Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wynik kompresji 15 barow zamiast 13 co jest ?



May
25-09-08, 09:03
Zmierzylem kompresje w moim d14z2 i wyszlo lekko ponad 15 barow na cylinder. I moje pytanie brzmi czemu az tak wysoka jest ?, przy okazji bierze olej no ale uczono mnie i na forum piszecie zazwyczaj ze jesli pierscionki sie zzuzywaja to kompresja spada. Kolejna kwestia to na jednej elektrodzie swiecy w drugim bodajze cylindrze jest olej. Spaliny nie smierdza palonym olejem, i mam kolejne pytanie czy w takim razie sa jakies metody / warsztaty zeby ustalic ktoredy dokladnie olej ucieka ? Za wszelkie niedopatrzenia w kwestii uzywanai szukaj przepraszam ale przetrzasnalem forum solidnie i nie otrzymalem odpowiedzi :/

jero11
25-09-08, 09:11
ciśnienie jest eleganckie :) a to że bierze olej to masz tam gdzieś wycieki albo padły pierścienie olejowe i uszczelniacze zaworowe.
ile pobiera tego oleju?

May
25-09-08, 10:03
podaczas spokojnej jazdy po miescie bez katowania i przekraczania 4500 rpm wychodzi pol litra na 350 - 400 km i sie zastanawiam czy mechaniki mnie chcialy naciagnac czy nie, mowiac ze ooooo panie trzeba caaaly remont zrobic i gora i dol i panewki i waly i peirdoly ( a mechaniki robily przy okazji remonty)

uniu1
25-09-08, 10:19
A jaki masz przebieg w swoim aucie i na jakim oleju jeździsz?

jero11
25-09-08, 10:28
jeśli tyle pobiera to niestety remont. panewki, pierścienie, uszczelniacze, uszczelki, honowanie cylindrów i możliwe też że obróbka głowicy.
właśnie jaki olej jeszcze?

uniu1
25-09-08, 10:34
Ja bym na początek zaczął od samych uszczelniaczy zaworów. Moj zanjomy miał to samo w d13b2 - myślał ze pierścienie poszły, jarała mu olej jak głupia, lał jakieś wynalazki typu ceramizer ale nie pomogłoa po wymianie uszczelniaczy jak ęką odjoł.

May
25-09-08, 10:40
olej shell 5W-40 syntetyk przebieg 169 k no i pytanie czy trzeba razem z pierscieniami robic panewk, oraz czy te uszczelniacze mozna samemu sprawdzic na parkingu pod blokiem cyz trzeba szuakc jakiegos jzu warsztatu?i

kiero
25-09-08, 10:53
przejdz na olej 10w40 ... i obserwuj stan oleju...

jero11
25-09-08, 10:55
tak jak kiero napisał wlej półsyntetyk

uniu1
25-09-08, 11:28
Uszczelniaczy nie sprawdzisz przynajmniej ja się z tym nie spotkałem ale podobno to nie są wielkie koszty -wymiana uszczelniaczy i roboty nie jest dużo. A poza tym przy przebiegu 169 to raczej panewki nie powinny sie jescze odzywać. Ja mam d14z1 z przebiegiem 146 mam olej castrol magnatec 10w-40 od jakiś 2 miesięcy i nic nie pije oleju. jak kupiłem auto to niestety nie wiedziałem jaki był olej wcześniej i zalałem mu przy przebiegu 144 półsyntetyk

May
25-09-08, 11:51
A odnosnie ustalenia ktoredy olej ucieka to sa jakies metody zeby to sprawdzic ? no bo kurcze nie chce mi sie wierzyc ze pierscienei nawalaja skoro jest dobra a nawet bardzo dobra kompresja. A i co do krecenia to tego nie wiem ale moze poprzedni wlasciciel katowal ja i dlatego to, bo ja jestem drugim dopiero wlascicielem i nie katowalem jej ( poza sporadycznymi przypadkami :D)

artek0903
25-09-08, 11:55
tak jak ktos wczesniej napisal, za kompresje odpowiadaja inne pierscieniem ty mozesz miec walniete olejowe.

uniu1
25-09-08, 12:38
zgadzam się z przedmówcą ale przy takim przebiegu nie chce mi sie w to wierzyć no chyba ze była kręcona ale załóżmy za nie była - więc ja obstawiam uszczelniacze.

jusian
25-09-08, 13:49
Mierzyłam niedawno kompresje tez 15 na wszystkich cylindrach i też jara olej ;) co prawda nie tyle co twoja ale mysle ze wymiana pierścieni i uszczelniaczy pomoże, było nie raz na forum, że wymiana samych uszczelniaczy da efekt ale na krótko. I tak jak kolega napisał, że mozesz miec walniete pierścienie olejowe.

