PDA

Zobacz pełną wersję : UFO H7 HID Xenon



mmimia
23-11-18, 22:24
Witam,
zastanawiam się nad wrzuceniem xenonow do ufo.
W związku z czym mam kilka pytań:
-Na kloszu jest napisane "h7/d2r" czy odbłośnik nadaje się do xenonu?
-Wyczytalem, że do lamp bezsoczewkowych trzeba kupić h7r, które mają dodatkową osłonkę odcinają linię światła, prawda?
-Jak z miejscem na przetwornice? Macie jakieś doświadczenia gdzie je można ładnie "schować"?
-Potrzebny jest adapter żeby włożyć żarnik zamiast żarówki? Może wystarczy tylko hid pod h7 i będzie pasował?
-Polecacie jakieś zestawy hid?(powiedzmy do 300zł?)
-Konieczne jest montowanie spryskiwaczy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Pozdrawiam

pwl
24-11-18, 16:11
Czemu chcesz taki szajs odwalac i oslepiac ludzi? Przeszczep OEM xenon albo kup dobre żarówki.

Seamus
24-11-18, 17:48
-Na kloszu jest napisane "h7/d2r" czy odbłośnik nadaje się do xenonu?

Nie, lampa pod xenon ma inny odbłyśnik z dodatkową osłonką na żarnik. Na kloszu jest napis h7/d2r bo klosz reflektora jest taki sam.



-Wyczytalem, że do lamp bezsoczewkowych trzeba kupić h7r, które mają dodatkową osłonkę odcinają linię światła, prawda?


Prawda ale bez wkładu lampy pod xenon sam zarnik h7r cudów nie zdziała i tak czy siak będziesz oślepiał innych.



-Jak z miejscem na przetwornice? Macie jakieś doświadczenia gdzie je można ładnie "schować"?


Przykręcić pod reflektorem.



-Potrzebny jest adapter żeby włożyć żarnik zamiast żarówki? Może wystarczy tylko hid pod h7 i będzie pasował?


Jeśli mowa o żarnikach h7 nie ma problemu. Jedyne co będziesz musiał zrobić to wywiercić w deklach dziury na przewody zasilania żarnika z przetworniy.



-Polecacie jakieś zestawy hid?(powiedzmy do 300zł?)


Nie.



-Konieczne jest montowanie spryskiwaczy?


Aby to miało jakikolwiek sens konieczne są 3 rzeczy: kompletne lampy pod xenon lub przeróbka na soczewkę, spryskiwacze reflektorów oraz układ automatycznego poziomowania reflektorów. Inaczej będziesz miał dwa poważne problemy, pierwszy to oślepiania innych kierowców jadących z naprzeciwka, drugi to spore ryzyko utraty dowodu ze względu na niespełnienia warunków technicznych dotyczących lamp xenonowych.


P.S. Dodam od siebie, że przerabiałem ten temat na własnej skórze. Kupiłem auto z takim wynalazkiem. Co najciekawsze coś takiego wcisnęli pierwszej właścicielce w polskim salonie gdzie auto zostało zakupione... Do nowego auta salon za 1000zł (mam na to fakturę) zainstalował zwykłe żarniki h7s... Auto jeździło z tym 5 lat, mrugać mi nikt nie mrugał, odcięcie światła było całkiem spoko ale po pewnym czasie na jednej lampie od środka pojawił się dziwny mleczny nalot i zaczął mrugać jeden żarnik, okazało się, że winna jest przetwornica więc była to idealna okazja żeby wyrwać chwasta i wrócić do zwykłych halogenowych żarówek h7. Krótko po tym wymieniłem też obie lampy na nowe ze względu na ten wewnętrzny nalot (droga impreza ok.1500zł)

Także jednym słowem NIE WARTO.

Jeśli chcesz poprawić jakość światła to kup jakieś lepsze żarówki. Przerabiałem różne wzmacniane i polecam BOSCHa GIGALIGHT PLUS. Wiem wiem, że BOSCH ma ostatnio bardzo słabe opinie ale zaskoczyłem się pozytywnie, bo wreszcie znalazłem żarówki, które są homologowane, mają 55W, nie kosztują majątku (komplet ~60zł) i świecą ładnym białym światłem, dużo bardziej białym niż te wszystkie nightbreakery, visiony itd. Żywotność też wypadła u mnie lepiej niż OSRAMY czy PHILIPSY bo spokojnie 7-8 miesięcy na komplecie zrobiłem.

mmimia
24-11-18, 19:57
Dzięki panowie za odpowiedzi.
Myślałem, że da radę zrobić to w miarę spoko,ale skoro nie to sobie odpuszczę.
Żarówek już setki przerabiałem i jedyne, które według mnie mają ładne białe światło to narvy h7 z całym niebieskim kloszem. Natomiast inne może dają więcej świtała,ale te kolory zawsze wpadają w żółty...
Swoją drogą oem xenon wychodzi bardzo drogo, więc nie ma sensu się w to raczej bawić.

Przy okazji tematu zapytam co sądzicie o ledach? Też lipa? Nie będzie linii odcięcia i będą oślepiać?

pwl
25-11-18, 00:23
Są już ledy z odcięcie, ale bez homologacji. To proszenie się o kłopoty, przy czym zabrany dowód to najmniejszy problem.

Żarówki Narva też mam i polecam. Osramy Coolblue też spoko, ale szybko padły.

mmimia
25-11-18, 16:30
A masz jakieś namiary na takie ledy?
Ewentualnie na co patrzeć żeby miały odcięcie?

Narvy i tak nie mają homologacji, więc to już mi bez różnicy...
Byleby nie oślepiały itp.

pwl
25-11-18, 22:35
To jakieś inne musisz mieć, ja mam normalne homologowane o zimniejszej barwie.
Ledy ma kumpel w sklepie moto, Bosmy chyba.

mmimia
25-11-18, 23:53
Mam range power white 4500k :) Bardzo mnie kuszą te ledy... swoją drogą widziałem nawet narvy na allegro... Najgorsze właśnie jest to, że nie wiem które ogarną lampę odbłyśnikową... Pamiętam miał ktoś na forum kiedyś takie z pasywnym chłodzeniem (paseczki) i świeciły bardzo ładnie.

pwl
26-11-18, 11:27
Bosmy z tego co mi kumpel mówił dają ładne odcięcie i dopóki ktoś nie zauważy że to nie halogenowa a ledowa żarówka to nie widac zewnątrz roznicy- nie wala po oczach jak te wszystkie hidy.

mmimia
26-11-18, 15:28
Dzięki za info :D Poszukam sobie jakiś ledow w takim razie :)

lukasnld
11-12-18, 12:55
Orientuje się ktoś czy jest możliwość przekładki do lampy seryjnej wnętrza z lampy xsenon z anglika? Da się to zrobić by świeciło jak powinno

lukashh
11-12-18, 15:50
nawet jak się to uda to na kloszu jest wybita homologacja (na żarówkę halogenową) więc w razie napotkania 'czujnego' polismajstra czy diagnosty, możesz mieć problemy..

