pasikonik
25-03-19, 15:14
Ostatnio przeraził mnie widok ulanego bloku silnika. Już zacząłem myśleć o wymianie UPG, ale na szczęście trafiłem w internecie na prawdopodobną przyczynę - nieszczelna Zaślepka wałka rozrządu.
Spocony silnik dokładnie w tym miejscu:
https://drive.google.com/file/d/1UIzsI2bUNpQAvgy866mWD4UeHZOPsNba/view?usp=sharing
W miejscu zaznaczonym strzałką jest plastikowa zaślepka, której uszczelka twardnieje i nie trzyma - olej zbiera się pod nią, a potem rozpływa się dalej po bloku. Można kupić nowy korek (https://haparts.pl/12513-p72-003.html), albo samą uszczelkę.
Ja kupiłem taką: oring 28 x 2,5 mm.
https://drive.google.com/file/d/1JYbxmg2EWqC3kcgTklzINb1MOdCovwVR/view?usp=sharing
Trzeba tylko dogadać się ze sprzedawcą, żeby była wytrzymała na co najmniej 120 stopni. Zwykłe są chyba do 100, a to może być za mało, uszczelka szybko "zdechnie" i będzie to samo od nowa.
Do wymiany trzeba wykręcić zawór EGR - to ta puszka widoczna pod strzałką. Potrzebny będzie klucz nasadowy 12mm z grzechotką, raczej solidną, bo do nakrętek podchodzi się lekko z ukosa. U mnie nie chciało puścić i musiałem zdjąć puszkę rezonatora, żeby dostać się do śruby z tyłu. Zaślepka wychodzi dość łatwo, trzeba tylko zachować ostrożność, żeby nie połamać zaczepów, bo później trzeba będzie zdejmować czapkę i ich szukać ;) Przed wyjęciem zaślepki warto zasłonić kanały EGR jakąś szmatką, bo poleci trochę oleju.
Uszczelka kosztowała mnie 3 zł, poziom trudności niski. Przejechałem jak na razie z 500 km i póki co sucho! Radość że to nie UPG ogromna :D
Jeśli temat był już kiedyś opisywany, to przepraszam że powtarzam, ale chyba lepiej kilka tematów, które wyjaśniają co zrobić, niż rzucone "było", albo "użyj szukajki!" ;)
Spocony silnik dokładnie w tym miejscu:
https://drive.google.com/file/d/1UIzsI2bUNpQAvgy866mWD4UeHZOPsNba/view?usp=sharing
W miejscu zaznaczonym strzałką jest plastikowa zaślepka, której uszczelka twardnieje i nie trzyma - olej zbiera się pod nią, a potem rozpływa się dalej po bloku. Można kupić nowy korek (https://haparts.pl/12513-p72-003.html), albo samą uszczelkę.
Ja kupiłem taką: oring 28 x 2,5 mm.
https://drive.google.com/file/d/1JYbxmg2EWqC3kcgTklzINb1MOdCovwVR/view?usp=sharing
Trzeba tylko dogadać się ze sprzedawcą, żeby była wytrzymała na co najmniej 120 stopni. Zwykłe są chyba do 100, a to może być za mało, uszczelka szybko "zdechnie" i będzie to samo od nowa.
Do wymiany trzeba wykręcić zawór EGR - to ta puszka widoczna pod strzałką. Potrzebny będzie klucz nasadowy 12mm z grzechotką, raczej solidną, bo do nakrętek podchodzi się lekko z ukosa. U mnie nie chciało puścić i musiałem zdjąć puszkę rezonatora, żeby dostać się do śruby z tyłu. Zaślepka wychodzi dość łatwo, trzeba tylko zachować ostrożność, żeby nie połamać zaczepów, bo później trzeba będzie zdejmować czapkę i ich szukać ;) Przed wyjęciem zaślepki warto zasłonić kanały EGR jakąś szmatką, bo poleci trochę oleju.
Uszczelka kosztowała mnie 3 zł, poziom trudności niski. Przejechałem jak na razie z 500 km i póki co sucho! Radość że to nie UPG ogromna :D
Jeśli temat był już kiedyś opisywany, to przepraszam że powtarzam, ale chyba lepiej kilka tematów, które wyjaśniają co zrobić, niż rzucone "było", albo "użyj szukajki!" ;)