PDA

Zobacz pełną wersję : Parę pytań odnośnie Civica VIII



frozz23
26-12-18, 13:19
Cześć wszystkim. Mam nadzieję że piszę w dobrym dziale. :) Kiedyś jeździłem Civiciem EP1 w wersji sport, po latach znowu zachciało mi się Hondy. Chodzi konkretnie o VIII gen UFO 1,8 140KM. Mam parę pytań odnośnie tego modelu.

1. Jak ten silnik znosi LPG, ile pali benzyny/gazu i jaki jest koszt montażu instalacji?
2. Czym różni się wersja Type S od podstawowej poza ilością drzwi?
3. Czy polift jest lepszy od przedlifta czy to tylko kwestia wizualna?
4. Jak z rdzą w tym aucie? Gniją?
5. Jak gra seryjne audio? Czy były różne montowane czy w każdym taki sam zestaw? Czy jest możliwość podłączenia USB z muzyką?
6. Czy były różne skrzynie czy każdy ma 6 biegów?
7. Czy auto jest sztywne jak EP czy bardziej komfortowe?
8. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu?

szczepar
26-12-18, 19:31
1. Znosi , 170 kkm zrobione na ciekłym wtrysku i jeździ dalej łącznie 278kkm
2. Innymi plastikami na progach , i wizualnymi bajerami - to nadal 140 KM i ani konia wiecej :D
3. Ma pare fajnych poprawek, np lepiej doszczelnione dzwi przednie dolną uszczelką (podobno mniej słychać wiatr przy wyższych predkościach) ale też jak dobrze pamietam fotele mają jakościowo gorsze materiały (co tylko pogorszyło się w 9 genie)
4. Mniej gniją , mają ocynk, problem z przedliftowymi dzwiami jest jeśli stała w nich woda z powodu wadliwych gumek u dołu drzwi, oraz z dachem pod uszczelką z powodu za twardej uszczelki. (ale to rzeczy do sprawdzenia)
5. USB z muzyką było chyba w polifcie , seryjnie d.. nie urywa
6. Były 2 skrzynie rózniące się oznaczeniem literowym (czy jest wiecej nie wiem), obie są zamienne i pasują - jedynie trzeba delikatnie podtuningować otwory w cięgnach od drążka (5 biegowa była w ameryce chyba, w europie w HB były 6 tylko)
7. Nie miałem EP nie wypowiem się, ale my dosztywnialiśmy przód auta rozporką od Górnego i było widać różnice przed i po.
8. Przyklejont Wątek "Chcę kupić Hondę VIII GEN., zna ktoś to auto? Warto?"

szza
26-12-18, 23:16
Ad 7. Miałem epke i jeżdżę 8gen teraz i też jest trochę sztywno i twardo ale powinieneś być przyzwyczajony :) ja to akurat lubie. jest też deko ciszej w aucie.
Najlepiej chyba przejechać się żeby mieć swoją opinię.

pwl
28-12-18, 21:25
Ad 3 - Przedliftowy TypeS wydaje się jeszcze twardszy od poliftowego 5d ;)

Lucas.FK2
29-12-18, 12:06
Ad 3 - Przedliftowy TypeS wydaje się jeszcze twardszy od poliftowego 5d ;)

To tylko efekt placebo :D

Seamus
29-12-18, 20:26
2. Innymi plastikami na progach , i wizualnymi bajerami - to nadal 140 KM i ani konia wiecej :D

Type S poza wizualnymi zmianami różni się przede wszystkim zawieszeniem, jest niższy, sztywniejszy, są inne sprężyny, grubsze stabilizatory itd.

pwl
29-12-18, 22:33
Bzdura, niższy na pewno nie jest.


To tylko efekt placebo :D


Może to kwestia 18 a 17 :P Chociaż czytałem gdzieś, że 5d po lifcie dostało bardziej komfortowy zawias.

Lucas.FK2
30-12-18, 00:28
Z grubszym stabilizatorem się zgodzę,na tylnej osi są inne czopy i koła są delikatnie szerzej rozstawione,ale nic nie jest twardziej to kwestia opon i kół to samo tyczy się polifta,jeździłem wszystkimi wszędzie jest tak samo

frozz23
30-12-18, 15:48
Czyli potrzebując typowego miejskiego daily najlepiej szukać 5d po liftingu?

Lucas.FK2
30-12-18, 16:09
Polifty są lepsze to wiadomo,ale jak na miasto to 5D. Drzwi krótsze łatwiej sie wysiada

buri
02-01-19, 10:28
Type S poza wizualnymi zmianami różni się przede wszystkim zawieszeniem, jest niższy, sztywniejszy, są inne sprężyny, grubsze stabilizatory itd.

stabilizator przedni jest grubszy jedynie w Type R - 24 mm, w pozostałych wersjach jest 23 mm

Seamus
02-01-19, 17:28
Zgłupieć można od tych informacji w sieci na temat tych różnic... Czytałem kiedyś na Europejskiej stronie Hondy o różnicach i pisali o innych sprężynach i amortyzatorach o innej charakterystyce pracy w Type S plus oczywiście szerszym rozstawie kół z tyłu. Na temat innych stabilizatorów jest nawet wzmianka w oficjalnej broszurze na temat Type Sa:

https://docplayer.pl/43537464-Czy-zauwazyles-ze-wspaniale-osiagniecia-nigdy-nie-przychodza-latwo.html

Strona 4: "Zawieszenie również zostało zmodyfikowane w celu poprawienia osiągów; stabilizatory o większej średnicy z przodu i z tyłu zapewniają mniejsze przechyły nadwozia."

piter7766
03-01-19, 19:59
Type-s 1.8 sprężyna przód- 51401-SMR-E01,(51401-SMG-G01), amortyzator przód prawy -51605-SMR-E03,(51605-SMG-B01),lewy- 51606-SMR-E03, (51606-SMG-B01),stabilizator przód-51300-SMJ-E01,(51300-SMJ-E01), sprężyna tył-52441-SMR-E02,(52441-SMJ-E03), amortyzator tył-52610-SMR-E03,(52610-SMG-B01), belka tylna-42100-SMG-E06, (42100-SMG-E06).
W nawiasie nadwozie 5-door 1.8