Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Montaż modułu Długich 30% do jazdy dziennej



mmimia
22-03-19, 17:13
Witam,
Montował ktoś z Was taki moduł ,w którym długie świecą na 30% robiąc za światła do jazdy dziennej?:)
Tak mi się coś wydaje, że kiedyś widziałem taki temat, ale jakoś nie mogę znaleźć...
Chodzi mi o to aby działały z "auto" ,by automatycznie się przełączało na mijania po zmroku.

Ma ktoś może jakąś instrukcje?
Patrzyłem moduł z allegro ten z homologacją(jesy tam instrukcja podłączenia ),ale za nic nie wiem gdzie jest w civicu dostęp do tej kostki od lamp...

A, w tym module jest napisane , że włącza się w momencie zmiany napięcia... Czy w hondzie to zadziała? Czy trzeba moduł podłączyć po stacyjce?

Z góry dziękuję za jakieś informacje :)

CzechuXX
23-03-19, 09:43
Jest tam coś o homologacji? Pewnie nie, a jak już ryzykować to lepiej chyba w kierunki wrzucić.

szczepar
23-03-19, 09:54
W hondzie nie ma stałego ładowania akumulatora, ładowanie akumulatora jest sterowane przez ECU silnika.
Z tego co pamietam to prymitywne systemy automatow do swiateł (bazujce na zmianie napięcia w instalacji po włączeniu się silnika i alternatora) robiły dyskotekę w UFO.

mmimia
23-03-19, 10:41
Jest tam coś o homologacji? Pewnie nie, a jak już ryzykować to lepiej chyba w kierunki wrzucić.

Ma homologację E20, nawet dostępny jest dokument to potwierdzający :)


W hondzie nie ma stałego ładowania akumulatora, ładowanie akumulatora jest sterowane przez ECU silnika.
Z tego co pamietam to prymitywne systemy automatow do swiateł (bazujce na zmianie napięcia w instalacji po włączeniu się silnika i alternatora) robiły dyskotekę w UFO.

Czyli wychodzi na to, że trzeba by było podłączyć po stacyjce,tak?
W tym module jest właśnie kabel po stacyjce lub właśnie zostaje to wykrywanie zmian napięcia...

Chodzi mi o ten moduł:
https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

szczepar
23-03-19, 17:54
Proponuje skupić się na tym co jest na aukcji napisane i doczytać całość aukcji a nie pierwsze 5 linii, np lista obsługiwanych samochodów jest podana na aukcji.

mmimia
23-03-19, 18:09
Dzwoniłem do tego sprzedawcy i powiedział, że będzie działać w ufo ;)
A i czytałem tą listę.
Po prostu może już ktoś z Was coś takiego montował i miałbym łatwiej,ale skoro nie to trudno... Coś się wykombinuje, sprzedawca powiedział, że jak zakupię to powie mi jak to najprościej podłączyć :)

CzechuXX
23-03-19, 21:39
Daj znać jak poszło i jaki efekt.

Może ktoś bardziej obeznany powiedzieć czy ta homologacja coś warta?

Fazik83
24-03-19, 13:12
Mam od kilku miesięcy zamontowane https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-usb-6922489415?snapshot=MjAxOC0wNy0xOFQyMDozODoyNy42Mz BaO2J1eWVyOzcyNGE0M2Q1ZjFhMmI5MjJjMDZjZTc0YmY5MmY0 YTlmYzE0NjgwMDE1ZmE5MTVhN2UwMTRhYzMzYTMxYjg2MTM%3D - montaż samodzielny. Wszystko działa jak należy.
Dziś bym zamontował z czujnikiem zmierzchu https://allegro.pl/oferta/modul-swiatla-dzienne-drl-czujnik-zmierzchu-usb-6891289340

mmimia
24-03-19, 16:44
Mam od kilku miesięcy zamontowane https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-usb-6922489415?snapshot=MjAxOC0wNy0xOFQyMDozODoyNy42Mz BaO2J1eWVyOzcyNGE0M2Q1ZjFhMmI5MjJjMDZjZTc0YmY5MmY0 YTlmYzE0NjgwMDE1ZmE5MTVhN2UwMTRhYzMzYTMxYjg2MTM%3D - montaż samodzielny. Wszystko działa jak należy.
Dziś bym zamontował z czujnikiem zmierzchu https://allegro.pl/oferta/modul-swiatla-dzienne-drl-czujnik-zmierzchu-usb-6891289340

Ja mam czujnik zmierzchu seryjnie :)
Jak sam montowałeś to może dasz znać gdzie się wpiales dlugimi, postojowymi i po kluczyku( czy z tą opcją co sprawdza zmianę napięcia po uruchomieniu silnika i włącza je? )Zasilanie pod aku normalnie?

