Zobacz pełną wersję : Zakup- civic VII
Hej,
Rozglądam się za Civicem VII. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ? Chciałbym kupić hondę z silnikiem benzynowym. Który silnik byłby lepszy pod gaz w przyszłości ? Czy hondy w tych rocznikach nadal mają problem z rdzą ?
mały_miszcz
07-02-19, 08:48
Wypowiem sie na temat coupe bo nie okresliles sie z kastą.
Silniki 1.7 benzin mają fochy, lubi sobie strzelić tam uszczelka pod glowicą, remont nieoplacalny bo trzeba rozsypac caly, lepiej kupic juz zeswapowany na 1.6 lub 2.0 (2.0 bedzie drogi). Egr lubi wariowac, wyskakuje check a auto normalnie jezdzi. Jezeli coupe jest zgnite to z cala pewnoscia bylo robione bo absolutnie nie gnije.
Dzięki za odpowiedź. Bardziej rozglądam się za hb w sporcie. Czy w tym nadwoziu również nie ma problemu z rdza ? Silnik 1.4 oraz 1.6 maja problemy ze skrzynią ? Który jest lepszy pod lpg ?
Z rdza nie powinno byc duzego problemu, 1.6 zawsze lepsze, ze skrzynia to loteria, warto zwrocic uwage na stuki magla
Dzięki. Czy w okolicach 11tyś dostanę w miarę zadbany egzemplarz?
Dzięki. Czy w okolicach 11tyś dostanę w miarę zadbany egzemplarz?
Nie sugeruj się ceną gdyż często wyższa cena nie odzwierciedla lepszego stanu. Przedział cenowy jest ogromny, a nie każda "zadbana sztuka" jest warta nawet splunięcia.
Gdyby ktoś z forum miał zamiar sprzedać civica VII to zapraszam na priv :)
Grzybohun94
07-02-19, 21:47
Again... Mam civica ep2 polifta już 5 lat. Po drodze do zrobienia było:
- skrzynia (przy okazji sprzęgło)
- UPG+pierścienie+rozrząd - objawy to brak ciepła na postoju oraz wywalanie płynu ze zbiorniczka po ostrej jeździe
- katalizator się posypał, więc zrobiłem wydech
- padł alternator, stąd regeneracja
- tylne zaciski będę zmieniał już drugi raz, co jakiś czas zazwyczaj wymagają regeneracji
do tego pojawiają się:
problemy z maglownicą (stuki na nierównościach)
urywające się półosie
bujane fotele - luz na regulacji wysokości
rdza na podwoziu i podłodze
luźny lewarek
I w sumie tyle. Niestety, teraz wychodzi na to, że kupując EP1 lub EP2 możesz się liczyć z koniecznością zmiany UPG i lekkiego remontu silnika (okolice 3-3.5k z robocizną na OEM uszczelkach). Skrzynia to jakieś 1.5-2k z robocizną. Magiel około 1k. 11k to dobra kwota za przedlifta w stanie OK, chociaż ostatnio te auta tanieją i niektóre "perełki" po 16k mogą być w gorszym stanie niż auta za 12k powiedzmy.
Co do LPG - nie widzę przeciwskazań, tylko daj dobre świece i luz zarowowy reguluj co drugą zmianę oleju (co 20k km).
1.6 zdecydowanie lepiej sobie radzi niż 1.4, zwłaszcza gdy w grę wchodzi jazda w trasie. Jednak skrzynia jest krótka i nie ma opcji żonglowania przełożeniami jak w poprzednich generacjach - jesteś skazany na 3000 przy 100kmh i 4200 przy 140kmh. Ogółem auto do jazdy na co dzień jest ok, ale do szaleństw brakuje mocy.
mały_miszcz
08-02-19, 11:14
Ogolnie rzecz ujmujac - przewaznie te auta wymagaja takich napraw, za takie pieniadze, ze na ten gaz mozesz nie uzbierac :D
Hehe właśnie nie tego chciałem się dowiedzieć :D
mariuszmaxs
08-02-19, 14:21
Jakbyś chciał diesla to mam swoje ep4 na sprzedaż;)
Nie przesadzaj z tymi usterkami. Sam mam civica vii 1.6 ale autobus. robiłem tylko łożyska i wymieniłem amortyzatory po wizycie we Lwowie.
A tak to autko śmiga na LPG aż miło. Teraz żona męczy mnie z wymianą auta i szukam jakiejś IX ....
Grzybohun94
10-02-19, 19:25
mowię o doświadczeniu swoim i ludzi z ep-klub-forum.pl, ciesze sie ze Twoje auto jest bardziej bezawaryjne :)
Ja swojego Civica 1.4 kupiłem w czerwcu 2010 już jako auto prawie 9-letnie. Jeżdzę do dziś, niespecjalnie dużo (od zakupu zrobiłem 70 tys km).
Jako że zakup był mocno okazjonalny, to wziąłem 1.4, natomiast ten silnik do takiej budy jest za mały. Jeśli chodzi o naprawy to u mnie koszty wychodzą średnio ok 1 tys zł rocznie - mówię tu o eksploatacji (filtry, oleje itp) + naprawy, bez paliwa i ubezpieczenia - z tym że ja usterki ogarniam od razu, nie czekam aż auto przestanie jeździć.
Z droższych rzeczy jakie robiłem:
1) klimatyzacja - przez 9 lat wydałem na nią ok 2 tys zł (naprawa/wymiana sprężarki, wymiana chłodnicy od klimy, paska, uszczelek, filtra osuszczacza, uzupełnianie czynnika itp)
2) skrzynia - standardowo naprawa łożysk - 550 zł
To auto ma niewątpliwy plus, że jest dość proste w naprawach, więc nawet jak nie jesteś zawodowym mechanikiem/elektrykiem to część rzeczy będziesz w stanie ogarnąć sam.
Ja np wymieniałem sam żarówki w konsoli centralnej, żarówki w zegarach, rezystor dmuchawy, siłowniki centralnego zamka (już dobrych kilka razy) i jeszcze parę innych.
Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć że sugeruj się stanem technicznym a nie przebiegiem. Ważne żeby buda i podłoga były zdrowe.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.