PDA

Zobacz pełną wersję : Centralny zamek OEM IRDA



mizer
26-09-08, 23:03
Sprawa tego typu, mam sterowanie fabrycznie zamontowane w EK4, ale kupilem auto bez pilota.
Dokupilem jednego pilota z dwoma przyciskami - dupa, nie da sie zaprgoramowac.

Kupilem drugiego z jednym przyciskiem ( niby od coupe/3D ) i do neigo razem dostalem odbiornik.

Probowalem go zaprogramowac na moim OEM odbiorniku, niestety po czwartym wcisnieciu nie przeskoczyly mi silowniki sygnalizujac wejscie w tryb programowania - sumie to nic sie nie stalo wogole, natomiast co dziwne - gdy z lapy teraz zamkne cenralny zamek, drzwi sie zamykaja i slychac po zamknieciu taki dziwny dzwiek silownikow ktorego przedtem nie bylo slychac ale niestety pilot nadal nie dziala.

Wyciagnalem moj OEM odbiornik i tu zonk - jest inny niz odbiornik ktory dostalem. MOj OEM ma kostke 4 zylowa a ten ktory dostalem 3 zylowa.
Moj ma dodatkowy przewod w kolorze zolto/czarnym ktorego na tamtym nie ma.

Poogladalem schamety dla 3D `96

http://images38.fotosik.pl/14/475ed038120342db.jpg

Z tego schematu ktory jest powyzej nie wszytskie przewody mi pasuja z moim pierwotnym - ja mam:

black/yellow white/blue white/green green/black

A na schemacie jak widac powinienem miec jeden caly czarny do masy i jeszcze jeden orange/red ktorego nie mam, wiec albo schemat jest z dupy,a lbo EK4 mialo inne instalacje ( manual jest od 3d 96-97 a moje auto to 97 )

Natomiast patrzalem po innych schematach i nigdzie nie znalazlem odbionika ktory mialby 3 przewody, ten ktory dostalem z pilotem ma:

white/blue white/green green/black

Wiec brakuje mi tego zoltego z czarnym przewodu - jest oznaczony jako IG1 czyli Ignition - pierwsze polozenie stacyjki - po co mu to, skoro i tak ma osobny przewod z napieciem ???

Tompro
27-09-08, 07:16
Ignition może być tu z powodu takiego, żeby ci nie zamykał i nie otwierał drzwi z pilota po przekręceniu kluczyka. Zrób jakieś dokładne zdjęcia tego nowego modułu który chcesz podłączyć to się może coś wymyśli.

mizer
27-09-08, 19:22
Dzieki za odpowiedz, juz rozwiazalem problem.
Wyciagnalem przewody z 3 zylowej kostki nowego odbiornika, wlozylem jest identycznie kolorami jak byly
w tej mojej 4 przewodowej pomijajac ten dodatkowy czwarty przewod ktory byl u mnie oryginalnie ( czyli ten IG` ) i zasmigalo za pierwszym razem.
Nie wiem dlaczego jest taka dziwna roznica pomiedzy EK4 ( 4 przewody w odbiorniku ) i qpe VI gen ( odbiornik z 3 przewodami )
Tak czy inaczej OEM IRDA smiga :D
Moge spoko otwierac drzwi przy pomocy pilota i EK4 ma oba silowniki w serii, pilot dzial bez problemu.
Jeszcze odnosnie porgramowania pilota, moze sie kiedys komus przyda, robi sie to tak:
zamykamy drzwi,
1. wlaczamy zaplon
2. naciskamy przes sekunde przycisk na pilocie skierowanym w strone odbiornika
3. Wylaczmy zaplon na stacyjce pozycje Ignition I czyli nie do konca
robimy tak 4 razy
I tutaj nie mialem tak jak w manualu gdzie bylo napisane ze powinno sie po 4 nacisnieciu pilota uslyszec silowniki zamka centralnego - nie bylo nic slychac, nacisnalem piaty raz pilota, przelaczylem recznie centralny zamek na otwarcie drzwi skobelkiem - wtedy uslyszalem dzwiek silownikow, w tym momencie nacisnalem 2 razy pilota i za 2 razem pilot zamknal sam centralny zamek.
Po tym wylaczylem stacyjke, otwarlem recznie znowu zamek i juz nie bylo tego dzwieku = pilot sie zaprogramowal i modul wyszedl z trybu programowania.
Od tej pory smiga az milo, trzeba tylko wyczuc z jakiej pozycji z zewnatrz auta lapie ten pilot bo zasieg jest jak to irda - taki sobie

Jeszcze dorzuce foty dla potomnych.
tak wyglada kostka z EK4 od odbiornika do wiazki:
http://images34.fotosik.pl/371/2b101c56613c7523.jpg
Tak wyglada kostka z qpe VI gen od odbirnika dow iazki:
http://images36.fotosik.pl/15/8d8e4767e7df8487med.jpg

Tak wyglada pilot do qpe/3d VI gen ktory dziala:

http://images36.fotosik.pl/15/6c223e5ab1eb9967med.jpg

A tak wyglada pilot do Accorda/Civa 5D i prelude z lat 96-2k ( moze wyzej tez dziala ) ktory nie dziala z civem 3D/Coupe

http://images24.fotosik.pl/280/af67917d2c6ab405med.jpg