Zobacz pełną wersję : Kompresor kit eaton m62 do mb3
AniolStraz
15-03-19, 22:01
Jako ze udało mi sie ogarnac auto pod względem mechanicznym/technicznym tak jak zakładałem to teraz planuje wstawić kompresor do d15z3 mb3. Myśle o eatonie m62 podpowiedzcie co w skład takiego kitu musi wchodzić w skład ? I czy jakos przygotować dodatkowo silnik przed modem ...
+ kilka dodatkowych pytan
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daruj sobie kompresor do d15z3, to ma slaby przeplyw w glowicy. Podejrzewam ze swap d16z6 z luznieszych dolotem i wydechem bedzie lepiej sie zbierac, niz te d15 z kompresorem.
kazik2_h9w3
16-03-19, 11:01
Pytanie czy na pewno masz d15z3 czy nie przypadkiem d15z8
W swoim temacie piszes d15vtec econo 114km
Wiec sprawdź to
AniolStraz
16-03-19, 20:26
Pytanie czy na pewno masz d15z3 czy nie przypadkiem d15z8
W swoim temacie piszes d15vtec econo 114km
Wiec sprawdź to
D15z3 na tabliczce znamionowej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daruj sobie kompresor do d15z3, to ma slaby przeplyw w glowicy. Podejrzewam ze swap d16z6 z luznieszych dolotem i wydechem bedzie lepiej sie zbierac, niz te d15 z kompresorem.
Swapowac nie chce bo mam zdrowy silnik i jestem pewny go. A swapowanie wiąże sie dodatkowymi kosztami co do nie do końca wiadomego pochodzenia i stanu. Jakbym miał swapowal to ewentualnie jakies minime na głowice y8,y2 czy w4(bodajże)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Daruj sobie kompresor do d15z3, to ma slaby przeplyw w glowicy. Podejrzewam ze swap d16z6 z luznieszych dolotem i wydechem bedzie lepiej sie zbierac, niz te d15 z kompresorem.
Dolot jest zrobiony kwasowa + stozek
Wydech 421 chinol + środkowy przelot i końcowy z ITRa
Swapowac nie chce bo mam zdrowy silnik i jestem pewny go. A swapowanie wiąże sie dodatkowymi kosztami co do nie do końca wiadomego pochodzenia i stanu. Jakbym miał swapowal to ewentualnie jakies minime na głowice y8,y2 czy w4(bodajże)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kazik2_h9w3
16-03-19, 21:55
Tak wiec masz 90km
Tu faktycznie kanały w głowicy sa wąskie
AniolStraz
17-03-19, 00:44
Tak wiec masz 90km
Tu faktycznie kanały w głowicy sa wąskie
To były 90 konne ecovteci? Powaznie ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kazik2_h9w3
17-03-19, 15:37
Teraz nie wiem czy se jaja robisz?
Oczywiscie ze byly w 5g i w angielkach przedliftach byly d15z1 i d15z3 90km i one na pokrywie zaworow mialy vtec-e
D15z6 czy tam d15z8 miały odpowiednio 114 i 115km(katalogowo) i maja lepszą konstrukcje tzn szersze kanaly w glowicy i kolektorze ssacym no i zdaje sie lepszy wałek a jak różnią sie doły tych silników za bardzo nie wiem
AniolStraz
18-03-19, 00:45
Dobra a pytanie o strojenie. Czy mogę założyć kompresor bez swapu głowicy i uskutecznić strojenie dopiero po swapie ? Jakie byłyby tego konsekwencje dla silnika ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Konsekwencje odpowiednie dla pracy na zubożonej mieszance m.in. wypalone gniazda, uszkodzone zawory i tłoki, etc. etc. etc.
Nie ma miejsca na takie pośrodki. Jeśli już robić takie przeróbki, to "po bożemu".
AniolStraz
18-03-19, 00:58
Ok. Kumam. A czy da rade wystroić kompresor pod lpg i pod benzynę tak by działało to jakos na 2 programach ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kazik2_h9w3
18-03-19, 06:37
Da rade
Brat mial lpg w b18 z m62
Aczkolwiek na m62 jezdzil na benzynie
Gazior nie ma tutaj specjalnie dużo do rzeczy. Bo z tego co wiem to mapa wtrysku LPG oparta jest na mapie wtrysku z Twojego ECU. Tak więc jak masz dobrze wystrojoną mapę benzyny to ogarnięty zakład LPG dobrze ustawi swoją mapę. Strojenie gazu powinno wyglądać jak strojenie benzyny, czyli sonda w rurę, pomiar AFR i strojenie w trasie. Pamiętaj tylko, że instalacja LPG też musi być przewidziana pod planowane osiągi. Wtryski i parownik powinny być dobrane odpowiednio do docelowej mocy. Średnica przewodów od gazu między zbiornikiem a parownikiem też musi być wystarczająca. Jak chcesz dmuchać i iść w osiągi to proponowałbym dać kolektor do nawiercenia pod dysze LPG w porządnym zakładzie gazowniczym. Z tego co mi mówiono powinny one być równo ustawione i mieć odpowiedni kąt względem kanałów. Pewnie tak jak to ma miejsce w przypadku wtryskiwaczy Pb.