Fazik83
24-03-19, 19:15
Światła załączają się dopiero po wykryciu ładowania, chyba powyżej 13,5v, nie pamiętam dokładnie.
Moduł wpiąłem w kokpicie w okolicy bezpieczników.
Instrukcja https://lepard.eu/wp-content/uploads/2011/03/io_am010U-ML_DRL%20Module.pdf
Nie ciągnąłem zasilania od aku, bo mi się nie chciało, wpiąłem się pod stałe zasilanie w skrzynce bezpieczników w kokpicie.

mmimia
24-03-19, 22:11
I nie ma problemów z tym wykrywaniem zasilania? Działają normalnie te długie na 30%? Nie ma żadnej "dyskoteki" tak jak pisali koledzy wyżej?:)

Macie może jakiś schemacik, który za co odpowiada bezpiecznik?

Fazik83
25-03-19, 06:50
Gdyby była dyskoteka, w ogóle nie podawałbym linków do tych modułów.

mmimia
25-03-19, 17:02
Okej, dzięki. A trzeba ciągnąć kable do obydwóch żarówek czy wystarczy do jednej? Chodzi mi o długie.

Fazik83
25-03-19, 17:35
Tak, wszystko jest w schemacie.

mmimia
25-03-19, 20:27
Ok, wybacz ale daleko mi do elektroniki...
Dlatego też zastanawiam się czy dam radę...
Najgorzej będzie chyba ogarnąć, który kabelek w tej wiązce jest od czego...
Nadal nie znalazłem jakiegoś opisu ,co za co odpowiada ...

Edit:
Dobra, znalazłem w instrukcji, który za co odpowiada.
Wiem gdzie jest długie lewe/prawe i pozycje.
Natomiast nie widziałem tam kierunkowskazów (do funkcji drogi oświetlania do domu) i gdzie bym mógł się tam wpiąć z zasilaniem...

Fazik83
26-03-19, 18:58
Ja nie wpinałem się w kierunki - odprowadzenie do domu mam zaprogramowane pod blindą (mrugnięcie długimi).

mmimia
30-03-19, 17:16
Moduł podpięty, działa tak jak powinien :)
Współpracuje z seryjnym czujnikiem zmierzchu.
Podłączone pod żarówki bezpośrednio ( można spokojnie zamknąć klapkę).
Wygląda to całkiem estetycznie, tylko jeden kabelek idzie do prawej lampy(większość go i tak jest schowana pod plastikową osłonką nad grillem).
Dwa do lewej lampy, dwa do aku i jeden do listwy pod plastikową osłonką silnika :)
Aha, moduł podłączony" po stacyjce "... Światła włączają się na drugiej pozycji zapłonu i gasną natychmiast po wyjęciu kluczyka :)
Niestety- sterowanie poprzez wykrywanie napięcia alternatora NIE DZIAŁA. Światła wyłączają się przy wytracaniu prędkości blisko 0.
Pamiętajcie- po stacyjce nie ma problemu ;)
Ogółem polecam, od razu słychać, że na samych długich-dziennych silnik ma o wiele lżej :D

t6p
10-04-19, 15:55
Moduł podpięty, działa tak jak powinien :)
Współpracuje z seryjnym czujnikiem zmierzchu.
Podłączone pod żarówki bezpośrednio ( można spokojnie zamknąć klapkę).
Wygląda to całkiem estetycznie, tylko jeden kabelek idzie do prawej lampy(większość go i tak jest schowana pod plastikową osłonką nad grillem).
Dwa do lewej lampy, dwa do aku i jeden do listwy pod plastikową osłonką silnika :)
Aha, moduł podłączony" po stacyjce "... Światła włączają się na drugiej pozycji zapłonu i gasną natychmiast po wyjęciu kluczyka :)
Niestety- sterowanie poprzez wykrywanie napięcia alternatora NIE DZIAŁA. Światła wyłączają się przy wytracaniu prędkości blisko 0.
Pamiętajcie- po stacyjce nie ma problemu ;)
Ogółem polecam, od razu słychać, że na samych długich-dziennych silnik ma o wiele lżej :D

... po wyjęciu kluczyka. Czyli, jak np lubie sobie radia posłuchać w samochodzie, to światła też będą się palić?