Lucas.FK2
11-12-18, 20:26
nawet jak się to uda to na kloszu jest wybita homologacja (na żarówkę halogenową) więc w razie napotkania 'czujnego' polismajstra czy diagnosty, możesz mieć problemy..

co ty dupczysz? lampa xenon albo zwykła na kloszu ma te same oznaczenia. jedynie co to mają naklejki na klapkach od lamp,że to lampa wyładowcza bla bla...
abstrachując nie da sie zrobić tak,że przełożysz i będzie świeciło jak powinno. Zrób po ludzku hidretrofit na led i heja. Xenon to już przeżytek :p

lukashh
12-12-18, 09:34
co ty dupczysz? lampa xenon albo zwykła na kloszu ma te same oznaczenia. jedynie co to mają naklejki na klapkach od lamp,że to lampa wyładowcza bla bla...
nie upieram się... wydawało mi się że jest tam wybite 'HCR'... sorka zatem za wprowadzenie w błąd.
Co do ledów to zgoda że są na topie i dają jasne światło, ale różnie z nimi bywa jeśli chodzi o odległość na jaką świecą.
W nowym Seacie Leonie z full ledem, na światłach mijania, oświetlenie drogi wygląda jak oświetlenie ołtarza świeczką.. co innego na 'długich' - wtedy jest rewelacja, ale mijania do jakiś dramat. (auto nowe, podłączone pod kompa - wg. Seata wszystko zgodnie z normą)

Lucas.FK2
12-12-18, 11:14
owszem zgadza się,że z tymi ledami jest róznie,ale przy przeróbce na hidretrofit z soczewką będzie tylko i wyłącznie lepiej. I tak będzie lepiej niż tradycyjna żarówka H7 nawet nie ma co porównywać.

mmimia
13-12-18, 20:00
Moje ledy na dniach będą (mam nadzieję),bo są już w PL.
Zdam relację jak włożę :)

Lucas.FK2
13-12-18, 21:08
Bez soczewki będziesz zwyczajnie oślepiał. Już spotkałem takich śmiałków na drodze.

mmimia
13-12-18, 21:16
No to dziwne, że w aukcji są zdjęcia z reflektora odbłyśnikowego i jest idealna linia odcięcia. Tak samo ludzie wrzucali w komentarzach.
Sam przetestuje i dam znać. Sprawdzę linię odcięcia ze starymi, jeśli będzie na tej samej wysokości to według mnie powinno być wszystko okej( możesz obejrzeć sobie materiał autoświatu na YT i nic nie oślepia). W razie wątpliwości podskoczę jeszcze na stację kontroli pojazdów ;)
Poza tym spokojnie- jak będą oślepiać to polecą na allegro i tyle.

P.S wystarczy popatrzeć na światła i idioci mają nawet reflektory ze zwykłymi żarówkami źle poustawiane. Powiedzcie mi gdzie policja w tym wszystkim? Z tego co widzę to jej nie ma...

lukasnld
14-12-18, 12:53
Zgadzam się że powinno się karać surowo oślepiaczy. W Nl diagnosta się nie czepia jeśli jest odcięcie jak trzeba. Będę wdzięczny za jakiś link jakie te ledy kupić. Najlepiej już przetestowane

mmimia
14-12-18, 14:20
Moja paczuszka z żarówkami leży aktualnie w WER Warszawa.
Każdemu co kiedyś przesyłka tam trafiła wie ile to idzie 😅 A do tego okres przedświąteczny, więc może nawet nie dojść do świąt.
Oczywiście tak jak pisałem- założę, przetestuję i dam znać ;)

mmimia
22-12-18, 10:37
No to tak, ledy wrzucone i jest... git!
Mają idealną linie odcięcia (postawiłem samochód odznaczyłem linie taśma i włożyłem ledy-pokrywa się) świecą bielutkim światłem i nikogo nie oślepiają. Już w dzień widać (np. na garażu), że będzie o wiele lepiej. Światla jest więcej i mocniejsze,a ledy ciągną po 30w sztuka :)
Do lampy zmieściły się bez problemu(oczywiście, zaślepka założona),a wentylator słychać na wyłączonym silniku dopiero wtedy gdy przyłożymy ucho do lampy, więc w normalnym użytkowaniu tego nie uświadczymy.
Jak ktoś by potrzebował więcej info czy zdjęć to zapraszam na priv :)

Gajek
28-12-18, 12:19
Daj link do żarówek

pwl
28-12-18, 21:23
Powodzenia przy kontroli :)

lukasnld
29-12-18, 15:20
Podaj linka proszę.

jabko11
04-01-19, 01:46
Panowie jakie żarówki d2r polecicie ? Muszę kupić i tak zapasowy zestaw wiec rozglądam się za czymś , zestaw bosma to 2 żarówki tylko za 72 zł a philips 156 zł za szt. jest sens płacić 4 razy więcej ?

janekb84
04-01-19, 06:44
Panowie jakie żarówki d2r polecicie ? Muszę kupić i tak zapasowy zestaw wiec rozglądam się za czymś , zestaw bosma to 2 żarówki tylko za 72 zł a philips 156 zł za szt. jest sens płacić 4 razy więcej ?
Mam założone bosmy od 3 tygodni. Narazie świecą dobrze duzo lepiej od starych Philipsa. Cena śmieszna bo płaciłem 100 zł za 2szt wiec nawet niech wytrzymaja połowę tego co markowe to i tak patrząc na cene warto kupić:)

buri
04-01-19, 09:43
Mam założone bosmy od 3 tygodni. Narazie świecą dobrze duzo lepiej od starych Philipsa. Cena śmieszna bo płaciłem 100 zł za 2szt wiec nawet niech wytrzymaja połowę tego co markowe to i tak patrząc na cene warto kupić:)

Bosmy szczerze NIE polecam. kupilem 2 i jedna poszla do wymiany, bo swiecila w sufit i nie odcinala rowno. Wymienilem na Tungsrama i jest idealnie, chociaz mimo tej samej barwy (4300) świeci bardziej żółto.
Moim zdaniem Tungstam dużo pewniejszy i lepsza jakość.

