PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana lewej piasty



maniax66
27-09-08, 20:22
Witam.Mam pytanie odnosnie wymiany tej czesci gdyz chce sie za to jutro zabrac:cool:
Czy bede mial z tym problem czy pojdzie gladko???bylbym wdzieczny zeby ktos mi opisal krok po kroku ta operacje:D

To musze zamontowac;) http://img225.imageshack.us/my.php?image=427979011gc3.jpg

Tompro
28-09-08, 07:12
Jak masz jakiś sensowny ściągacz do sworzni to sobie poradzisz bez problemu. Szczególnie dolny potrafi czasem dać popalić, ale dasz rade. Co do opisu to zaciągnij sobie manuala i masz tam rysunki co i jak. A i to jest wymiana całej zwrotnicy bo piaste to nie wiem czy byś w domu łatwo ogarnął ;). Ja do piasty używam prasy ręcznej, żeby wszystko ładnie zrobić.

maniax66
28-09-08, 11:22
Ok a jak nie mam zadnego sciagacza do sworzni to dam rade??
Sciagnelem sobie "sam naprawiam Honda civic" ale nie moge tam znalezc o wymianie calej zwrotnicy krok po kroku:(

Tompro
28-09-08, 13:10
Bez ściągacza też dasz rade, ale może troche zejść przy tym, zależy jak są zapieczone sworznie. Ogólnie to tak, najpierw odkręcasz nakrętke mocującą przegub w piaście, dalej zdejmujesz zacisk hamulca razem z jarzmem i odkręcasz przewód hamulcowy od zwrotnicy. Możesz to sobie gdzieś podwiesić, żeby nie przeszkadzało. I zostały ci 3 sworznie, dolny, górny oraz sworzeń końcówki drążka kierowniczego. Z tego co ja się bawiłem najgorzej zawsze szedł dolny, następnie górny a już sworzeń drążka to formalność. Czyli ja bym zaczął od dolnego sworznia, jak wyjdzie to go wsuń z powrotem i się weź za górny. Jak oba będziesz miał już ruszone to wybijasz sworzeń od końcówki drążka kierowniczego. No i to by było na tyle, montaż w kolejności odwrotnej ;)

maniax66
28-09-08, 14:43
Dziekowka stary!!!Bede probowal:)

A wiec odkrecilem stara zwrotnice i chcce zaklaadac nowa przypasowuje wszystko ok ale nagle nie moge przykrecic nakretki do dolnego sworzenia i bocznego bo te sruby czy jak to nazwac(patrz fotka) maja zjechane gwinty i nie da sie nakrecic nakretek:(Pomocy co mam robic czy to idzie jakos osobno dokupic czy jak bo juz sam nie wiem!!!POMOCY!!!!

http://img215.imageshack.us/my.php?image=piastabl3.jpg fotka

piotrstrojek
29-09-08, 08:12
HA... szkoda że wcześniej nie zajrzałem... to bym Ci doradził jechać do pierwszego lepszego sklepu z narzędziami metalowymi i nabyć sciągacz - koszt 40zł... a teraz Panie powiem Ci tak, kiedyś zrobiłem sobie podobną lipę - poradziłem sobie w ten sposób że opiłowałem część sworznia która się rozklepała i przeciąłem śrubę kawałeczek brzeszczotem (najlepiej wzdłuż jednego z rowków do wkładania zawleczki) także miałem od spodu coś na wzór łba na śrubokręt i powoli trzymając sworzeń śrubokrętem (bo będzie się kręcił) dokręciłem to ustrojstwo... a po jakimś czasie wymieniłem go wogule...

Tompro
29-09-08, 09:07
Można włożyć jakiś śrubokręt albo coś o odpowiedniej grubości pomiędzy wahacze, tak aby pchać nakrętke w dół. Od dołu ją wkręcasz i powinien się sworzeń zblokować pod wpływem rozpychania i nakrętka w większości przypadków da się przykręcić.

maniax66
29-09-08, 11:56
MA ktos jeszcze jakies pomysly bo pilnie potrzebuje auto a one w rozbiorce lezy...

Woźniak
12-02-10, 19:43
trzeba dobrać narzynkę i gwintownik do śruby. Miałem podobny przypadek ze sworzniem wachacza dolnego nie mogłem śruby nakręcić. W moim przypadku była to narzynka 12 na 1,25 taki gwint był potrzebny w ej93

nakrętka po nagwintowaniu bez problemu wkeciła się na gwint palcami