Fazik83
10-04-19, 16:23
Nie wiem co ma mmimia, ale ja mam https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-usb-6922489415?snapshot=MjAxOC0wNy0xOFQyMDozODoyNy42Mz BaO2J1eWVyOzcyNGE0M2Q1ZjFhMmI5MjJjMDZjZTc0YmY5MmY0 YTlmYzE0NjgwMDE1ZmE5MTVhN2UwMTRhYzMzYTMxYjg2MTM%3D i światła zapalają się dopiero po wykryciu w instalacji 13,5V i gasną po zgaszeniu samochodu.

mmimia
10-04-19, 19:43
Radio działa od 1 pozycji kluczyka wtedy światła się nie świecą.
Świeca się od zapłonu czyli drugiej pozycji kluczyka :)
Przecież nie podłączyłbym tak żeby stać na parkingu i słuchać radia z włączonymi dziennymi:p

Fazik83 - hmm, u mnie to działa ,ale nie tak jak powinno.
Jak odpalisz to spoko- włączą się 1/2 sekundy po odpaleniu.
Światła gasną przy zatrzymaniu do 0,a po czasie jak nabierze prędkości to znów się świecą...
Na 100% świecą Ci się światła jak zwalaniasz , wrzucisz luz przy 10km/h i staniesz w miejscu?:)
A mam moduł de-lux allegro, ten co ma homologację w nazwie i nie tylko w nazwie ,bo rzeczywiście ten moduł takową posiada :)

filipfm
10-04-19, 21:35
Fazik83 - hmm, u mnie to działa ,ale nie tak jak powinno.
Jak odpalisz to spoko- włączą się 1/2 sekundy po odpaleniu.
Światła gasną przy zatrzymaniu do 0,a po czasie jak nabierze prędkości to znów się świecą...
Na 100% świecą Ci się światła jak zwalaniasz , wrzucisz luz przy 10km/h i staniesz w miejscu?:)
A mam moduł de-lux allegro, ten co ma homologację w nazwie i nie tylko w nazwie ,bo rzeczywiście ten moduł takową posiada :)

W ufo, nie wiem jak sedanie, napiecie w instalacji w trakcie jazdy potrafi spasc nawet do niskich 13V - u mnie DRL wykrywające napięcie nie działały - tzn gasły

A tak btw. to ta homologacje sobie mozesz powiesic nad lozkiem :) może jako urządzenie elektyczne jest zgodne z jakimiś tam normami, ale nie masz odpowiednich cech nabitych na lampie więc tyle w temacie.

mmimia
10-04-19, 22:09
Przez to, że alternatorem steruje ecu to się wyłączają.

Dlaczego tak piszesz na temat homologacji? Jest tam wyraźnie napisane, że można stosować na światłach drogowych.
Homologacja ma kilka stron wydana przez dyrektora transportowego dozoru technicznego ;)

Poza tym widziałeś w nowych samochodach , które takke modułu mają oryginalnie jakieś dodatkowe oznaczenia na lampie? Nie,bo takich po prostu nie ma ;)

TRAFO
10-04-19, 22:11
Dokładnie tak.
Pewnie ma dopuszczenie do użytku bo nie robi zakłóceń w instalacji...
Wg. serwisówek, to i UFO i 4D mają tzw. inteligentne alternatory, więc sterowniki które działają na zasadzie zwyżki i zniżki napięcia się nie sprawdzą - tak jak napisał filipfm.
Jak się chce mieć włączone DRLe po uruchomieniu silnika, to trzeba założyć sterownik który włączy się kiedy napięcie podskoczy a wyłączy po wyłączeniu stacyjki albo włączeniu świateł.
Inaczej zostaje zwykły przekaźnik, który będzie odpalał lampy po przekręceniu kluczyka na II, czyli zgodnie z przepisami :)

PS.
Przepisy dokładnie określają w jakich warunkach można jeździć na światłach drogowych. Tak samo mówią, że lampy powinny być oznaczone w określony sposób i jestem pewny że są.
Nie ma tam ani słowa o mocy, więc nie ważne czy 100% czy 30% jest to niezgodne i tyle.
Inna kwestia że sporo osób tak jeździ i nikt nie robi z tego problemu. Zresztą sporo z nas ma DRL zamiast żarówek w kierunkowskazach i dokładnie taką samą sytuację prawną.

