PDA

Zobacz pełną wersję : Pytania TD04HL 13T EJ6



TurboHaRry
06-01-19, 14:41
Witam chodziarzy myślę że temat w odpowiednim miejscu, mam takie pytanie ponieważ buduję od podstaw moją d serie jest to mój pierwszy taki projekt i liczę na poradzenie z waszej strony chodzi mi jak prawidłowo podłączyć turbosprężarkę TD04HL-13T różnie mi mówili na innych forach. Co zrobić z DV jedni zaślepić króciec drudzy że to nic nie da a montuję BOV-a greedy fv Style macie jakieś opinie o nim ? następnie gdzie wpinam przewód wychodzący z turba a gdzie z WG
Wydaje mi się że WG wpinam na trójniku w tylną część kolektora dolotowego jest tam jedno zaślepione podciśnienie i dodatkowo wpinam tam BOV a pod seryjny regulator ciśnienia paliwa wpinam na trójniku doładowanie boost czy dobrze myślę jeszcze zostaje króciec z turba ? słyszałem też że niby mam się pozbyć czujnika temperatury powietrza który wcześniej był zamontowany na łączniku silikonowym dolotu z przepustnicą. Z góry dziękuję i liczę na pomoc pozdrawiam

yoyek
14-01-19, 19:04
W kwestii DV też nie wiem co zrobić - chciałbym go użyc zamiast BOV'a, ale nie wiem czy będzie dobrze działał?
Jeżeli chodzi o podciśnienia to krociec z muszli łączysz z WG. Ewentualnie muszle zaślepiasz, a gruche WG łączysz ze ssakiem. Jeżeli chcesz użyć MBC to wpinasz w obieg, na trójniku.
W kwestii czujnika temp. nie znam odpowiedzi.

kamil39
14-01-19, 21:31
Ja bym dv zaslepil, sterowanie blow offem wzialbym z tylu ssaka, do wg tak samo na mbc ustawionym na takim doładowaniu, jakie chcesz osiagnac.
Co do blow offa to ja bede szedł w pro perfekt, polski produkt, fajnie syczy i cenowo wychodzi jak te chinczyki, a opinii pozytywnych o tej firmie jest sporo.

W kwestii DV też nie wiem co zrobić - chciałbym go użyc zamiast BOV'a, ale nie wiem czy będzie dobrze działał? Wszystko chyba zalezy od sily sprezyny dv zastosowanego przez producenta. Jesli bedziesz chcial pompowac wiecej niz przewidzial to producent w ukladzxie z tym dv, to on bedzie popuszczal od pewnej wartosci i nie osiagniesz tego co cheesz. Podejrzewam ze jak chcesz jakiegoś softa 0,5 bara to pewnie ten fabryczny dv da sobie rade.

Vajrus11
14-01-19, 22:20
Witam chodziarzy myślę że temat w odpowiednim miejscu, mam takie pytanie ponieważ buduję od podstaw moją d serie jest to mój pierwszy taki projekt i liczę na poradzenie z waszej strony chodzi mi jak prawidłowo podłączyć turbosprężarkę TD04HL-13T różnie mi mówili na innych forach. Co zrobić z DV jedni zaślepić króciec drudzy że to nic nie da a montuję BOV-a greedy fv Style macie jakieś opinie o nim ? następnie gdzie wpinam przewód wychodzący z turba a gdzie z WG
Wydaje mi się że WG wpinam na trójniku w tylną część kolektora dolotowego jest tam jedno zaślepione podciśnienie i dodatkowo wpinam tam BOV a pod seryjny regulator ciśnienia paliwa wpinam na trójniku doładowanie boost czy dobrze myślę jeszcze zostaje króciec z turba ? słyszałem też że niby mam się pozbyć czujnika temperatury powietrza który wcześniej był zamontowany na łączniku silikonowym dolotu z przepustnicą. Z góry dziękuję i liczę na pomoc pozdrawiam

DV zaślepiasz, seryjny WG też bym zaślepił i dał zewnętrzny bez MBC. BOV i WG wpinasz za przepustnicę w kolektor ssący. A to 13t to tak już na sztywno ? Nie wiem czy tylko u mnie tak było na sofcie ale 13t nie wydoliło. Fakt wstawało dość wcześnie ale w okolicach 5k RPM już była kicha. Na moje to powinieneś szukać jakieś 15T/G.

kamil39
14-01-19, 22:52
seryjny WG też bym zaślepił i dał zewnętrzny bez MBC. Jak izewnętrzny polecasz? Ori tial to majątek,
z jakiego powodu seryjny wg z mbc jest gorszym wyborem?

kwiatu
14-01-19, 23:12
Jak izewnętrzny polecasz? Ori tial to majątek,
z jakiego powodu seryjny wg z mbc jest gorszym wyborem?

Turbosmart też powinien wydać, chiński tial też podobno daje radę po wymianie membrany.

Jednak oryginalny tial jest klasą samą w sobie - wykonanie robi robote :)

Vajrus11
15-01-19, 07:49
Jak izewnętrzny polecasz? Ori tial to majątek,
z jakiego powodu seryjny wg z mbc jest gorszym wyborem?

Co do WG to i w D i w B miałem tiala... Co do tanich opinie o nich są różne, u znajomego w 1.4T siedzi o taki https://fmic.pl/wastegate/210-wastegate-50mm.html ze sprężyną na 0.5 i nie ma najmniejszych problemów. Na Hondatechu był kiedyś temat o chińskich bovach i WG zdanie jest takie że do 1 bara ogarniają. Ponad tą wartość potrafią się zacinać i robić kuku. Ile w tym prawdy nie wiem chodź w tym temacie wypowiadały się osoby którym w sumie można wierzyć.