May
25-09-08, 15:10
Czyli w skrocie wymienic uszczelniacze i pierscienie olejowe ? :) czy jeszcze cos dodatkowo trzeba ? bo np spotkalem sie z opinia ze trzeba odrazu i panewki wymianiac A i co do krecenia to tego nie wiem ale moze poprzedni wlasciciel katowal ja i dlatego to, bo ja jestem drugim dopiero wlascicielem i nie katowalem jej ( poza sporadycznymi przypadkami )

i sorki za bledy w edytowaniu ale cos mi sie wiesza :)

jusian
25-09-08, 15:49
[QUOTE=May;494932]Czyli w skrocie wymienic uszczelniacze i pierscienie olejowe ? :) czy jeszcze cos dodatkowo trzeba ? bo np spotkalem sie z opinia ze trzeba odrazu i panewki wymianiac [QUOTE]

W skrócie pierścienie i uszczelniacze plus uszczelki tzw mały remont, panewki możesz ale nie musisz zależy w jakim masz stanie, poczytaj forum jest dużo tematów o remoncie :)

rafnexster
26-09-08, 23:24
olej shell 5W-40 syntetyk przebieg 169 k no i pytanie czy trzeba razem z pierscieniami robic panewk, oraz czy te uszczelniacze mozna samemu sprawdzic na parkingu pod blokiem cyz trzeba szuakc jakiegos jzu warsztatu?i w skrajnym przypadku zalej silnik Motulem 15w50 może sie "uspokoi":) jak tak miałem ... jak zalałem 10w40 (to silnik doił olej aż miło) ... teraz wymieniam co jakieś 8000/9000tyś na Motula i jest O.k a i przebieg mam podobny do twojego :) Zresztą przy twoim przebiegu to niema się co wstydzić że sobie lubi "trochę chlipnąć oliwy" - po co zaraz remont :o

dEboo
27-09-08, 11:06
ja mam Hanię z 260tyś(przynajmniej bliżej prawdy niż wasze przebiegi) przebiegu eg4 d15b2 i panewki milczą jak grób...... z tym że jeżdżę na shell helix 15w40(Mineral)

May
29-09-08, 14:44
hehe no zobacyzmy przejdziemy na pol syntetyka i sie okaze czy sie cos zmieni jak nie to remontujemy hehe dizeki wszytskim za rady :)

szymon1777
29-09-08, 14:54
ja mam 170tys przebiegu
spala 2,5l oleju i 0,5l płynu chłodzącego na 10tys
i zastanawiam się co może byc przyczyna? uszczelka pod głowicą?

EDIT
dodam jeszcze że na postoju jak się zakręci na czerwone pole to leci czarny dym ale bardzo mało

dEboo
29-09-08, 18:42
możliwe że ci przepuszcza uszczelka......co do dymu gdyby spalał olej to dymiłby raczej lekko na niebiesko a nie na czarno. Ogólnie nie zalecam na postoju kręcić silnika wysoko..... to mu raczej nie do końca służy.

krugger
29-09-08, 18:52
jesli masz tzw maslo na korku wlewu oleju to uszczelka na 100 %

szymon1777
29-09-08, 20:44
korek oleju i płynu w chłodnicy czysty
w chłodnicy oleju raczej nie ma ani na odwrót
i tak się zastanawiam czy wymieniac pierścienie i uszczelniacze czy dalej szukac przyczyny
poradzicie coś?

karpik85
29-09-08, 22:34
A odnosnie ustalenia ktoredy olej ucieka to sa jakies metody zeby to sprawdzic ? no bo kurcze nie chce mi sie wierzyc ze pierscienei nawalaja skoro jest dobra a nawet bardzo dobra kompresja.

