Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czujnik liniowego przepływu powietrza



donelvis
26-09-08, 18:44
Witam!
robiłem samodiagnostykę i wywaliło błąd 48 co oznacza błąd czujnika liniowego przepływu powietrza.
błąd skasowałem poprzez wyjęcie bezpiecznika backup 7,5A.

Na co może wskazywać że taki błąd zaistniał? czy będzie sie powtarzał?
dodam że nieraz zapalała sie kontrolka wtrysku podczas jazdy ale jak zgasiłem silnik to pozniej bylo ok.
Nieraz miałem tez objawy zimnych lutów na przekaźniku pompy paliwa (nieraz nie było odgłosu bzzzyt czyli pompa nie dostwała prądu).

proszę o naświetlenie kwestii błędu 48. z góry dziękuję!!!

EDIT: po skasowaniu błędu i wykonaniu samoadaptacji odczułem ze silnik lepiej ciągnie, choć nie wiem czy to nie samosugestia...hmm

Sławek
26-09-08, 21:28
Nie ma czegoś takiego jak kontrolka wtrysku. Co się dokładnie zapala ? Jakie auto?
Przelutuj przekaźnik pompy paliwa, to nie będzie objawów zimnych lutów.
48 -czujnik liniowego przepływu powietrza- jest to błąd sondy lambda.

donelvis
26-09-08, 22:47
Nie ma czegoś takiego jak kontrolka wtrysku. Co się dokładnie zapala ? Jakie auto?
Przelutuj przekaźnik pompy paliwa, to nie będzie objawów zimnych lutów.
48 -czujnik liniowego przepływu powietrza- jest to błąd sondy lambda.

chodzilo mi ze zapala sie check engine.
honda civic silnik D15Z1.
te objawy zimnych lutów juz sie raczej nie pojawiają.

pojeździć trochę i znów zrobi samodiagnostykę?
bo z sondą chyba wszystko ok skoro silnik ładnie chodzi i mało pali

Sławek
27-09-08, 09:28
Pewnie chwilowa usterka.
Jak check się nie zapala, to śmigaj i się nie martw.:)

pe-ter
29-09-08, 23:07
mialem d15z1 i u mnie co jakis czas wyskakiwal ten blad. spalanie i praca silnika - OK, jednak z czasem blad wyskakiwal coraz czesciej... zaczely delikatnie falowac obroty. Okazalo sie ze sonda nie dzialala w pelnym zakresie. Postanowilem zmienic sonde - co sie okazalo, cholernie drogie sa (5-zylowa i roznila sie 1 kolorem od uniweralnych). Jednak udalo mi sie kupic uzywke po dobrej cenie - po zamianie blad juz nigdy wiecej sie nie pojawil..

damiansz
26-02-09, 21:36
mam ten sam problem (CIVIC D15B2 1,5 90KM, sedan, 93r).. po dłuższej jeździe zapala mi się kontrolka check engine (pomarańczowa) a gdy zgaszę silnik gaśnie (np. na stacji podczas dłuższej trasy). Gdy jadę dalej znów się zapala... Przy codziennej jeździe po mieście (13km do pracy dwa razy dziennie, ok 30 do 40 min Kraków) kontrolka się nie zapala.
Sonda lambda zmieniana była jakieś 2 miesiące temu bo była jak powiedział mój mechanik "na wykończeniu".

Co to oznacza? co mam zrobić?

Sławek
26-02-09, 23:17
Co to oznacza? co mam zrobić?
Zrób samodiagnostykę, poczytaj temat.

donelvis
27-02-09, 16:17
mam ten sam problem (CIVIC D15B2 1,5 90KM, sedan, 93r).. po dłuższej jeździe zapala mi się kontrolka check engine (pomarańczowa) a gdy zgaszę silnik gaśnie (np. na stacji podczas dłuższej trasy). Gdy jadę dalej znów się zapala... Przy codziennej jeździe po mieście (13km do pracy dwa razy dziennie, ok 30 do 40 min Kraków) kontrolka się nie zapala.
Sonda lambda zmieniana była jakieś 2 miesiące temu bo była jak powiedział mój mechanik "na wykończeniu".

Co to oznacza? co mam zrobić?

podejrzewam że sonda pada. jaką sondę wsadziłes?
kontrolka po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika juz nie bedzie Ci swiecila ale blad w kompie bedzie "siedział" dopoki go nie skasujesz