Dlaczego nie seryjny WG ? Mi w 15g przy samym sofcie w d16 nie dmuchało więcej niż 0.4 na dodatek nie trzymało doładowania. Dlatego daliśmy zewnętrzny na 0.6 i po problemie. Co do mbc to problem jest z ustawieniem tego badziewia. Latasz rozkręcasz, przykręcasz generalnie się w...wiasz i na dodatek może przeładowywać. A tego lepiej uniknąć.

yoyek
15-01-19, 09:48
kurcze, myslalem ze w wesji budżetowej się zmieszczę, chciałem uzyc fabrycznego WG i DV... teraz sam nie wiem co mam robić, chyba spróbuję jak działają i najwyżej zmienie na zewnętrzne...

kamil39
15-01-19, 10:16
Dlaczego nie seryjny WG ? Mi w 15g przy samym sofcie w d16 nie dmuchało więcej niż 0.4 na dodatek nie trzymało doładowania. To chyba cos nie tak miales z gruszka w tym turbo, ze przy sofcie nie ogarnialo,
ja planuje dmuchac na dole z vitarami troche wiecej niz soft, ale wyjdzie w praniu ile.

yoyek
15-01-19, 12:19
Ja bym dv zaslepil, sterowanie blow offem wzialbym z tylu ssaka, do wg tak samo na mbc ustawionym na takim doładowaniu, jakie chcesz osiagnac.
Co do blow offa to ja bede szedł w pro perfekt, polski produkt, fajnie syczy i cenowo wychodzi jak te chinczyki, a opinii pozytywnych o tej firmie jest sporo.
Wszystko chyba zalezy od sily sprezyny dv zastosowanego przez producenta. Jesli bedziesz chcial pompowac wiecej niz przewidzial to producent w ukladzxie z tym dv, to on bedzie popuszczal od pewnej wartosci i nie osiagniesz tego co cheesz. Podejrzewam ze jak chcesz jakiegoś softa 0,5 bara to pewnie ten fabryczny dv da sobie rade.

planuje dmuchac lekkiego softa wiec max 0.5bara czyli mogę zostawicc seryjny WG i DV? Jak na 100% nie będzie banglał to od razu wrzuce zewnętrzny, ale wole budżetowo zadziałać ze stockowym.

krzysiek50
15-01-19, 15:38
Zostaw seryjny DV i wymień gruszkę od wg, jesli chcesz łądować wiecej niż 0,7-08b bez mbc. Ludzie śmigaja robiąc 300KM z 16T na seryjnym wg i dv, sam też poskładałem kilka takich setupów, a wy siejecie ferment, że się nie da...

Jeśli nie trzymało 0,4b to było coś żle ustawione. Na najbardziej miekkiej gruszcze spokojnie idzie utrzymać 0,6b. A jak mało to kupujesz uniwersalny aktuator albo zakładasz z TDS i dmuchasz ponad 1,5bar bez wiekszych problemów. Po co sobie utrudniać zycie i pakować się w koszty przy takich śmiesznych koniach?

edit
zebyśmy się zrozumieli. na DV podaj cisnienie z krócca z muszli i nie muszisz go zaślepiać

kamil39
15-01-19, 15:50
Krzysiek, masz duze doswiadczenie,
dasie DV tak ustawic, aby upuszczal nie przed turbine, lecz w atmosfere, aby glos był podobny do blow offa?

krzysiek50
15-01-19, 16:09
z DV w muszli nie da się tak zrobic. na zewnetrznym jak np. w VAGach to się uda. z tym, że tak podpięty DV to juz wlasciwie BOV :D

kamil39
15-01-19, 16:19
No wzielem do reki turbo, ktore chce zalozyc, to kanał upuszczający jest w obudowie i wyjscie jest zaraz przed wirnikiem :/
Czyli ja zostaje przy tym, ze kupie blowoff properfekta, a wykorzystam oryginalny wg, niby miejscu w kolektorze na zewnętrzny mam, ale narazie nie ma co cudować. Dzięki za pomoc.

yoyek
15-01-19, 18:21
Zostaw seryjny DV i wymień gruszkę od wg, jesli chcesz łądować wiecej niż 0,7-08b bez mbc. Ludzie śmigaja robiąc 300KM z 16T na seryjnym wg i dv, sam też poskładałem kilka takich setupów, a wy siejecie ferment, że się nie da...

Jeśli nie trzymało 0,4b to było coś żle ustawione. Na najbardziej miekkiej gruszcze spokojnie idzie utrzymać 0,6b. A jak mało to kupujesz uniwersalny aktuator albo zakładasz z TDS i dmuchasz ponad 1,5bar bez wiekszych problemów. Po co sobie utrudniać zycie i pakować się w koszty przy takich śmiesznych koniach?

edit
zebyśmy się zrozumieli. na DV podaj cisnienie z krócca z muszli i nie muszisz go zaślepiać

czyli muszle łącze z DV, a WG ze ssakiem! dzięki za pomoc, 5!

Dusky
30-03-19, 23:17
Panowie szybkie pytanie co do tej turbiny. Mam taka sama w aucie i chce założyć na nią kocyk żeby obniżyć temperaturę pod maska. Jaki koc mam kupić ? TD04 to rozmiarowy odpowiednik T4 czy zle kombinuje ?

krzysiek50
01-04-19, 15:47
bliżej jej do T3. T4 to wielka locha