PDA

Zobacz pełn± wersję : Drżenie auta przy przy¶pieszaniu



szczur1210
26-11-18, 21:41
Witam wszystkich forumowiczów
W moim Civicu UFO 1.8 mam taki problem, że podczas przy¶pieszania zaczyna trz±¶ć się całe nadwozie. Najbardziej odczuwalne jest to po przekroczeniu 90 km/h. Zapewne winna leży gdzie¶ po stronie półosi gdyż byłem z tym u mechanika i stwierdził luzy. I tutaj pojawia się moje pytanie czy wystarczy tu wymiana przegubów wewnętrznych czy trzeba wymienić całe półosie? Mechanik stwierdził że sam przegub może nie pomóc bo niby wyrabia się kielich w półosi czy co¶ takiego i taka wymiana nic nie da. Chciałbym więc zasięgn±ć innych opinii na ten temat bo różnica w cenach między samym przegubem a cała półosi± jest dosyć spora...
Pozdrawiam

bartek3
28-11-18, 15:49
może być przegub wewnętrzny tak miałem w ej9.

szczur1210
28-11-18, 20:26
Ale czy faktycznie jest tak że w tych półosiach się co¶ zużywa i sam nowy przegub może nie pomóc? Miał kto¶ tak± sytuację?

piter7766
28-11-18, 23:29
Nic się w półosiach nie zużywa, jedynie trzeba sprawdzić czy jest korozja pod tłumikami drgań na wałkach półosi.

mloodzian
29-11-18, 09:34
nie koniecznie, istnieje prawdopodobieństwo, że bieżnie przegubów wewnętrznych mog± być uszkodzone. U mnie w aucie od jakiego¶ czasu zaczęły drgać pedały przy jeĽdzie na wprost w przedziale obrotów 2 - 3 k czasami po skręcie w jak±¶ stronę przestaje, ale po najechaniu na jak±¶ nierówno¶ć znowu to występuje, zawias sprawdzony dwukrotnie w poszukiwaniu luzów, koła letnie i zimowe również wymieniane więc to też wyeliminowane. Na forum accorda jest obszerny w±tek na ten temat i powodem takich objawów może być wżer na bieżni przegubu wewnętrznego.

szczur1210
29-11-18, 18:46
Czyli najlepiej spróbować wymienić przeguby? Czy szukać cały półosi?

mloodzian
29-11-18, 19:22
najlepiej to je rozebrać i sprawdzić czy bieżnie s± uszkodzone czy nie

CzechuXX
29-11-18, 21:25
A czy koła s± napewno dobrze wyważone?

szczur1210
01-12-18, 06:42
Tak z kołami jest wszytko dobrze

jelczyk
06-12-18, 15:38
Mialem to samo. Drgania beda sie nasilac. Nim wyzszy bieg tym bardziej czuc drgania (najbardziej podczas wyprzedzania).
W pierwszej kolejnosci wymienilem dwa przeguby wewnetrzne (nowe zamienniki). Drgania ustaly na jakies 5-10k. Pozniej powrot do tego samego. Kupilem uzywana polos lewa (od strony kierowcy) i teraz mam spokoj.