Lucas.FK2
04-01-19, 14:19
Bosmy szczerze NIE polecam. kupilem 2 i jedna poszla do wymiany, bo swiecila w sufit i nie odcinala rowno. Wymienilem na Tungsrama i jest idealnie, chociaz mimo tej samej barwy (4300) świeci bardziej żółto.
Moim zdaniem Tungstam dużo pewniejszy i lepsza jakość.

Potwierdzam,przed retrofitem też miałem Bosmę wsadzoną i dziwnym trafem świeciła jak nie należy

mmimia
04-01-19, 21:20
Panowie co tak hejtują... Pierdzielicie bzdury! Każdy LED jest inny, diody, ich ułożonie i wyprofilowanie obudowy - wszystko ma znaczenie. Niestety nie podam Wam linku,bo już ich nie ma( chciałem kupić drugi komplet).
Proszę na przyszłość tylko nie wypowiadajcie się na te tematy skoro używaliście jednych żarówek ledowych. Pierwsze były masakryczne... Świeciły jak długie tylko nisko i każdego oślepiały.
Natomiast drugie(te na których jeżdżę) są idealne, nikt mi ani razu nie mrygał długimi i linia odcięcia tak jak w zwykłych H7 :)
Jak ktoś chce więcej info to priv.

Jakieś tam zdjęcia:
https://drive.google.com/file/d/1XiBsndEUZ2CyLFXTBHkQXLFYCVrCGOE3/view

https://drive.google.com/file/d/1U3JBQHLLH4gBysE_0wEcZvfr477vI-Rr/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1jMRLRPsowNYeykOn-Xc-EnR3HtuH6Ehu/view?usp=drivesdk

A jakby się komuś chciało grzebać na alie to żarówka wygląda tak, myślę , że znajdzie się od jakiegoś innego Chińczyka xd
https://drive.google.com/file/d/1JzxgxgvuzsIoHIO2oyvVwDPgaDYkV1zH/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1aPQZ_A9mEx4ZZNnU1YcrG0FXJZ-yc1Dn/view?usp=drivesdk

Paluch_tcw
04-01-19, 22:07
Panowie co tak hejtują... Pierdzielicie bzdury! Każdy LED jest inny, diody, ich ułożonie i wyprofilowanie obudowy - wszystko ma znaczenie. Niestety nie podam Wam linku,bo już ich nie ma( chciałem kupić drugi komplet).
Proszę na przyszłość tylko nie wypowiadajcie się na te tematy skoro używaliście jednych żarówek ledowych. Pierwsze były masakryczne... Świeciły jak długie tylko nisko i każdego oślepiały.
Natomiast drugie(te na których jeżdżę) są idealne, nikt mi ani razu nie mrygał długimi i linia odcięcia tak jak w zwykłych H7 :)
Jak ktoś chce więcej info to priv.

Jakieś tam zdjęcia:
https://drive.google.com/file/d/1XiBsndEUZ2CyLFXTBHkQXLFYCVrCGOE3/view

https://drive.google.com/file/d/1U3JBQHLLH4gBysE_0wEcZvfr477vI-Rr/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1jMRLRPsowNYeykOn-Xc-EnR3HtuH6Ehu/view?usp=drivesdk

A jakby się komuś chciało grzebać na alie to żarówka wygląda tak, myślę , że znajdzie się od jakiegoś innego Chińczyka xd
https://drive.google.com/file/d/1JzxgxgvuzsIoHIO2oyvVwDPgaDYkV1zH/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1aPQZ_A9mEx4ZZNnU1YcrG0FXJZ-yc1Dn/view?usp=drivesdk

Życzę powodzenia przy kontroli policyjnej. Linia odcięcia to nie wszystko. Jeszcze jest moc, strumień świetlny. A nie daj Boże przy stłucze, jak ktoś powie, że go oślepiłeś - gwarantuję ci, że ubezpieczyciel nie wypłaci ani Tobie ani nie pokryje kosztów naprawy drugiego auta.

mmimia
04-01-19, 22:58
A powiedz mi co to za różnica czy jeżdżę na halogenowych h7 bez homologacji (tylko takie mają choć troszkę białą barwę) czy na ledach h7?
Poza tym czy taki problem wyjąć żarówki? Serio? W poprzedniej miałem niebieskie, była szkoda całkowita i nikt nawet na to nie spojrzał.
Ilu znajomych na hidach też tak miało...
Jak dla mnie siejecie zbytnią panikę.

A co do ledow to ważne, że nikogo nie oślepiają i świecą tam gdzie powinny ;) Chyba nie jeździcie po polskich drogach i nie widzicie jak ori ledy w nowych np. passatach walą po oczach,a o suvach już nie wspomnę.

P.S Mijałem już się z policją wiele razy.
W przypadku przypału wymieniam w 5 minut na zwykłe i tadam , jadę dalej 🤣

Paluch_tcw
05-01-19, 15:36
A powiedz mi co to za różnica czy jeżdżę na halogenowych h7 bez homologacji (tylko takie mają choć troszkę białą barwę) czy na ledach h7?
Poza tym czy taki problem wyjąć żarówki? Serio? W poprzedniej miałem niebieskie, była szkoda całkowita i nikt nawet na to nie spojrzał.
Ilu znajomych na hidach też tak miało...
Jak dla mnie siejecie zbytnią panikę.

A co do ledow to ważne, że nikogo nie oślepiają i świecą tam gdzie powinny ;) Chyba nie jeździcie po polskich drogach i nie widzicie jak ori ledy w nowych np. passatach walą po oczach,a o suvach już nie wspomnę.

P.S Mijałem już się z policją wiele razy.
W przypadku przypału wymieniam w 5 minut na zwykłe i tadam , jadę dalej 🤣

To założ H7 z homologacją. Kupiłeś wersje halogenową to masz żółtą barwę. Proste. Twoje ledy nie oślepiają bo mają linie załamania tak jak h7? Nie bądź śmieszny. Ich moc to przynajmniej taka jak na długich w Twoim UFO.