mmimia
10-04-19, 22:15
Przekopiowałbym homologacje ,ale jest w PDF-ie.
W skrócie to jest tam coś o dwóch niezależnych kanałach i nie zakłócaniu instalacji elektrycznej samochodu i coś tam jeszcze o błędzie spalonych żarówek,ale w ufo i tak tego brak :D
Chcecie sobie poczytać tą homologację?:)


TRAFO mi to tam nie przeszkadza, że to się włącza na II pozycji kluczyka :D Czujnik auto mi się magicznie "naprawił" i już działa tak jak powinien... Zapomniałem już o światłach :cool:

TRAFO
10-04-19, 22:21
Z doświadczenia wiem, że jeżdżąc z większym obciążeniem elektrycznym - na klimie lub przy włączonych wiatrakach albo włączonym ogrzewaniu szyb/lusterek - alternator podaje większe napięcie więc nie powinno być problemu z tym sterownikiem.
Ale w innych sytuacjach, np. jadąc na równych obrotach bez klimy napięcie lubi się dość mocno obniżyć.

mmimia
10-04-19, 22:29
Mi gasły głównie po wrzuceniu luzu i dojeżdżaniu do punktu zatrzymania. Wyłączona klima itd

P.S co do przepisów to jeżdżę na mijania ledowych i też nikt się nie czepia :)

P.S 2 Swoją drogą jest kontakt przecież do głównego inspektoratu transportu drogowego... W wolnym czasie wysmaruje maila na temat możliwości jazdy na długich-dziennych z tym urządzeniem, które ma tą homologację :)
Jak dostanę odpowiedź to oczywiście dam Wam znać.

t6p
11-04-19, 15:00
No dobra, reasumując, który ten drl mam wybrać? Wymagania, jakie mam to, zeby światła świeciły cały czas a nie gasły przy spadku napięcia jak piszecie. Ważne też żeby zapalały sie przy włączonym zapłonie i wyłączały przy gaszeniu silnika. Homologacja, fajnie jak "jakaś tam będzie", ale nie musi. Po za tym fajnie jak by było to względnie proste w instalacji ;) Z góry dzięki za pomoc

MikeFoto
11-04-19, 15:09
:D
Chcecie sobie poczytać tą homologację?:)


Chętnie. Podeslij linka lub wrzuc na jakis zasób chmurowy.



P.S co do przepisów to jeżdżę na mijania ledowych i też nikt się nie czepia :)


Porówanie takie jak:

"Piję browar na chodniku i nikt się nie czepia".

Co nie oznacza, ze jest to legalne (bo się nie czepia), ale w razie czego mogą być z tego problemy :)
To ze coś jest OK, to w połączeniu z czymś innym, co też jest OK - dalej będzie OK.

Taki przykład na podstawie jednego pytania z Milionerów.
Durian - taki owoc, trochę śmierdzi ale jest smaczny i jadalny.
Alkohol, też jest smaczny i można go pożywać.

Ale połączenie tych 2 rzeczy w jednym czasie - daje mieszankę która nieodwracalnie zniszczy ci wątrobę. Serio.

Także tak jak koledzy piszą, homologacja na auto i jego reflektor to jedno, homologacja na sama urzadzenie to drugie. Ale połączenie jednego i drugiego niekoniecznie musi dać "legalny" rezultat.
Chetnie poczytam co piszą w dokumencie homologacji.

mmimia
11-04-19, 15:25
No dobra, reasumując, który ten drl mam wybrać? Wymagania, jakie mam to, zeby światła świeciły cały czas a nie gasły przy spadku napięcia jak piszecie. Ważne też żeby zapalały sie przy włączonym zapłonie i wyłączały przy gaszeniu silnika. Homologacja, fajnie jak "jakaś tam będzie", ale nie musi. Po za tym fajnie jak by było to względnie proste w instalacji ;) Z góry dzięki za pomoc

https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Ja mam ten i jest tak jak napisałem. Po zapłonie (2 pozycja ) i zgasną jak wrócisz do 1 pozycji .


Chętnie. Podeslij linka lub wrzuc na jakis zasób chmurowy.



