PDA

Zobacz pełną wersję : Wycieraczki szyby - programowanie pracy.



Fazik83
02-12-18, 10:37
Cześć,
Czy istnieje jakiś sposób, by można było regulować częstotliwość pracy wycieraczek (w zależności od intensywności opadów)?

pwl
02-12-18, 12:23
Tryb auto i pokrętło regulujące "czułość". Tak przynajmniej jest w FN i FK, nie wiem jak w sedanie.

Fazik83
02-12-18, 14:11
Niestety nie mam nic takiego :(
Raz w dół - przerywane, stała częstotliwość,
Drugi raz w dół - ciągłe
Trzeci raz w dół - ciągłe, szybkie

W volkswagenach polo, golf3 wystarczyło zmienić przekaźnik na 99 i można było programować częstotliwość.

Fazik83
01-12-19, 12:15
Czy mogę zamontować manetkę wycieraczek od UFO z regulacją częstotliwości, czy to nic nie pomoże?
Ktoś próbował?

TRAFO
01-12-19, 17:46
Może być z tym problem ze względu na MICU.
Z tego co wiem, samo dołączenie czujnika oświetlenia do wersji Comfort w UFO nic nie daje, bo trzeba jeszcze mieć odpowiednią skrzynkę bezpieczników.

Fazik83
01-12-19, 18:01
A w jaki sposób mogę zmienić częstotliwość pracy wycieraczek? O co chodzi?
Zaczyna padać deszcz, włączam wycieraczki w tryb przerywany i od razu wracam do pozycji OFF
I po 2 sekundach włączam wycieraczki w tryb przerywany i już tak zostawiam, a wycieraczki załączają się co 2 sekundy. Niesamowicie przydatna funkcja, której mi brakuje. Czy jesteś w stanie pomóc?
W VI generacji Civic, można było wykonać taką modyfikację https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2973014.html

TRAFO
01-12-19, 21:41
Cześć,
Czy istnieje jakiś sposób, by można było regulować częstotliwość pracy wycieraczek (w zależności od intensywności opadów)?

Myślałem że chodzi Ci o to, żeby ustawić na AUTO i będą same działały i zmieniały szybkość pracy w zależności od tego jaki deszcz wykryje czujnik...
To już wyższa szkołą jazdy i wydaje mi się że jeżeli są wersje 4D z taką opcją, to zostaje tylko przeszczep części.

Z tego co widzę to w VI gen. jest analogowa elektronika, którą można było łatwo dostrajać.
Teraz już tak to nie działa.
Zobacz sobie na schemat - sygnał z manetki wchodzi do MICU a o ile wiem to jest programowane ustrojstwo i tego opornikiem nie przestroi.

zyga502
02-12-19, 15:28
Czy mogę zamontować manetkę wycieraczek od UFO z regulacją częstotliwości, czy to nic nie pomoże?
Ktoś próbował?

ja sobie tak zrobiłem w sedanie i działało ok

Fazik83
02-12-19, 19:31
Czy trzeba ściągać kierownicę, czy uda się wymienić manetkę z boku?

TRAFO
02-12-19, 21:32
ja sobie tak zrobiłem w sedanie i działało ok

A jak to zrobiłeś? Wymieniłeś tylko manetkę czy coś jeszcze?

zyga502
03-12-19, 15:58
A jak to zrobiłeś? Wymieniłeś tylko manetkę czy coś jeszcze?

kupiłem tylko manetkę od ufo,a zrobił mi to jarek z automax,niestety zawiesił już swoją działalność,nie wiem czy ma to znaczenie,ale miałem wersje exe