Pewnie żaden problem wyjąć żarówki w 5 minut :rolleyes: niech robią to wszyscy.
Obyś po ewentualnej stłuczce, wypadku miał te 5 minut i żebyś był w stanie je wyjąć. Oczywiście nie życzę Ci źle.

mmimia
05-01-19, 15:51
Zapraszam, przyjedź i zobacz na własne oczy ;) mają tylko 5000 lm(w sumie vs halogen 3000lm). Nie świecą dalej niż halogen, poprzednie owszem świeciły jak długie, te nie.

A co do tych wypadków to nigdy nie słyszałem żeby coś takiego było...

Jak tak bardzo chcecie to pokażę Wam różnicę pomiędzy mijania led,a długimi halogenowymi.

Paluch_tcw
05-01-19, 17:55
Zapraszam, przyjedź i zobacz na własne oczy ;) mają tylko 5000 lm(w sumie vs halogen 3000lm). Nie świecą dalej niż halogen, poprzednie owszem świeciły jak długie, te nie.

A co do tych wypadków to nigdy nie słyszałem żeby coś takiego było...

Jak tak bardzo chcecie to pokażę Wam różnicę pomiędzy mijania led,a długimi halogenowymi.

czyli prawie razy dwa moc. nie musisz mnie zapraszać. wiem jak to działa. bawiłem sie ledami ale nie na publicznych drogach. no to żebyś się nie musiał nigdy dowiedzieć jak to jest z wypłatą odszkodowania przy braku homologacji. Ale widzę że dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu. najważniejsze, że masz jasno przed autem a inni niech się martwią. Pomyśl może w spokoju dlaczego w takim razie producenci aut nie wkładają takich ledow - przeciez same korzyści, użytkownicy byliby zadowoleni, że mają ładnie oświetloną drogę. Od 2000 lumenów(na żarówkę) potrzebne są spryskiwacze i samopoziomowanie. jak myślisz po co? przecież xenon też ma idealne odcięcie w lampie.

szczepar
05-01-19, 18:38
Jak to jak będzie z odszkodowaniem :
Nawet jak kolizja będzie z nie jego winy, to kierowca powie że tamten go oślepił. "Wcale nie chciałem skręcić w lewo, ale zwyczajnie zostałem oślepiony i zjechałem z skrzyżowania w lewo wprost pod ten samochód"
Policja sprawdzi lampy znajdzie niehomologowane źródło światła, zacznie się cyrk z ekspertyzami sądowymi.
Z OC sprawcy nie naprawisz bo będzie sprawa w toku, z AC ci odmówią bo samochód nie spełniał wymogów technicznych dopuszczających go do ruchu.

A w przypadku winy, to ubezpieczyciel wypłaci OC. I wyśle ci fakturę do domu za naprawę bo złamałeś warunek umowy OC - jechałeś samochodem niedopuszczonym do ruchu w dodatku wykonałeś te modyfikacje z premedytacją, więc dorzucą ci złą wolę.

Nie życzę mu tego, ale każdy amator tego typu modyfikacji musi sobie zdawać sprawę że w świetle ewentualnych kosztów po wypadku nie będzie to się wiele różniło od jazdy po pijaku.

Ojcu z Passata wy... taki zestaw. Oczywiście narzekał na słabe swiatła. Az pewnego dnia ktoś mu zajechał, poszły lampy.
Zamontował nowe lampy z OC sprawcy (jak dobrze ze nie miał HIDów wtedy już) i przestał narzekać na brak światła.

Paluch_tcw
05-01-19, 19:05
Jak to jak będzie z odszkodowaniem :
Nawet jak kolizja będzie z nie jego winy, to kierowca powie że tamten go oślepił. "Wcale nie chciałem skręcić w lewo, ale zwyczajnie zostałem oślepiony i zjechałem z skrzyżowania w lewo wprost pod ten samochód"
Policja sprawdzi lampy znajdzie niehomologowane źródło światła, zacznie się cyrk z ekspertyzami sądowymi.
Z OC sprawcy nie naprawisz bo będzie sprawa w toku, z AC ci odmówią bo samochód nie spełniał wymogów technicznych dopuszczających go do ruchu.

A w przypadku winy, to ubezpieczyciel wypłaci OC. I wyśle ci fakturę do domu za naprawę bo złamałeś warunek umowy OC - jechałeś samochodem niedopuszczonym do ruchu w dodatku wykonałeś te modyfikacje z premedytacją, więc dorzucą ci złą wolę.

Nie życzę mu tego, ale każdy amator tego typu modyfikacji musi sobie zdawać sprawę że w świetle ewentualnych kosztów po wypadku nie będzie to się wiele różniło od jazdy po pijaku.

Ojcu z Passata wy... taki zestaw. Oczywiście narzekał na słabe swiatła. Az pewnego dnia ktoś mu zajechał, poszły lampy.
Zamontował nowe lampy z OC sprawcy (jak dobrze ze nie miał HIDów wtedy już) i przestał narzekać na brak światła.

próbowałem koledze to uświadomić. ale nie dociera. "przecież w 5 minut można wyjąć żarówki"

szczepar
05-01-19, 21:50
Taa bedzie miał 5 minut, a poszkodowany w kolizji bedzie stał i nic nie robił ?
Wyjmie telefon i nagra go, policja przyjedzie zabezpieczy nagranie , plus to co znajdzie w samochodzie i bedzie mieć pozamiatane.

To że koledzy mieli kolicje z HIDami i nic się nie stało to jedynie kwestia szczęścia.
Tylko jak skończy się to szczęście przy dzwonie gdzie szkody na ludziach bedą w setkach tysięcy i TU zarząda zwrotu kasy, to jedynie co pozostanie to Upadłość Konsumencka i po minimum 5 latach spłaty życe jako biedak startujący od 0.

Na cholerę kupować samochód z Halogenami i bawić się w rzeźbę w jakies Ledy/sredy/HIDy , dołóż pare złotych kup samochód z orginalnymi Xenonami.
A tak niby ma samochód z dobrymi światłami, ale przy byle kolizji ma szansę dostać rachunek za naprawę wyższy niż koszt kupna samochodu.

mmimia
05-01-19, 21:59
Nigdzie nie pisałem o wymianie w razie kolizji tylko w razie kontroli policyjnej.

Jak nie oślepia to skąd będzie wiedział co tam siedzi? Jakby oślepiało to okej,ale tego nie robi.

