Zobacz pełną wersję : Problem z korbowodem
Witam następujący problem posiadam silnik d16y2 strzeliła panewka padła decyzja kompletnego remontu dół poszedł do szlifierza okazało się że jeden tłok tzn korba się nie nadaje już do niczego i tu pojawia się klopot z dostepnoscia takiego tłoka w całości . Tłok posiada oznaczenie p1h jest jakaś alternatywa żeby szukać innych tłoków bądź podmienić korbę od innego silnika.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Trochę odejdę od tematu.
Z doświadczenia wiem, że po panewce wał też się do niczego nie nadaję.
Proponuje stary dół silnika oddać na złom, kupić inny słupek i tam dopiero robić remont.
W przypadku szlifowania wału, wymianie korb jestem przekonany, że źle spasujecie panewki i cały poświęcony czas i $ pójdą w błoto.
Trochę odejdę od tematu.
Z doświadczenia wiem, że po panewce wał też się do niczego nie nadaję.
Proponuje stary dół silnika oddać na złom, kupić inny słupek i tam dopiero robić remont.
W przypadku szlifowania wału, wymianie korb jestem przekonany, że źle spasujecie panewki i cały poświęcony czas i $ pójdą w błoto.No właśnie cały dół poszedł do osoby co się tym zajmuje i będzie wszystko po mierzone sprawdzone ewentualnie szlif i złożone w firmie ale powiedział odrazu że jedna korba się nie nadaję i żebym skombinowal korbę bądź cały tłok chyba że uda się komplet o nowe nie pytałem a używane nie do dostania stąd też mój problem bo nie orientuję się czy jest jakaś alternatywa z korbą bądź tłokami.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
No właśnie cały dół poszedł do osoby co się tym zajmuje i będzie wszystko po mierzone sprawdzone ewentualnie szlif i złożone w firmie ale powiedział odrazu że jedna korba się nie nadaję i żebym skombinowal korbę bądź cały tłok chyba że uda się komplet o nowe nie pytałem a używane nie do dostania stąd też mój problem bo nie orientuję się czy jest jakaś alternatywa z korbą bądź tłokami.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Wał po panewce trzeba szlifować. Hondowskie wały pod szlif nadają się jak plastelina do łatania chłodnicy. Gwarantuje tobie że silnik po tym remoncie przejeździ max 10k i się rozpadnie. Przerabiałem temat w d16z6/b16 i b18c4. Dwa bloki zostały złożone przez "specjalistów" od silników. b18 składał mi znajomy który powiedział że to jest nie na długą metę i tak było. Ponoć jest jakaś tam opcja ponownego azotowania, ale czy to zdaje egzamin nie wiem. Na zagranicznych forach zdania są podzielone. Korbowód możesz kupić jakiś używany który się nada o takiej samej długości pewnie z d16z6/y2/y8 te które mają te 138mm ? Nie pamiętam już długości i tłok przełożyć. Musisz zmierzyć i poszukać. Ale na moje wywali kasę w błoto. I remont zacząłbym od szukania wału o nominalnych wymiarach.
No właśnie cały dół poszedł do osoby co się tym zajmuje i będzie wszystko po mierzone sprawdzone ewentualnie szlif i złożone w firmie ale powiedział odrazu że jedna korba się nie nadaję i żebym skombinowal korbę bądź cały tłok chyba że uda się komplet o nowe nie pytałem a używane nie do dostania stąd też mój problem bo nie orientuję się czy jest jakaś alternatywa z korbą bądź tłokami.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
No i tu razem ze specjalista daliscie potwierdzenie mojej teorii 😉
Z tą wiedzą którą posiadacie razem, jestem pewien że każda złotówka wydana na ten remont będzie złotówką wyrzuconą do śmieci.
Producent silnika który chcecie naprawić nie przewidział szlifowania wału.
I to chyba wystarczy. Polecam dwie rzeczy:
- zapoznanie sie z service manualem,
- absolutną zmiane fachowca.
Dobra sorry .... Piszesz o korbę gadają ci o walę .... Wiedza niczym mistrz joda ale o korbach i tłokach ani słowa tylko co będzie gdy....typowa cebulandia szukaj tu pomocy u osób które zjadły zęby na hondzie a nawet nie można uzyskać odpowiedzi na pytanie które zadajesz bo ważne jest że dół i reszta poszła do pomiarów....
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Dobra sorry .... Piszesz o korbę gadają ci o walę .... Wiedza niczym mistrz joda ale o korbach i tłokach ani słowa tylko co będzie gdy....typowa cebulandia szukaj tu pomocy u osób które zjadły zęby na hondzie a nawet nie można uzyskać odpowiedzi na pytanie które zadajesz bo ważne jest że dół i reszta poszła do pomiarów....
