PDA

Zobacz pełną wersję : Oprawka / gniazdo żarówki civic vii 2005r



ziolo.gfx
15-11-18, 00:24
cześć

Mam od dłuższego czasu problem z żarówkami H1 od świateł mijania, otóż dość szybko mi się przepalają. Oprawa, gniazdo żarówki jest troszkę przypalona - czy to może mieć wpływ na to? Jeśli tak, to wymiana na oryginał czy zamiennik z allegro wystarczy w tym przypadku? Chcę zamówić żarówki H1, lepsze bo dotychczas lądowały tanie ze stacji benzynowej i to może też jest przyczyną? Jest sens szukać jakich ledowych odpowiedników? Lampy mają soczewkę.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

darth-bartek
16-11-18, 10:14
Cześć,

Podobny problem mam u swoim aucie (civic vii 1.6 wersja EU8 2004r polif 5D), żeby jasno przedstawić sytuację, opiszę wszystko chronologicznie :

- 05.10.2017 zakup radia sony Sony DSX-A210UI + przełącznik / kostka (pewnie nie ma to związku z tematem ale jednak o tym wspomnę)

- ~10.10.2017 po ponad roku jazdy od zakupu samochodu, spaliła mi się żarówka mijania h1, nie pamiętam dokładnie kiedy to było, ale jakoś w pierwszej połowie października - przy próbie zmiany żarówki (po ciemku) złamałem oryginalny wtyk :/
postanowiłem kupić sobie lepsze żarówki, wybrałem Osram H1 Cool Blue Intense XenonLook 4200K, do tego dokupiłem wtyk H1 - zamiennik niby z poliamidu 6.6

- ~13.01.2018 po około 3 miesiącach jazdy Osram umarły, tak więc postanowiłem kupić coś tańszego i wybrałem TUNGSRAM H1 MEGALIGHT ULTRA +120%

- 13.05.2018 spaliły się tungsramy, dodatkowo pękła mi soczewka w reflektorze, w którym był nieoryginalny wtyk, który się stopił... zdecydowałem się kupić zmienniki lamp firmy TYC, dokupiłem do tego zwykłe żółte żarówki z Philipsa + zamiennik wtyku

- 26-10-2018 oba światła mijania przestały świecić... oczywiście stopił się nieoryginalny wtyk paląc przy tym żarówkę, która była w niego włożona. Drugi oryginalny wtyk był cały, ale po włączaniu świateł żarówka, która była w nim nie świeciła, z kolei po jej
wyciągnięciu i podłączeniu na kabelki doi akumulatora świeciła...
Dokładnie wyczyściłem kostki i piny od H1 (były całe zaje*bane resztkami stopionego wtyku), kupiłem znowu zamiennik wtyku (nie mogę znaleźć oryginału) + żarówki longlife philipsa

Póki co wszystko działa, ale po 10 minutowej jeździe, końcówki obu wtyków są tak gorące, że nie da się ich dotknąć (to lampy halogenowe, więc mają prawo się tak grzać, czy może nie do takiego stopnia ???).
Napięcie na aku i kostkach bez obciążonego silnika ~14.5.
Dziwne jest to, że na czerwonym pinie w obu kostkach mam minivolty przy wyłączonych światłach... Dodatkowo na jednej kostne przy czerwonym pinie jest opór 0,08. Dzisiaj będę szukał schematu i sprawdzał przekaźniki.

ziolo.gfx
21-11-18, 20:53
Cześć,

Podobny problem mam u swoim aucie (civic vii 1.6 wersja EU8 2004r polif 5D), żeby jasno przedstawić sytuację, opiszę wszystko chronologicznie :

- 05.10.2017 zakup radia sony Sony DSX-A210UI + przełącznik / kostka (pewnie nie ma to związku z tematem ale jednak o tym wspomnę)

- ~10.10.2017 po ponad roku jazdy od zakupu samochodu, spaliła mi się żarówka mijania h1, nie pamiętam dokładnie kiedy to było, ale jakoś w pierwszej połowie października - przy próbie zmiany żarówki (po ciemku) złamałem oryginalny wtyk :/
postanowiłem kupić sobie lepsze żarówki, wybrałem Osram H1 Cool Blue Intense XenonLook 4200K, do tego dokupiłem wtyk H1 - zamiennik niby z poliamidu 6.6

- ~13.01.2018 po około 3 miesiącach jazdy Osram umarły, tak więc postanowiłem kupić coś tańszego i wybrałem TUNGSRAM H1 MEGALIGHT ULTRA +120%