A lepsze oświetlenie po to żeby choćby zobaczyć pieszego idącego poboczem,a nie na ostatnią chwilę odbijać i stwarzać niebezpieczeństwo :)

Jestem ciekaw czy wszyscy tak przepisowo jeździ np. 50km/h po mieście, że tutaj tak repsektujecie to prawo ;)

szczepar
05-01-19, 22:10
Ja bym się kontrolą policji najmniej martwił.
Ale jeśli kontrola policji to twój jedyny problem to brak mi słów.

Jak nie oślepia to skąd będzie wiedział ? Po barwie światła niemożliwej do uzyskania na H7 ?
Zapominasz że nie jeździsz po drogach równych jak stół, wyjedziesz na wierzchołek pagórka, dołki czy cokolwiek co powoduje ze światła idą w górę i bedziesz oślepiał.

Pomyśl jak na mokrej drodze odbite światło od drogi będzie oślepiało tych z naprzeciwka.

Zdaarza mi się ponad limit jechać, tylko różnica jest taka że w przypadku kolizji/wypadku ja poruszam się samochodem dopuszczonym do ruchu i TU wypłaci odszkodowanie bez mrugnięcia okiem.
Trzeba wiedzieć które przepisy można nagiąć/złamać i nadal będzie OC obowiązywać, a których złamanie w najgorszym przypadku robi z ciebie żebraka na reszte życie -jazda bez prawka/po alkocholu/ucieczka z miejsca kolizji/wypadku/modyfikacje samochodu wpływające na utratę dopuszczenia do ruchu.

mmimia
05-01-19, 22:18
No właśnie jeździłem na mokrej itd.
Na dołkach tak naprawdę wszystkie mocniejsze żarówki halogenowe dają po oczach.
Nie wspomnę już o ori ledach w nowych samochodach ( do 2000lm bez samopoziomowania i sprysków).
A xenony nawet te oryginalne w nowych samochodach na dołkach i tak nie wyrabia się aż tak szybko i dostajemy po oczach. Jeśli tak już patrzymy to tak naprawdę każdy suv powinien mieć światła na wysokości zwykłych osobowych,bo w nich świeca nam niewiele poniżej oczu,a jak jedzie za nami to strzela nam prosto do samochodu :)
Uwierzcie mi, że jeśli by oślepiały to bym na ich nie jeździł.
Już jedne ledy sprzedałem ,bo właśnie oślepiały.

Po raz kolejny się pytam skoro nie oślepiają to komu przyjdzie do głowy, że tam siedzi zła żarówka?

Paluch_tcw
05-01-19, 22:27
No właśnie jeździłem na mokrej itd.
Na dołkach tak naprawdę wszystkie mocniejsze żarówki halogenowe dają po oczach.
Nie wspomnę już o ori ledach w nowych samochodach ( do 2000lm bez samopoziomowania i sprysków).
A xenony nawet te oryginalne w nowych samochodach na dołkach i tak nie wyrabia się aż tak szybko i dostajemy po oczach. Jeśli tak już patrzymy to tak naprawdę każdy suv powinien mieć światła na wysokości zwykłych osobowych,bo w nich świeca nam niewiele poniżej oczu,a jak jedzie za nami to strzela nam prosto do samochodu :)
Uwierzcie mi, że jeśli by oślepiały to bym na ich nie jeździł.
Już jedne ledy sprzedałem ,bo właśnie oślepiały.

Po raz kolejny się pytam skoro nie oślepiają to komu przyjdzie do głowy, że tam siedzi zła żarówka?

a widzisz tą różnicę, że zarówno ori xenony jak i ledy w nowych autach są homologowane? i sobie możesz krzyczeć ile chcesz , że cię oślepia. Twoje są po prostu za mocne- deszcz, mgła, brudny klosz (po to są spryskiwacze) i możesz kogos zabić jak dostanie np na łuku drogi takimi światelkami no ale ty masz jasno to sie liczy. zejdź na ziemię i pomyśl o innych, o tym jakby wszyscy tak robili. zawsze omijasz niewygodne pytania? pytałem o to dlaczego w takim razie producenci aut nie wkładają takich ledów jak ty skoro jest wszystko dobrze, przecież ludzie by byli zadowoleni, że mają jasno? po co w xenonan jest samopoziomowanie i spryskiwacze skoro spełniają twój warunek (mają idealną linię odcięcia wiązki) ?

piter7766
05-01-19, 22:28
mają tylko 5000 lm(w sumie vs halogen 3000lm)
Żarówki halogenowe mają max 1500-1600 lm, natomiast najmocniejsze LED Philips'a mają 1760lm (dedykowane do reflektorów soczewkowych) i słabsze 1100lm (do reflektorów odbłyśnikowych) ,więc dziwią mnie te ,,Twoje lumeny''

szczepar
05-01-19, 22:30
A ledy magicznie poziomują się na dołkach , czy też mają inne magiczne światło co to nieważne jak jest ustawione są zawsze świeci na jezdnię ?
Sam sobie zaprzeczasz w jednym poście.
Halogeny na dołkach dają po oczach a Ledy nagle magicznie na dołkach nie świecą w górę - idz z tym na UW na wydział Fizyki może nobla ci dadzą.

Gratuluję, dołącz do grona egoistów na drodze.
A TU wcześniej czy później zabiorą się za to, bo do w ich interesie - obniżą sobie koszta.

mmimia
05-01-19, 22:34
1500lm ma jedna czyli w sumie 3000,prawda?;)


A ledy magicznie poziomują się na dołkach , czy też mają inne magiczne światło co to nieważne jak jest ustawione są zawsze świeci na jezdnię ?
Sam sobie zaprzeczasz w jednym poście.
Halogeny na dołkach dają po oczach a Ledy nagle magicznie na dołkach nie świecą w górę - idz z tym na UW na wydział Fizyki może nobla ci dadzą.

Gratuluję, dołącz do grona egoistów na drodze.
A TU wcześniej czy później zabiorą się za to, bo do w ich interesie - obniżą sobie koszta.