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Czytaj posty ze zrozumieniem do końca a na pewno znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
Czytaj posty ze zrozumieniem do końca a na pewno znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.Czytam zapytałem o tłoki dokładnie korby mnie interesują i nadmieniłem że dałem do sprawdzenia dół silnika dowiedziałem się odrazu że korba się nie nadaję więc szukam info bo nie mogę znaleźć tej konkretnej informacji na temat tłoków korbowodów a jeżeli okaże się że wał też jest lipa będę szukał wał ewentualnie cały dół bo pewnie będzie bardziej opłacalne.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Typowa cebulandia? 😂
Napisz ogloszenie w dziale kupie - ktos Ci na pewno sprzeda jedna korbe z tlokiem.
Szkoda klikania w klawiature dla takich jak Ty.
Benij w to dalej, przy tej technologii naprawy na 100% trn silnik zdechnie.
Takich jak Ty bylo wielu - pozniej zakladali temat: silnik po remoncie, cos zaczelo stukac 😂😂
Dobra sorry .... Piszesz o korbę gadają ci o walę ....A czemu korba jest nie tak? zgięta? czy stopk wyrobiona? Jesli to 2 i był luz panewki w stopce to na bank masz zuzyty czop na wale. Korba nie wisi sobie wpowietrzu w silniku, lecz jest przykrecona na panewce do wału.
Jak masz za bardzo wytarty czop na wale to zalozysz nową panewkę, która bedzie miala za duzy luz, pojezdzisz troche i ją i tak obroci.
A czemu korba jest nie tak? zgięta? czy stopk wyrobiona? Jesli to 2 i był luz panewki w stopce to na bank masz zuzyty czop na wale. Korba nie wisi sobie wpowietrzu w silniku, lecz jest przykrecona na panewce do wału.
Jak masz za bardzo wytarty czop na wale to zalozysz nową panewkę, która bedzie miala za duzy luz, pojezdzisz troche i ją i tak obroci.
Nie znasz się... Szlifierz zrobi :S. To forum przez te lata tak mocno się zmieniło że szkoda słów. Teraz napiszesz posta z sensem i na temat to dostaniesz 100 odpowiedzi od domorosłych tjunerów 1.4 że ty to C***owy jesteś i w ogóle S****dalaj. Każdy wszystko wie lepiej a ludzie którzy niektóre tematy przerabiali kilkukrotnie to się na niczym nie znają. :D
Czytam zapytałem o tłoki dokładnie korby mnie interesują i nadmieniłem że dałem do sprawdzenia dół silnika dowiedziałem się odrazu że korba się nie nadaję więc szukam info bo nie mogę znaleźć tej konkretnej informacji na temat tłoków korbowodów a jeżeli okaże się że wał też jest lipa będę szukał wał ewentualnie cały dół bo pewnie będzie bardziej opłacalne.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
No to zapytałeś o tłok czy o korby ? Z twojego pierwszego posta wynika że już wiesz o walniętej korbie, a z drugiego że dół poszedł do pomiarów... To co na oko powiedzieli "zenuś weź kup to to i to bo to już na pewno się nie nada" ? Najpierw to poczekaj na pomiary a potem kupuj części. Jeszcze nie wiesz czy dół się nada a już 10 tematów 20 zgrzytów gdzie ja korby dostane. Korby dostaniesz na olxie i allegro aż tak ciężko jest to poszukać ?
Nie znasz się... Szlifierz zrobi :S. To forum przez te lata tak mocno się zmieniło że szkoda słów. Teraz napiszesz posta z sensem i na temat to dostaniesz 100 odpowiedzi od domorosłych tjunerów 1.4 że ty to C***owy jesteś i w ogóle S****dalaj. Każdy wszystko wie lepiej a ludzie którzy niektóre tematy przerabiali kilkukrotnie to się na niczym nie znają. :D
No to zapytałeś o tłok czy o korby ? Z twojego pierwszego posta wynika że już wiesz o walniętej korbie, a z drugiego że dół poszedł do pomiarów... To co na oko powiedzieli "zenuś weź kup to to i to bo to już na pewno się nie nada" ? Najpierw to poczekaj na pomiary a potem kupuj części. Jeszcze nie wiesz czy dół się nada a już 10 tematów 20 zgrzytów gdzie ja korby dostane. Korby dostaniesz na olxie i allegro aż tak ciężko jest to poszukać ?Wygląda to tak że szlifierz obejrzał i powiedział że jedna korba się nie nadaję żebym zorganizowal inny... nie znam się dlatego oddałem to do firmy a tu szukałem pomocy bo wiem tyle ile wyczytam.
A że nie mogę znaleźć całego tłoka o oznaczeniu P1H zaczelem się zastanawiać z jakiej innej opcji da się dopasować korbowód bądź od jakiego silnika będą takie same bądź podobne.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.