Fazik83
04-12-19, 18:33
Kupiłem manetkę, dobrałem się do mojej manetki, podłączyłem wtyczkę do nowej manetki i działa wszystko oprócz regulacji częstotliwości pracy wycieraczek w pozycji INT. Zerknąłem do schematu elektrycznego i okazuje się, że nie mam poprowadzonego jednego przewodu - niebieskiego.
Dobrałem się do MICU, namierzyłem wtyczkę do której biegnie przewód zielony i pomarańczowy (ta sama wtyczka). Problem jest taki, że nie wiem gdzie miałby pasować niebieski przewód od manetki. Kostka z tyłu MICU ma 5 wolnych pinów - nie mam zamiaru testować na chybił-trafił, bo mogę coś zepsuć.
Moje pytanie: w które miejsce we wtyczce z tyłu MICU ma być wpięty przewód niebieski od manetki?
Dodam, że w tej wtyczce jest jakiś niebieski przewód, ale nie mam pojęcia do czego on służy.
Ma ktoś rozpiskę który przewód w tej wtyczce do czego służy?

EDIT:
Wydaje mi się, że jest to S6

EDIT:
Podłączyłem przewód do S6 i manetki wycieraczek. Efekt: NIE DZIAŁA. Manetka jest na pewno dobra, bo oporność się zmienia.
Może coś źle podłączyłem? Pozostałych przewodów nie ruszałem przy manetce.
Moje MICU 5253 5le

CzechuXX
05-12-19, 20:52
A który to wtyk? Mam w bagażniku MICU od 2.2 z wtykami ale obciętymi. Więc coś może wymyślimy.

Fazik83
06-12-19, 06:34
Skrzynka bezpieczników w samochodzie. Tylna strona skrzynki, wtyczka 20-pinowa (ta najbardziej wysunięta w prawo i w dół) w schematach oznaczona literą "S" Pin nr 6.

CzechuXX
06-12-19, 14:18
Są dwa niebieskie obok siebie i jeden jasnoniebieski niżej. 6,7 i 16.

https://images91.fotosik.pl/289/0b071f696117e12c.jpg

Fazik83
06-12-19, 16:30
To jest właśnie ta wtyczka.
Przewód niebieski ten 4 od prawej strony to S7 - u mnie tez jest, natomiast przewód niebieski ten 5 od lewej to S6 i on odpowiada za częstotliwość pracy wycieraczek. Ja go poprowadziłem do manetki i niestety nie działa.
Wnioski:
1. Albo moje MICU nie obsługuje regulacji częstotliwości pracy wycieraczek.
2. Albo dołożony przewód nie łączy we wtyczce przy MICU. Tylko jak to sprawdzić? Demontaż skrzynki bezpieczników nie należy do przyjemnych prac niestety, bo jest ciasno.

Znalazłem opis moda https://www.8thcivic.com/threads/intermittent-wiper-stalk-for-ex.5771/
Raz jeszcze wszystko rozebrałem, dokładnie włożyłem pin z przewodem do wtyczki i nadal nie działa.
Wniosek: Z WERSJĄ COMFORT NIE DZIAŁA.

CzechuXX
06-12-19, 21:45
Demontaż skrzynki bezpieczników nie należy do przyjemnych prac niestety, bo jest ciasno
Jest ciasno ale też nie ma tragedii. Najgorzej wtyczki odpinać. Ale ostatnio na dwa płaskie długie śrubokrętu raz dwa poszło.
Mogę Ci odstąpić to MICU za czteropak plus wysyłka.
Immobiliser na pewno nie będzie działać ale bez odpalenia silnika można to sprawdzić.

Fazik83
06-12-19, 21:52
(...)
Mogę Ci odstąpić to MICU za czteropak plus wysyłka.
Immobiliser na pewno nie będzie działać ale bez odpalenia silnika można to sprawdzić.

Dziękuję, ale jestem raczej na 100% pewny, że moje MICU nie obsługuje regulowanych wycieraczek, a podmiana, to jak sam piszesz immobiliser. Doceniam Twoje chęci.

Fazik83
08-08-22, 22:13
Odświeżam temat, bo udało mi się dziś ogarnąć temat, po 2,5 roku, he he.
Okazało się, że nie łączył pin (nieoryginalny) S6 w MICU. Kupiłem inne MICU, wydłubałem pina i włożyłem do swojego S6 po czym polutowałem przewody i voilla! Zakres regulacji od 4s do 13s