- 13.05.2018 spaliły się tungsramy, dodatkowo pękła mi soczewka w reflektorze, w którym był nieoryginalny wtyk, który się stopił... zdecydowałem się kupić zmienniki lamp firmy TYC, dokupiłem do tego zwykłe żółte żarówki z Philipsa + zamiennik wtyku

- 26-10-2018 oba światła mijania przestały świecić... oczywiście stopił się nieoryginalny wtyk paląc przy tym żarówkę, która była w niego włożona. Drugi oryginalny wtyk był cały, ale po włączaniu świateł żarówka, która była w nim nie świeciła, z kolei po jej
wyciągnięciu i podłączeniu na kabelki doi akumulatora świeciła...
Dokładnie wyczyściłem kostki i piny od H1 (były całe zaje*bane resztkami stopionego wtyku), kupiłem znowu zamiennik wtyku (nie mogę znaleźć oryginału) + żarówki longlife philipsa

Póki co wszystko działa, ale po 10 minutowej jeździe, końcówki obu wtyków są tak gorące, że nie da się ich dotknąć (to lampy halogenowe, więc mają prawo się tak grzać, czy może nie do takiego stopnia ???).
Napięcie na aku i kostkach bez obciążonego silnika ~14.5.
Dziwne jest to, że na czerwonym pinie w obu kostkach mam minivolty przy wyłączonych światłach... Dodatkowo na jednej kostne przy czerwonym pinie jest opór 0,08. Dzisiaj będę szukał schematu i sprawdzał przekaźniki.

mówimy tutaj o takich oprawkach?

https://i.ytimg.com/vi/7OKTc4MqMVo/hqdefault.jpg

Widziałem oryginały po około 50zł sztuk (ciekawe czy prawdziwe oryginały) u mnie te oprawki są troszke przetopione i żarówki po nich są zjarane dobrze - czy przypalone oprawki mogą powodować palenie żarówek?

darth-bartek
24-11-18, 17:15
Tak, miałem na myśli właśnie te oprawki.
Wczoraj sprawdzałem u siebie, i też już lekko się przyjarała ;/
"czy przypalone oprawki mogą powodować palenie żarówek?czy przypalone oprawki mogą powodować palenie żarówek?" - jasne, że tak. Przetopiona pozostałość z oprawki powchodzi między piny i kostkę co utrudni przepływ prądu. Efektem tego będzie coraz większa temperatura (u mnie pękła od tego soczewka)

ziolo.gfx
27-11-18, 19:23
Tak, miałem na myśli właśnie te oprawki.
Wczoraj sprawdzałem u siebie, i też już lekko się przyjarała ;/
"czy przypalone oprawki mogą powodować palenie żarówek?czy przypalone oprawki mogą powodować palenie żarówek?" - jasne, że tak. Przetopiona pozostałość z oprawki powchodzi między piny i kostkę co utrudni przepływ prądu. Efektem tego będzie coraz większa temperatura (u mnie pękła od tego soczewka)

W moim przypadku przepaloną oprawkę najlepiej zmienić, sam wspominałeś że ciężko o oryginał. Ile płaciłeś za sztukę? Tobie znów się przyjarały a nie zakładałeś kiepskich żarówek więc albo oprawka kiepski zamiennik lub coś powoduje palenie oprawki?

radek0684
27-11-18, 21:10
Siemka, a nie lepiej stopioną oprawkę żarówki zastąpić oprawką ceramiczną odporną na wysokie temperatury? Ja mam tak w obydwóch lampach tylko, że z żarówką H4. Oryginalne oprawki potopiły się i rozpadły w palcach, potopiło przewody. Teraz mam coś takiego:
https://allegro.pl/ceramiczna-kostka-oprawka-wtyk-do-zarowki-h4-i6987224142.html
A pod H1 jest coś takiego: https://allegro.pl/ceramiczna-kostka-do-zarowki-h1-zlacze-ceramiczne-i5545120431.html

ziolo.gfx
27-11-18, 22:25
może tutaj też chodzi o żywotność:

Osram H1 Cool Blue Intense XenonLook 4200K
Trwałość B3 150 h
Trwałość Tc 250 h

światło niebieskie, wyżyłowane modele 120/150% padają szybciej i taką trwałość mają wpisane w karty katalogowej, dość ciekawie wypadają

NIGHT BREAKER SILVER
Trwałość B3 400 h
Trwałość Tc 650 h

nie wiem gdzie szukać przyczyny zamówię nigh breaker silver sprawdzę ile podziałają

darth-bartek
28-11-18, 19:04
Przyczyną są kiepskiej jakości zamienniki, za które płaciłem od 15 do 25 zł.
Albo założyć oryginał albo spróbować tych ceramicznych.