mojej Coupe jest wiązka OBD1 (komp P28). Mam problem co do wiązki silnika którą dostałem ze SWAPem.
Otóż moja obecna wiązka rozdziela się w komorze silnika (na wiązkę silnikową) na prawym kielichu (3 kostki - zdjęcia nr 1) oraz na lewym kielichu (3 kostki / 2 kostki - zdjęcia nr 2).
Wiązka którą otrzymałem ze swapem natomiast od prawej strony (kostki komputer - zdjęcia nr 3) idzie bezpośrednio do komputera bez rozdzielenia na 3 kostki jak to jest w przypadku 3 kostek na prawym kielichu (zdjęcia nr 1) a z lewej strony (lewa strona - zdjęcia nr 4) jest jedynie jedna duża kostka zamiast 2 jak to jest w przypadku starej wiązki (zdjęcia nr 2).
Idąc dalej jak swapowaliśmy kumplowi B-serię to wiązka silnikowa, którą zakładaliśmy z angielki pasowała mu (łączyła się z jednej strony na 3 kostki i z drugiej strony na 2/3 kostki).
Moja wiązka z B-serii natomiast idzie bezpośrednio do komputera a z drugiej strony kończy się tylko jedną kostką. A oryginalna wiązka, która idzie od 3 kostek z kielicha idzie bezpośrednio do kumptera a ta jest scalona z wiązką kabiną, wiązką drzwi, itp.
Czy wiązki w B-serii (silnikowe) wychodziły różne modele, że łączyły się tylko na kielichach z jednej i z drugiej strony na te 2-3 kostki?
Zdjęcia nr 1 - prawy kielich
Strona do kabiny:
https://i.imgur.com/GKL7c9D.jpg
Strona do silnika:
https://i.imgur.com/TfAKXAi.jpg
Zdjęcia nr 2 - lewy kielich
Strona do kabiny:
https://i.imgur.com/SWnaEQx.jpg
Strona do silnika:
https://imgur.com/AxLwqKN
Zdjęcia nr 3 - prawy kielich - a raczej bezpośrednio kabina
https://i.imgur.com/JkwieaG.jpg
Zdjęcia nr 4 - lewy kielich
https://i.imgur.com/ixjn20i.jpg
kazik2_h9w3
05-07-19, 11:54
Moze masz wiazke z ek4
Moze cos bylo przerabiane
Hm, a taka wiązka:
Honda Civic VI 5D D15Z8
https://i.imgur.com/ggSVXG9.jpg
Wtyczki wtrysków widzę, że podchodzą pod kolektor B18C4 (czarna, wciskana, niebieski środek). Łączy się ona na kielichu z jednej i z drugiej strony na 3/2 kostki. Ma obsługę VTEC z tego co widzę bo VTEC-E.
Z angielki powinna pasować. Natomiast jeżeli masz Coupe na obd1 to zostaw swoją stara wiązkę. Dołóż tylko dwa kabelki od IAB , wydłuż kable od sondy lambda , przelutuj wtyczkę od alternatora m, i wtyki od wtrysków i wszystko bedzie chodziło , bo reszta pasuje plug and play.
Wiązka z 6 gena - budy EJ i EK maja wiązki rozłączane przy kompie a budy EG 5 geny mają w komorze silnika wtyki szare.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.