Porówanie takie jak:

"Piję browar na chodniku i nikt się nie czepia".

Co nie oznacza, ze jest to legalne (bo się nie czepia), ale w razie czego mogą być z tego problemy :)
To ze coś jest OK, to w połączeniu z czymś innym, co też jest OK - dalej będzie OK.

Taki przykład na podstawie jednego pytania z Milionerów.
Durian - taki owoc, trochę śmierdzi ale jest smaczny i jadalny.
Alkohol, też jest smaczny i można go pożywać.

Ale połączenie tych 2 rzeczy w jednym czasie - daje mieszankę która nieodwracalnie zniszczy ci wątrobę. Serio.

Także tak jak koledzy piszą, homologacja na auto i jego reflektor to jedno, homologacja na sama urzadzenie to drugie. Ale połączenie jednego i drugiego niekoniecznie musi dać "legalny" rezultat.
Chetnie poczytam co piszą w dokumencie homologacji.

Podeślę jak wrócę do domu. Właśnie dziwne , że jest tam wprost o drogowych na 27% i żadnych innych wymagań nie ma.
Zresztą masz w linku na górze co podesłałem jako drugie zdjęcie :)

filipfm
11-04-19, 15:40
Moduły z palnikami ksenonowymi do montażu zamiast H4 też potrafią mieć homologację (jako urządzenie elektyczne), co nie znaczy, że to homologacja mówiąca o tym, że po włożeniu w klosz przeznaczony pod H4 jesteś po jasnej stronie mocy :) czy teraz jest to jaśniej napisane?

t6p
11-04-19, 15:51
"Urządzenie posiada :
- Funkcję świateł dziennych.

- Doświetlanie drogi do domu."

Mam rozumieć, że da się też jednocześnie ustawić tym modułem, żeby światła pozostały włączone po zamknięciu samochodu przez 20-30s?

Fazik83
11-04-19, 16:00
O czym Wy piszecie?!!!
@mmimia - skąd wiesz, że Ci światła gasną przy dojechaniu do skrzyżowania?
Moduł, który ja posiadam nie wyłącza mi świateł w trakcie jazdy - nikt mi nie mruga. Poza tym czasami po zmroku przejadę kawałek bez włączania świateł mijania i nic nie gaśnie.
https://lepard.eu/wp-content/uploads/2011/03/io_am010-ML_DRL%20Module.pdf w tym module światła gasną po wyłączeniu stacyjki, a nie po spadku napięcia.
Natomiast nie załączą się jeżeli napięcie nie osiągnie 13,5V

EDIT.
@mmimia
Zamiast pisać głupoty, wystarczy przeczytać instrukcję.
1: DRLnieaktywne
2: DRL aktywne, zapalanie/gaszenie świateł DRL na podstawie napięcia w instalacji samochodu
3: DRL aktywne, zapalanie świateł DRL na podstawie napięcia w instalacji samochodu/gaszenie na podstawie stanu stacyjki
4: DRL aktywne, zapalanie/gaszenie świateł DRL tylko na podstawie stanu stacyjki



Mam rozumieć, że da się też jednocześnie ustawić tym modułem, żeby światła pozostały włączone po zamknięciu samochodu przez 20-30s?
Tak, wtedy długie świecą przez 30 sekund na 100%

Ja swoje uwagi opieram tylko i wyłącznie o urządzenie, które mam w samochodzie - https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dziennych-drl-swiatla-dzienne-usb-6922489415

mmimia
11-04-19, 16:34
Niby tak,ale widziałeś wyciąg kiedykolwiek z takiej homologacji do hid? Ja co najwyżej nadrukowane E i CE.
A tutaj jest też napisane " niniejszy podzespół (ESA) może być użyty w każdym typie pojazdu kategorii M,N,L,T"


O czym Wy piszecie?!!!
@mmimia - skąd wiesz, że Ci światła gasną przy dojechaniu do skrzyżowania?
Moduł, który ja posiadam nie wyłącza mi świateł w trakcie jazdy - nikt mi nie mruga. Poza tym czasami po zmroku przejadę kawałek bez włączania świateł mijania i nic nie gaśnie.
https://lepard.eu/wp-content/uploads/2011/03/io_am010-ML_DRL%20Module.pdf w tym module światła gasną po wyłączeniu stacyjki, a nie po spadku napięcia.
Natomiast nie załączą się jeżeli napięcie nie osiągnie 13,5V