Nie poziomują się, ale zwykłe halogenowe również dają po oczach...
Odpalcie sobie na YT materiał z autoświatu albo z tvn turbo gdzie testowały ledy i gdyby nie brak homologacji to przeszły by wszystkie te testy ;)
Zabiorą się za to? Ile lat już są hidy na polskich drogach? Ładnych kilka i jakoś nic z tym nie robią.

szczepar
05-01-19, 22:43
Zacytuje tekstem z innego portalu bo nie chce mi się dłużej tłumaczyć tego.
"Kupi se do GOLFA 3/HONDA CIVIC chinskie lampy jeden z drugim, wrzuca do tego zarowki 100W zamiast legalnych 55 i jezdzi po tej polskiej wsi wyrywajac dupy na swoj blask"
A tu masz przykład jak z naprzeciwka wygląda jak taki pełen blasku chwały pogromca polskich dróg wyjedzie na górce.
https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_7tcyf6z31jJHROvi3YanZqfiaLIZ3WbQ.jpg

mmimia
05-01-19, 22:52
Ja Ciebie doskonale rozumiem,ale kurcze zrozum, że to tak nie wygląda. Sprawdzę to osobiście w drugim samochodzie,jak to wygląda jak ja jadę :) Jeżeli mówicie, że jest aż taka tragedia.
Nie mam zamiaru nikogo oślepiać,bo i mnie takie coś denerwuje.
Z początkowych obserwacji wynika, że jest jak najbardziej okej, natomiast jeśli wyjdzie, że jednak oslepiaja to oczywiście zostaną wyjęte i wrócę do zwykłych żarówek.

szczepar
05-01-19, 23:04
To stań sobie przed górką, a drugi samochód niech nadjedzie z górki - tak jak masz tu pięknie na zdjęciu.
A później policz ile czasu potrzebujesz aby drogę zobaczyć, i pomyśl ile metrów w tym czasie przejedzie samochód.
Ewentualnie zwyczajnie stań 10 metrów przed samochodem i zerknij w reflektor z poziomu lini odcięcia światła.

Jedyny system jaki nie oślepia kierowcy to matrycowe światła LED montowane np w Audi A8
Kazdy inny w pewnych specyficznych warunkach oślepia (podbicie na dołkach, czy wyjazd z za wierzchołka) - i dlatego są limity mocy świecenia.

mmimia
05-01-19, 23:11
Właśnie z linii odcięcia tak jak piszesz patrzyłem.
Sprawdzę jeszcze jak to wygląda z górki itd.
Rozwiejcie moje wątpliwości co do tych 2000lm (bez poziomowania i spryskiwaczy) to się tyczy jednej lampy czy w sumie?

szczepar
05-01-19, 23:26
Jednej lampy.
https://www.philips.pl/c-p/12972WHVB1/whitevision-zarowka-samochodowa/dane-techniczne
Homologowana żarówka H7 1500 Lm

mmimia
05-01-19, 23:29
Okej, dziękuję :)

lukasnld
06-01-19, 17:22
Wg. mnie obie strony faktycznie mają rację w tym sporze. Zależy gdzie i w jakim aucie się to użytkuje. Osobiście jeżdżę 3 lata na xenonie ale auto leży na asfalcie który jest płaski w całym województwie. Żadnych górek czy dziur. Nigdy nikt mi nie mrugnął a przegląd wszędzie normalnie przechodzi. SUVy faktycznie oślepiają wszystko i zawsze ale jakoś nikt nie nakazuje prawem montażu w nich swiateł na zderzaku. Sąsiad jeździ na ledach bez odcięcia i szczerze mam ochotę rozbić mu auto gdy go mijam ale jakoś nikt go nie zatrzymuje za to i nikt się nie czepiał przy kilku stłuczkach

Docent114
09-01-19, 19:47
Taka ciekawostka z pewnego forum:

ale źle się to dla mnie skończyło
Co się stało ?

Pewnie dowodzik poleciał

od kilku miesięcy moja vectra stoi na parkingu policyjnym
tak bardzo krótko :
na łuku wyniosło faceta i na czołówkę mi przy... ale zeznał na sprawie że go auto oślepiło (miał cwanego prawnika) i biegły dopatrzył się przerobionych lamp. Teraz mi z cywilnego sprawę założył że to moja wina i żąda odszkodowania.

Pech to mało powiedziane
Na sprawie usłyszałem: Pańskie tuningi doprowadziła do uszczerbku na zdrowiu innego człowieka.

Właściwie to pewne jest, że ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania ze względu na przerobione lampy, w wyniku czego utraciły homologację, a tym samym utracił ją cały pojazd który w związku z tym nie może być dopuszczony do ruchu. Wtedy wypłata odszkodowania z własnej kieszeni. Nie zazdroszczę...
PS. Znam przypadek, że ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z powodu niehomologowanego rozmiaru opon w aucie.
No cóż, każdy jest dorosły i zna ryzyko.

Lucas.FK2
09-01-19, 23:22
Jak to mawia klasyk-wszystko jest dobrze jak jest dobrze :rolleyes:

szczepar
10-01-19, 08:28
Oczywiście kierujący oplem nie widzi nadal swojej winy.
Faceta wyniosło , miał cwanego prawnika, ect. - nie było jego winy, on tylko jechał czymś co nigdy na drodze nie powinno jechac :P
Ale to że mógł oślepić to nieponiemaje :)

mmimia
10-01-19, 19:15
No dobra,nie twierdziłem, że to jest niemożliwe tylko nie miałem nigdy doczynienia,jak i również nie słyszałem o takowych problemach przy wypadku.
W takim razie... Jak to jest z retrofitem? Wrzucenie soczewki jest legalne czy nie? Teoretycznie lampa ma homologacje na h1 ( chyba nigdzie nie ma zaznaczonego, że to długie?)z tym, że były by dwie,bo h1 zamiast h7 w krótkich...

szczepar
10-01-19, 22:11
Znalazłem cytowany przez kolegę "Docent114" temat na tamtym forum i wynikało z niego że problemem było włożenie soczewki do reflektora.
Niehomologowanej soczewki.

Jeśli istniałby moduł swiateł na tyle mały aby włożyć go do srodka lampy. (taki który ma swoją homologację)
Wtedy mogło by to się udać. Lampa była by jedynie obudową areodynamiczną modułu który posiada swoją własną homologację.
Musiałbyś szukać jaki samochód ma na tyle małą kompletną homologowaną lampę z soczewką która zmieściła by się w lampie.
Oraz czy istnieje przepis zabraniający/dopuszczający montaż reflektora za przezroczystą przegrodą.
W podobny sposób radzą sobie przy samochodach robionych w małych seriach, montują homologowane światła od innych samochodów produkowanych seryjnie.

mmimia
10-01-19, 23:44
Hmm, bardzo ciekawe to co napisałeś... Czyli musiałbym szukać soczewki pod h7 ,bo przy okazji klosz też ma homologację.
Z drugiej strony, jeśli soczewka by ją miała to raczej nawet h1 nie zrobiłaby tutaj wielkiej różnicy...
Tak naprawdę nigdzie nie znalazłem przepisu regulującego tą kwestię.