Ogólnie Twój kompresor będzie chodził tak samo na Pb i LPG. To LPG będzie dopasowane pod Twój setup ;)
A czy w tym silniku czasem korby nie są cienkie jak zapałki?
D15z3 ma wlasnie korby takiej grubosci jak d16z6,
Ale blokują ten silnik słabe przeplywy w glowicy. To ma kanaly mniejsze o 1cm od d16z6 (jest to bardzo duzo).
Ten silnik ma tloki wklęsle, mocno doprezająca jest glowica - teorycznie jakby zalozyl glowice d16z6 lekko splanowaną to wychodziłoby fajne CR pod Turbo, ale i tak fabryczna korba nie da rady zapewne obskoczyc duzego dmuchania.
Przy takim silniku nie kombinowałbym, szkoda kasy.
Podbije lekko temat, a jak ma się sprawa, jeśli chodzi o dół d16z2 z czapka z6? Nadaje się to pod softa z m45/m62 na 0.5b, czy lepiej szukać czegoś innego?
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
AniolStraz
06-04-19, 00:24
Z tego co wywnioskowałem z poprzednich postów to najlepiej to zrobic na czapce z6.
Jesli chodzi o mnie to oleje temat wyżej nawiązany i najprawdopodobniej w sierpniu zadecyduje czy robic budę czy nie a jesli zrobię to bede swapowal K serie byc moze jako pierwszy do Angielki :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kazik2_h9w3
06-04-19, 09:04
Angielka mechanicznie= 5gen
Takze to na plus pod k serie
Z tego co wywnioskowałem z poprzednich postów to najlepiej to zrobic na czapce z6.
Jesli chodzi o mnie to oleje temat wyżej nawiązany i najprawdopodobniej w sierpniu zadecyduje czy robic budę czy nie a jesli zrobię to bede swapowal K serie byc moze jako pierwszy do Angielki :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przecież to wszystko jedno i to samo d16 to d16 czy to z czy to y czy to B. Różnice są w pompie, w głowicy i tlokach co przy jakimkolwiek doładowaniu na 0.5 czy 0.6 nie ma żadnego znaczenia bo mocy wyjdzie podobnie i awaryjność będzie taka sama.
AniolStraz
15-04-19, 22:53
Jednak spontanicznie i okazjonalnie kupiłem czapkę z6, kompa juz mam, szukam aparatu zapłonowego (moze ktos cos) kolektor ssący mam na oku z y8, ewentualnie założę ten co mam w serii.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wiesz, ze d15z3, z czapka vtec będzie miał stopien sprezania niecale 7:1?
AniolStraz
15-04-19, 23:42
Wiesz, ze d15z3, z czapka vtec będzie miał stopien sprezania niecale 7:1?
Nie rozumiem mow mi wiecej. Mam jeszcze do kupienia d16y8 i w4 do kupienia w dobrym $$
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie rozumiem mow mi wiecej. Mam jeszcze do kupienia d16y8 i w4 do kupienia w dobrym $$
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tu nie ma co pisać, tu trzeba czytać i przeglądać i policzyć. Czytam ten temat i nie wiem albo trolujesz albo chcesz coś zrobić ale nie wiesz jak się za to zabrać. https://www.zealautowerks.com/dseries.html tu masz kalkulator i policz sobie cr. Przy sofcie raczej nie schodził bym poniżej 9.0. Ale że to z3 to możesz to wyciągnąć i stolik sobie z tego zrobić. Aby to się opłacało to trzeba by było kupić korby z tłokami i dmuchać 1b w innym wypadku wydasz kupę kasy na doprowadzenie tego silnika do tego aby nadawal się pod kompresor czy turbo. Koszta będą mnie więcej takie jak kupno d16y3/b2 i doprowadzenie go do do porządku. Mniej wiecej aby zrobic to na tym czy innym silniku licz 7k pln z kompresorem.
AniolStraz
09-05-19, 23:00
Kupiłem głowice z d16z6 ( oddaje do splanowania) uszczelkę y8 i poki co złoże to na kolektorze ssącym z6, kompa p28 juz mam. Czy po złożeniu tego wszystkiego do kupy musze od razu stroić ? Czy moge tak jeździć poki nie kupie kolektora z y8 i przepustnicy z h22 (lub innej,jakiej ?).
A jesli musze stroić to czy przepustnica i kolektor zrobią mi różnice po wystrojeniu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja tam stroiłem jak wymieniłem wycieraczki i dolałem płynu do spryskiwaczy.
Tak, musisz stroić.
AniolStraz
11-05-19, 00:18
A moze mi ktos z was powiedzieć czy. Charakteryzuje sie przepustnica z h22? Jaka średnica jej itp?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kazik2_h9w3
11-05-19, 09:12
Najczęściej zakladane wieksze przepustnice to 60mm z H lub B serii
Pod obd1 najwazniejsze by miala fitv by miec "ssanie"
Niektore z tych przepustnic nie mają wbudowanego map sensora a byl on montowany na scianie grodziowej
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.