EDIT.
@mmimia
Zamiast pisać głupoty, wystarczy przeczytać instrukcję.
1: DRLnieaktywne
2: DRL aktywne, zapalanie/gaszenie świateł DRL na podstawie napięcia w instalacji samochodu
3: DRL aktywne, zapalanie świateł DRL na podstawie napięcia w instalacji samochodu/gaszenie na podstawie stanu stacyjki
4: DRL aktywne, zapalanie/gaszenie świateł DRL tylko na podstawie stanu stacyjki


Tak, wtedy długie świecą przez 30 sekund na 100%

Jak to skąd wiem? Człowieku, masz samochody przed sobą :)
Wszystko jak na dłoni widać w odbiciu...
TRAFO , który się na tym zna też pisał, że w UFO jest z tym problem..
Nie wiem, może jesteś wyjątkowy: D
Natomiast jeśli włączą się po wykryciu napięcia 13 z hakiem i nawet przy spadku się nie wyłączą,a dopiero po stacyjce na off to zwracam honor i ma to sens.
Natomiast wiem,że z moim modułem to w 100% NIE DZIAŁA.

Fazik83
11-04-19, 16:38
Zainstaluj oprogramowanie i odpowiednio ustaw moduł - tyle w temacie.
No chyba, że masz całkiem coś innego, lub inaczej podłączone.

mmimia
11-04-19, 16:40
Nie no ,ja mam inny moduł niż Ty i pewnie dlatego jest taka różnica,jak wyżej napisałem, w moim module to nie działa.
Natomiast jak Ci się nie wyłączają przy spadku napięcia to masz rację.
Sprzedawca też powiedział, że z tym modułem(inny niż Twój) tylko i wyłącznie pod stacyjkę.

Fazik83
11-04-19, 16:42
Natomiast wiem,że z moim modułem to w 100% NIE DZIAŁA.

Jaki masz moduł?

mmimia
11-04-19, 16:44
Ten:
https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Fazik83
11-04-19, 16:50
I od tego powinniśmy wyjść, uniknęlibyśmy słownych przepychanek.
Żeby udoskonalić moduł, który posiadasz, potrzeba modyfikacji o których pisano wcześniej.

mmimia
11-04-19, 16:51
Ważne, że już wiemy i oczywiście miałeś rację ,skoro z Twoim modułem tak to działa...
U mnie niestety nie, choć mi to wcale nie przeszkadza, że włączają się po drugiej pozycji kluczyka :)

MikeFoto
12-04-19, 09:43
Znalazłem pełną homologację tego cuda - MOD 400
https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914

tu

http://www.dzienne.eu/e20.pdf

Homologacja mówi ni mniej ni więcej że zespól elektroniczny może być zamontowany po pojeździe kategorii M N L T. (Auto, motocykl, ciągnik itp).
Może być zamontowany, co nie oznacza automatycznie, że możesz go używać zgodnie z przepisami .

A polskie przepisy nie mówią o możliwości jazdy na światłach drogowych o obniżonej jasności w dzień, a mówią o światłach mijania albo światłach do jazdy dziennej, gdzie na reflektorze jest oznaczenie RL00. Nigdzie o drogowych o obniżonej jasności robiących za światla do jazdy dziennej się nie spotkałem.
No chyba że coś przegapiłem....

Więc dla mnie, z punktu widzenia przepisów, legalne możliwości to:
- światła mijania
- światła do jazdy dziennej z oznaczeniem na kloszu RL00

I chyba tyle.

mmimia
12-04-19, 20:47
To ja już sam nie wiem ...
Wiem, że moduły z tego typu homologacją oferowali kiedyś w ASO bodajże do Subaru:confused:

Fazik83
12-04-19, 22:40
A polskie przepisy nie mówią o możliwości jazdy na światłach drogowych o obniżonej jasności w dzień, a mówią o światłach mijania albo światłach do jazdy dziennej, gdzie na reflektorze jest oznaczenie RL00. Nigdzie o drogowych o obniżonej jasności robiących za światla do jazdy dziennej się nie spotkałem.
No chyba że coś przegapiłem....

Więc dla mnie, z punktu widzenia przepisów, legalne możliwości to:
- światła mijania
- światła do jazdy dziennej z oznaczeniem na kloszu RL00

I chyba tyle.

