Zobacz pełną wersję : jakie powinno byc cisnienie olej min i max w b seri np b16 i b18 przy rozgrzan
witam jakie powinno byc cisnienie olej min i max w b seri np b16 i b18 przy rozgrzanym silniku na połsytetyku poz maja
http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/olej.gif
jakie jest maksymalne - nie wiem
na przyszlosc: http://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/
[H] Dylu [H]
26-09-08, 19:21
u mnie na rozgrzanym silniku w idle jest ok 1.5 bara
a żeby było odniesienie do obrazka powyżej to:
1 bar = 14.5037744 psi lub 100,000 Pa
maksymalnego nie pamiętam...jak nie zapomnę, sprawdzę jutro peak'a na zegarku, to Ci napiszę, ale chyba coś ok 7 barów
dzieki za odpowiedzi dylu czekam le ci pokazuje max
a ile pokazuje tobie, ze sie tak przejmujesz? :D
chce wiedziec bo chce zrobic pomiar mysle zeby załozyc bardziej wydajna ale jeszcze nie wiem moze od itr
[H] Dylu [H]
27-09-08, 13:33
peak jak do tej pory wyniósł u mnie 6.1 bara
pozdro.
pompa w itr jest taka sama jak w b16a2 i b18c4.
jak masz za niskie cisnienie to moze sprawdz panewki?
czarna mamba
27-09-08, 22:13
pompa w itr jest taka sama jak w b16a2 i b18c4.
jak masz za niskie cisnienie to moze sprawdz panewki?
z itr jdm mocniej daje (o 1 bara chyba) niz itr
crap. wielki byczy crap. to sa takie same pompy. od 96, albo od 98 roku wszystkie pompy w B sa takie same. nawet w b20.
Dylu [H];496082']peak jak do tej pory wyniósł u mnie 6.1 bara
U mnie też.
czarna mamba
30-09-08, 01:04
crap. wielki byczy crap. to sa takie same pompy. od 96, albo od 98 roku wszystkie pompy w B sa takie same. nawet w b20.
domyslam sie ze bazujesz tylko na nr katalogowych czesci
jesli dwie czesci maja ten sam numer katalogowy to są tymi samymi czesciami.
czarna mamba
30-09-08, 23:13
pewnie prawda :)
dzieki za odpowiedzi pomiar za 2 tygodnie
sorka za OT
Maja, opróżnij skrzynke PW!
jurekkiller
08-10-08, 11:21
panowie wszyscy mowia, ze wazniejszy jest wskaznik cisnienia, ze on tak naprawde najwiecej "mowi". Wazny jest z tego wzgledu, ze jak np urwie sie miska od razu na wskazniku bedzie to widac, tyle wiem :D cos jeszcze da sie z niego wyczytac? ;) czy w jakis sposob mozna odczytac np ubytek oleju? ostatnio zauwazylem u siebie, ze jak rano odpalam na zimnym silniku mam cisnienie maxi 6,9 do tej pory bylo 6,1(na bagnecie oleju nie ubylo)
panowie wszyscy mowia, ze wazniejszy jest wskaznik cisnienia, ze on tak naprawde najwiecej "mowi". Wazny jest z tego wzgledu, ze jak np urwie sie miska od razu na wskazniku bedzie to widac, tyle wiem :D cos jeszcze da sie z niego wyczytac? ;) czy w jakis sposob mozna odczytac np ubytek oleju? ostatnio zauwazylem u siebie, ze jak rano odpalam na zimnym silniku mam cisnienie maxi 6,9 do tej pory bylo 6,1(na bagnecie oleju nie ubylo)
Może wskazanie jest inne bo olej jak zimny to gęstszy?
sorka ale orientuje sie ktos ile powinno byc w d16z6 ??
odpalilem dzis autko po instalce turbo .... mam taki wskaznik i strzalke na tym czerwonym polu ~1,4 bara
http://img235.imageshack.us/img235/8307/wskaznikcisolejujf4.jpg
musisz użyć szklanej kuli aby skalibrować ten zegarek.
hehe, dokladnie. Albo zadzwoń do Patiego, odczyt na pewno będzie dokładniejszy ;)
nawet nie bedziesz musial siedziec w samochodzie i patrzec na obrotomierz. nawet silnik nie bedzie musiał być włączony. LOL
musisz użyć szklanej kuli aby skalibrować ten zegarek.
po co kalibrowac skoro powinien byc skalibrowany ..... jedyne co mozna z waszych "pisanek" stwierdzic to to iz moge go sobie wstawic do kosiarki .....
w jakims warsztacie (ewentualnie aso) powinni miec mozliwosc sprawdzenia cisnienia ??
Nie bardzo mnie to bawi bo czasem delikatnie spadnie na tym budziku z 1,4 na ~1,1 bara i bardzo bym chcial zeby to byla wina zegara a nie pompy ......
... czy to prawda, że pompa z b16 pasi do d16 ??
nieprawda. sa to zupelnie inne pompy.
A może ktoś wie, jak zachowuje się taki wskaźnik ciśnienia oleju w trakcie jazdy, gdy coś się dzieje niedobrego? Rośnie ciśnienie, czy spada? Czy już wtedy towarzyszy temu jakiś huk ;) , czy dzięki takim wskazaniom można czemuś zapobiec? I jeszcze - w jakim stopniu istotniejsze jest śledzenie ciśnienia oleju niż jego temperatury w czasie jazdy?
wazna jest i temepratura i cisnienie. za duze cisnienie nie bedzie dramatyczne. za niskie bedzie gorsze. im olej cieplejszy tym bardziej spada cisnienie oleju.
Czyli co, jak w trakcie jazdy z w pełni otwartą przepustnicą będzie spadać ciśnienie poniżej 5 barów, to wtedy panika? Nie wiem, kiedy mam być zaniepokojony, bo warning mi się zaświeci dopiero, jak stojąc w miejscu ciśnienie spadnie koło 0,8 bara (ustawienie fabryczne).
jak w trakcie jazdy spadnie ponizej 2barow to mozesz zaczac sie martwic. jak na wolnych sie zapala warning to podciagnij wolne, bo moze masz za niskie. jak nie pomaga to sprawdz smoka i pompe oleju.
Ooo, właśnie o takie informacje mi chodziło, dzięki Pati.
Dlaczego tu nie ma opcji "dodaj pochwałę"? :(
Dobrze jest obserwować anomalia np. zapamiętujesz sobie że przy 3000rpm masz 3.5 bara na rozgrzanym.
Masz wątpliwości to sprawdzasz czy trzyma tą wartość.
dokladnie - pojezdzij troche i poobserwuj wskazania. zapamietaj jakie powinno byc cisnienie przy roznych obrotach. jak wskazania beda sie drastycznie roznily od tego co byc powinno to wyczekuj awarii ;)
[H] Dylu [H]
30-10-08, 13:38
Czyli co, jak w trakcie jazdy z w pełni otwartą przepustnicą będzie spadać ciśnienie poniżej 5 barów, to wtedy panika? Nie wiem, kiedy mam być zaniepokojony, bo warning mi się zaświeci dopiero, jak stojąc w miejscu ciśnienie spadnie koło 0,8 bara (ustawienie fabryczne).
mi się ostatnio udało uzyskać peak ciśnienia oleju 6.5 bara (poprzednio jak bym nie cisnął było 6.1), a warning ustawiony mam na 1 bar i nigdy się jeszcze nie zapalił...na wolnych mam średnio 1.5 bara (1.4-1.6) - wszystko na ciepłym silniku...
temperatura zaś nie przekroczyła mi jeszcze 100 st, peak do tej pory to 95 st.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.