MikeFoto
14-01-19, 13:20
Niestety nie jest to takie proste jak myślicie. Lampa ma homologacje jako całość wraz ze źródłem światła jaki tam wstawisz. Jedynie lampa + homologowana żarówka powoduje że masz 100% legalności.
Jeśli dokonujesz przeróbki lampy jakkolwiek konstrukcyjne no to siłą rzeczy tracisz homologację na lampę. Masz lampę na H7 z odbłyśnikiem, wsadzisz soczewkę na żarówki H7 - i tak tracisz homologację bo zmieniłeś konstrukcyjnie lampę.
O ile przegląd pal licho, kontrola drogowa pal licho, ktoś może nie zauważyć, ale w razie W, gdy przyjedzie przedstawiciel ubezpieczyciela to weź udowodnij, że twoje lampy które własnoręcznie przekonstruowałeś mają homologację.

Zawsze to powtarzam i powtarzać będę - gra niewarta świeczki.

szczepar
14-01-19, 13:34
Mike :
Ja nie mówie o modyfikowaniu lampy , a o całkowitym wybebeszeniu lampy i w korpus lampy wsadzenie kompletnej homologowanej lampy.
W takim wypadku mamy do czynieniu nie mamy utraty homologacji bo nie modyfikujemy wstawionej lampy.
A orginalna lampa w Hondzie jest jedynie korpusem mechanicznym trzymającym lampę na miejscu.

I tez uważam że jest to bezsensowne :)

MikeFoto
14-01-19, 14:42
Jakkolwiek. Ingerujesz w jej fabryczną budowę z która została shomologowana.

szczepar
14-01-19, 20:21
Przedewszystkim traktuję naszą rozmowę jako teoretyczną przy następujących założeniach - chciało by mi się, i istniały by elementy o odpowiednich gabarytach. (to celem wyjaśnienia sensu prowadzenia rozmowy)
Tak, ingeruję i nie traktuję ich jako reflektorów, można nawet wtedy zeszlifować z nich homologację bo one nie są już reflektorami.
Reflektory są drugie z homologacją (np od Opla) włożone w korpus starej lampy.

Jedyne co należało by sprawdzić czy jeśli wymienie reflektory Hondy na np oplowskie to czy taki samochód może być traktowany normalnie, czy wymaga specjalnego przeglądu celem dopuszczenia do ruchu.

MikeFoto
17-01-19, 09:19
Jedyne co należało by sprawdzić czy jeśli wymienie reflektory Hondy na np oplowskie to czy taki samochód może być traktowany normalnie, czy wymaga specjalnego przeglądu celem dopuszczenia do ruchu.

Z homologacją jest tak, że homologacja części to jedno a homologacja auta to drugie.
Zobacz jak Niemcy mają to rozwiązane, tam jak się orientuję chcesz zamontować jakąś część to ta część musi mieć papier i dopiero na przeglądzie z papierem że ten element który wsadziłeś jest dedykowany do twojego wozu ci dopuszczą do ruchu.

Jeśli np wybebeszysz reflektor, wsadzisz środek z astry w tej samej obudowie to jeśli tylko na przeglądzie okresowym będzie się to dało ustawić a diagnosta będzie nierozgarnięty to ci przegląd podbije. U nas w dalszym ciągu przeglądy są bardzo łaskawe i zbytnio nie ma konsekwencji prawnych dla diagnostów na dopuszczanie m.in ulepów.
Homolgacji i tak nie zdobędziesz na przeriobone lampy.

Wiec powiedzmy że diagnosta się nie dopatrzy, przegląd masz, policja tez nie będzie wiedzieć.....to jak to zawsze pisałem, to nie ich się powinieneś bać.
Ale w razie "W", moze sie okazać ze rozgarnięty sprawca czy rzeczoznawca dopatrzy się nielegalnych przeróbek i zwali winę na ciebie za wypadek, np że oślepiłeś, wszystko jedno.
I raz, że ubezpieczyciel wypina się na ciebie i nie dostaniesz ani grosza to jeszcze z własnej kasy zapłacisz za resztę szkód, nie daj Boże gdy jeszcze komuś coś się stanie to jesteś uwalony na całe życie......za przerobione lampy.

Nie warto, naprawdę nie warto.

szczepar
18-01-19, 09:32
Mike :
Odnoszę wrażenie że ciągle rozmawiamy o 2 różnych aspektach :
1) przeróbka polegająca na wsadzeniu środka lampy np od astry do środka lampy od hondy
2) przeróbka polegająca na wsadzeniu CAŁEJ lampy np od astry do środka lampy od hondy

O ile przypadek 1 dla mnie i dla Ciebie jest jednoznaczny - brak homologacji , kłopoty w przypadku roszczenia ubezpieczeniowego, uznanie za winnego z powodu oślepienia
Ja ciągl próbuje rozmawiać o przypadku nr 2, a Ty ciągle o przypadku nr 1 :)

Dlatego zadam inaczej pytanie - Czy masz informacje jak z punktu prawa wygląda swap świateł z zupełnie innego modelu - bo to o czym ja mówię czyli punkt 2 , to swap reflektorów :)
(Nie nie mam zamiaru tego robić, jedynie chciałbym znać odpowiedź jak to od tej strony wygląda)

Lucas.FK2
18-01-19, 09:34
Z homologacją jest tak, że homologacja części to jedno a homologacja auta to drugie.
Zobacz jak Niemcy mają to rozwiązane, tam jak się orientuję chcesz zamontować jakąś część to ta część musi mieć papier i dopiero na przeglądzie z papierem że ten element który wsadziłeś jest dedykowany do twojego wozu ci dopuszczą do ruchu.

Jeśli np wybebeszysz reflektor, wsadzisz środek z astry w tej samej obudowie to jeśli tylko na przeglądzie okresowym będzie się to dało ustawić a diagnosta będzie nierozgarnięty to ci przegląd podbije. U nas w dalszym ciągu przeglądy są bardzo łaskawe i zbytnio nie ma konsekwencji prawnych dla diagnostów na dopuszczanie m.in ulepów.
Homolgacji i tak nie zdobędziesz na przeriobone lampy.

