Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów d16v1



rm_125
06-11-18, 22:13
Panowie w tamtym tygodniu zrobiliśmy z teściem regulację zaworów w mojej Hondzie.
Auto było już mulowate. Zrobiliśmy regulacje i wymieniłem świece. Po regulacji auto odżyło a spalanie spadło o 0.5l LPG. Tylko silnik tak jak by zaczął klekotać. Wcześniej pracował cichutko tylko "cykal".
Przy regulacji okazało się że wydechowe były poprawne a ssące były ściśnięte. I przy regulacji daliśmy górna granicę jak jest od .22-.27 daliśmy .27(mówię przykładowo już nie pamiętam ile było w instrukcji)

Dzisiaj mój ojciec mnie nastraszył że źle wyregulowane bo mu mechanik powiedział że nie powinien tak głośno pracować na luzie.

Co o tym sadzic?

bombel
10-11-18, 23:02
Powinieneś słyszeć tylko "cykanie" wtrysków. Luz zaworowy powinien być regulowany na ciepłym silniku. Robili mi to przy wymianie rozrządu w styczniu.Nic nie klekotało i nie klekocze.

rm_125
11-11-18, 08:25
Hmm ciekawe. Zawory to reguluje się na zimnym silniku.
A cykanie miałem na prawie podstawionych ssących.

nitro2112
03-12-18, 12:09
Luz zaworowy powinien być regulowany na ciepłym silniku. Robili mi to przy wymianie rozrządu w styczniu.Nic nie klekotało i nie klekocze.

Nie pisz bzdur. Po to się ustawia luz zaworowy na zimnym by silnik po rozgrzaniu mógł pracować w optymalnych dla niego warunkach. Jeśli na ciepłym ustawisz luzy to jedynie co tym uzyskasz to obniżoną kulturę pracy silnika, przyspieszone zużycie wałka i klawiatury poprzez nieustanną eksploatację silnika z nadmiernymi luzami i charakterystycznym klepaniem jak i oczywiście ograniczone otwarcie zaworów.