Jeżdżę na DRL od sierpnia 2018, przed Policją, za Policją, mijam radiowozy, nikt nie zwraca na mnie uwagi (na moje światła), nikt nie mruga, nikt nie trąbi...
Pewnie masz rację, tylko kto to sprawdza... Zawsze można włączyć światła mijania i jechać dalej w przypadku kontroli. Nie odbierzcie tego jako kozaczenie, ale tak jest w Polsce.

mmimia
12-04-19, 22:44
No wiesz , ja mam mijania ledowe i też nigdy nie miałem kontroli...
Jeżdżę już na takowych ponad pół roku.
Także kwestia legalności ,a użytkowanie to wciąż dwie bajki w naszym kraju ;)
Zgadzam się z Tobą , że policja nie zwraca na to uwagi, ba , zobaczcie ile jeździ samochodów na hid`ach czy na zwykłych żarówkach, które są źle ustawione i walą nam po oczach i co?
Policja ma to lekko mówiąc gdzieś, no chyba , że już coś przeskrobiemy to wtedy do wszystkiego się potrafią doczepić:p

MikeFoto
12-04-19, 23:48
No wiesz , ja mam mijania ledowe i też nigdy nie miałem kontroli...
Jeżdżę już na takowych ponad pół roku.
Także kwestia legalności ,a użytkowanie to wciąż dwie bajki w naszym kraju ;)
Zgadzam się z Tobą , że policja nie zwraca na to uwagi, ba , zobaczcie ile jeździ samochodów na hid`ach czy na zwykłych żarówkach, które są źle ustawione i walą nam po oczach i co?
Policja ma to lekko mówiąc gdzieś, no chyba , że już coś przeskrobiemy to wtedy do wszystkiego się potrafią doczepić:p

Słuchaj , zawsze można na zasadzie "a może nikt nie zauważy", albo "od lat przechodzę na czerwonym i jeszcze mnie nikt nie zabił " :)
W taki własnie sposób wiele motocyklistów prawka na A nie robi, bo nie mieli kontroli a w razie czego to 500zł mandatu i kolega z przyczepką po moto przyjedzie.
Tylko.....zapominają o jednym, w razie kolizji - taki motocyklista bez prawka całe koszta pokrywa z własnej kasy bo niema uprawnień.

Jesteśmy dorosłymi, myślącymi ludzmi, wiec jeśli masz świadomość że masz nielegalne rozwiązanie ktore łamie przepisy i masz świadomość konsekwencji, to dla mnie jest ok. Bo wiesz czego się możesz spodziewać.
Niektórzy nie mają tej świadomości więc często ludzi uświadamiam jakie mogą być konsekwencje. I albo zmieniają myślenie, albo nie ale świadomie ewentualne problemy biorą na klatę.

mmimia
13-04-19, 00:14
Spokojnie, wiem , że te żarówki ledowe nie mają homologacji i jakie mogą być tego konsekwencje.
Natomiast nie rażą innych uczestników i jazda na nich jest według mnie o wiele bezpieczniejsza ,bo można więcej zobaczyć na drodze :D

Swoją drogą to wszyscy łamiemy prawo , dzień w dzień ,bo nie znam osób co by jeździły z takimi prędkościami jak na znakach.
Zawsze jest te kilka kilometrów szybciej...
Fakt- za to można dostać mandat,ale i wyrządzić szkody innym uczestnikom ruchu.

Ogółem uważam, że moglibyśmy ciągnąć tą dyskusję bez końca i każdy by miał jakieś argumenty prawne czy użytkowe...

t6p
14-06-19, 15:17
https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Ja mam ten i jest tak jak napisałem. Po zapłonie (2 pozycja ) i zgasną jak wrócisz do 1 pozycji .

Zamontowałem ten moduł i rzeczywiscie... jest tak jak co niektórzy pisali. Światła czasami przygasają, czy po prostu, wyłączają sie. Zauważylem to podczas jednoczenego kręcenia kierownicą i ruszania (przy parkowaniu). Tak jak by pod dużym obciążeniem silnika. Swiatła wyłączają sie na sekundę, po czym włączają. Podczas dojeżdżania do skrzyżowania nie zauważyłem takiego zjawiska (w odbiciu innych samochodów). Gdzie leży problem? Czy można to jakoś rozwiązać? Montaż zgodnie z instrukcją. Nie podłączyłem tylko kabla od stacyjki.