Wiec powiedzmy że diagnosta się nie dopatrzy, przegląd masz, policja tez nie będzie wiedzieć.....to jak to zawsze pisałem, to nie ich się powinieneś bać.
Ale w razie "W", moze sie okazać ze rozgarnięty sprawca czy rzeczoznawca dopatrzy się nielegalnych przeróbek i zwali winę na ciebie za wypadek, np że oślepiłeś, wszystko jedno.
I raz, że ubezpieczyciel wypina się na ciebie i nie dostaniesz ani grosza to jeszcze z własnej kasy zapłacisz za resztę szkód, nie daj Boże gdy jeszcze komuś coś się stanie to jesteś uwalony na całe życie......za przerobione lampy.

Nie warto, naprawdę nie warto.

Mike weź idź usiądź w domowym zaciszu zrób sobie herbatkę z cukrem posiedź na spokojnie odpal tvn turbo ;)
W ufo przerobione lampy na soczewkę są wręcz nie do wykrycia-wygladają jak oem oczywiście nie zwracają uwagi jesli nie są pomalowane na czarno od środka.
Idąc tym tokiem nie powinieneś zakładać lotki mugen bo jest bez homologacji i jesli ktoś Ci wjedzie w tyłek i spadnie na niego spoiler to będziesz miał problemy ;)

MikeFoto
20-01-19, 00:13
Słuchaj, wyraziłem tylko swoje zdanie, w dobrej wierze - bo co mi osobiście zależy, że sobie tak przerobi lampy albo inaczej?

Przerabiający jakkolwiek musi mieć świadomość ryzyka jakie podejmuje, a często nie mają tej świadomości.
Natomiast bardzo się mylisz że jest to nie do wykrycia - szczególnie w razie "dużego W". Naprawdę były takie przypadki.....

Z lotka masz rację jak najbardziej - nie ma homologacji, ale nie nikt mi nie powie, że jej blask oślepił go co doprowadziło do wypadku :).
Chodzi o bezpośrednią przyczynę wypadku/kolizji. Oślepienie - może być przyczyną (bo jak udowodnisz że nie oślepiły go niehomologowane / zamienione / zmodyfikowane lampy? ). Jak ktoś mi wjedzie w tyłek i wtedy spoiler trafi w niego - to nie jest bezpośrednia przyczyna wypadku. Bo najpierw nastąpiło wjechanie , którego przyczyną nie mogło być to, że posiadam spoiler bez homol.

Co innego jakby fizycznie spoiler od klapy odpadł i trafił w auto/przechodnia.... to inna bajka.

Przerobione lampy to nie moje ryzyko, nie moje kombinacje więc ja nie mam żadnego stresu.
Bo w razie W to nie mnie będziecie przekonywać, czy sądzić się latami ze sprawcą czy ubezpieczycielem :), jesteśmy dorosłymi ludźmi - a ewentualna (odpukać) cała konsekwencja spadnie na tego kto prowadził auto.


Mike :
Odnoszę wrażenie że ciągle rozmawiamy o 2 różnych aspektach :
1) przeróbka polegająca na wsadzeniu środka lampy np od astry do środka lampy od hondy
2) przeróbka polegająca na wsadzeniu CAŁEJ lampy np od astry do środka lampy od hondy

O ile przypadek 1 dla mnie i dla Ciebie jest jednoznaczny - brak homologacji , kłopoty w przypadku roszczenia ubezpieczeniowego, uznanie za winnego z powodu oślepienia
Ja ciągl próbuje rozmawiać o przypadku nr 2, a Ty ciągle o przypadku nr 1 :)

Dlatego zadam inaczej pytanie - Czy masz informacje jak z punktu prawa wygląda swap świateł z zupełnie innego modelu - bo to o czym ja mówię czyli punkt 2 , to swap reflektorów :)
(Nie nie mam zamiaru tego robić, jedynie chciałbym znać odpowiedź jak to od tej strony wygląda)

Dla mnie 1 i 2 to jest to samo. Czy przerobisz tak czy tak to ingerujesz w budowę oryginalnego elementu (lampy Hondy) a klosz/obudowa zostaje ta sama. Czy ty wsadzisz Xenony hid czy cały reflektor z innego auta - niema znaczenia. Homologacji niemasz na lampy.
Z punktu widzenia prawa wygląda to tak, że jak masz takiego Civica VIII gen to możesz go używać z reflektorami halogenowymi albo z Xenonami (oczywiście do xenonów spryski samopoziom itp).
I tylko do tych 2 rodzajów reflektorów jest homologowany Civic i może być dopuszczony do ruchu, a wnętrza lampy jakkolwiek ci tknąć nie można.
Tylko te 2 reflektory zbudowane tak a nie inaczej wychodziły w tym nadwoziu.

Innymi słowy moim zdaniem legalnie to możesz w aucie które miało halogeny, zamontować xenony (oczywiście z innego civica VIII) + spryski i samopoziom.

Zauważ że gdyby takie przeróbki legalne to wszelkie retrofity byłyby legalne - ale nie są, punkt choćby w regulaminie usługi na hidretrofit.pl który mówi https://hidretrofit.pl/regulamin-uslug/


Wykonywane modyfikacje nie posiadają homologacji, stosowanie lamp w otwartym ruchu drogowym na pełną odpowiedzialność właściciela.

Bo nikt się bawił w zdobywanie homologacji dla pojedynczych lamp bawił nie będzie bo koszta są ogromne.

Brak homologacji = brak dopuszczenia do ruchu = niesprawne auto.
A to ubezpieczyciel chętnie wykorzysta odmawiając wypłaty, albo cedując koszta.

Oczywiście to wszystko co opisuję to skrajność, bo pewnie nic się nie stanie (czego ci szczerze, z całego serca życzę), ale to już musisz sam sobie odpowiedzieć czy podejmujesz ryzyko mając gdzieś z tyłu głowy to o czym pisałem.

andkas
20-01-19, 16:14
+1

... Z lotka masz rację jak najbardziej - nie ma homologacji, ale nie nikt mi nie powie, że jej blask oślepił go co doprowadziło do wypadku :).
O i tu się mylisz :). Spoiler OEM Mugena posiada takową.

MikeFoto
20-01-19, 23:27
+1

O i tu się mylisz :). Spoiler OEM Mugena posiada takową.

Nie mylę się, bo mam kopię, która homologacji nie posiada. To, że jest wykonana podobnie do oryginału nie oznacza automatycznie, że posiada homlogację.
Podobnie jest z żarówkami. Np H4 firmy Philips posiadają homol, a identyczne firmy krzak nie bo producent nie postarał się o homologację.