Żeby sprawdzić co puszcza olej - pierścienie czy uszczelniacze, robi się tzw. próbe olejową, czyli o ile dobrze pamiętam, wykręca się świece i wlewa pewną ilość oleju do cylindra i po określonym czasie sprawdza się czy i ile przeciękło do miski.
Tak jak już Ci tutaj wyżej pisali kompreche możesz mieć dobrą ale mogą być zapieczone albo padnięte całkiem pierścienie olejowe, a to one mają zgarniać olej z gladzi cylindra i jeśli tego nie robią to go właśnie ubywa.
Jeśli spala Ci oleju tyle ile napisałeś to raczej przez same uszczelniacze tyle nie idzie... zmień olej na jakiś półsyntetyk, ja polecam Valvoline MaxLife 10W40, na tym właśnie oleju u mnie bardzo zmalało spalanie oleju.

szymon1777
30-09-08, 10:39
niestety nie wiem jakie mam ciśnienie musze chyba podjechac gdzieś sprawdzic
właśnie mam zalany Valvoline MaxLife 10W40 i pobiera tyle samo oleju
i nawet jak to są pierścienie tylko to i tak wypada zmienic przy okazji uszczelniacze

tylko czy też uszczelkę pod głowicą wymieniac? jeśli tak to po rozebraniu jak sprawdzic czy jest do wymiany?
a jeśli uszczelkę to czy planowanie głowicy? czy też da się to jakoś sprawdzic?

artek0903
30-09-08, 14:26
uszczelke pod glowica wymieniasz za kazdym razem jak sciagasz glowice.

dEboo
30-09-08, 16:17
jak chcesz robić remont kapitalny u jakiegoś mechaniora to powodzenia.....jak masz zamiar marnować pieniądze to lepiej oddaj je mi. Nikt w polsce nie zrobi ci fachowego remontu silnika chyba że ty sam..... po 20-30tyś będzie ci wpieprzała więcej oleju niż przed remontem. A ci co się wypowiadają że przez uszczelniacze nie poleci aż tyle oleju to chyba się zgubili(moze nie wszystko ale znaczna część może)..

stashek
30-09-08, 19:27
Ja Wam powiem panowie tak. Miałem kiedys autko Daihatsu Cuore, żarło olej 1l/1000km. Kompresja była bardzo dobra, a jak rozebralismy silnik to okazało sie ze pierscienie zgarniajace nawalały. Mysle ze dobrze przeprowadzony remont warto zrobic i mysle ze to juz nie te czasy ze mechanik dziwi sie widząc japońca :)

gruszkin
30-09-08, 19:37
w gruncie rzeczy jesli ucieka przez gumki zaworowe to mozna sprobowac je wymienic, jesli przebieg jest faktyczny to dół nie powinien przepuszczac.bo wiadomo jak to działa -cisnienie szuka najslabszego ogniwa-najpierw są uszczelniacze ale potem jak sie kupi nowe to już pierscienie są słabsze i one dostają.warto sprobowac szczegolnie ze wymiana uszczelniaczy jest wykonywalna bez zdejmowania głowicy.

Remont rób u hondziarza, a kwintesencją udanego remontu jest udział wlasciciela pojazdu czyli docieranie tak, by nie pusciło:). Pozdrawiam serdecznie i zycze spokojnej jazdy (mi pali tyle samo oleju w 220tys aucie)

dEboo
01-10-08, 14:40
moja hania ma 260tyś KM najechane i nie wpierdziela tak oleju jak twoja...... na 6000tyś Km dolałem nie cały 1 Litr

May
03-10-08, 16:44
A ja jeszcze wroce do tematu, bo zdecydowalem sie na wymiane peirscieni uszczelnaiczy blablabla no i pytanie mam bo mnie koles w sklpeie z czesciami zaskoczyl i sie spytal czy bedzie szlif ( w domysle pewnie chodzi o szlif cylindra tak ? ) no i mam pytanie hehe czy mozna samemu ocenic czy ten szlif bedzie czy to juz trzeba znalesc mechaniora i z nim to ustalac czyli musi rozebrac silnik ocenic to zgarnac kase za rozbieranie, zgarnac kase za ocenienie plus kase za remont.

A i jeszcze jedna kwestia, bo kupujac samochod nie wiadomo bylo jaki byl olej i to byl prawodpodobnie blad zalalem syntetyk, wiec mam kolejne pytanie cyz mozliwe jest ze przez to ze byl np polsyntetyk wczensije a ja wlalem syntetyk sie rozszczelnil i ciagnie oliwe ? i czy w takim wypadku ponowna zamiana na pol syntetyk zalatwi bez problemowo problem ? :) ( pomijajac fakt ze remont i tak bedzie robiony w dluzszej lub krotszej perspektywie)

artek0903
03-10-08, 21:30
bez rozebrania raczej sie nie obejdzie...

a zalac gestszy olej nigdy nie zaszkodzi, warto sprobowac

szymon1777
04-10-08, 20:08
wymieniał ktoś uszczelniacze bez zdejmowania głowicy?
jakieś porady co robic po kolei?

i jak samemu sprawdzic czy uszczelniacze są w dobrym stanie?