Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lewarek EP3



Bartas44
18-09-18, 17:53
Witam.

Piszę, ponieważ zastanawia mnie kwestia przywrócenia fabrycznego stanu skoku lewarka.

Miałem okazję prowadzić EP3 z przebiegiem 220 tys. km, w którym lewarek wchodził mega precyzyjnie. Nie miał żadnych luzów, skok był wręcz idealnie wymierzony, wszystko chodziło sztywno i dokładnie, z lekkim oporem.

Teraz mam EP3 z mniejszym przebiegiem, ale lewarek ma pewne luzy; nadal jest precyzyjny i o wiele precyzyjniejszy niż w przypadku większości 'normalnych' aut, ale jednak różnica względem tego innego EP3 jest dosyć znaczna.

Czy znacie sposób na przywrócenie takiego 'fabrycznego' stanu? Co mogło się zużyć / co najczęściej w takim przypadku wymaga wymiany/regeneracji, aby znów móc cieszyć się takim 'ciasnym' i dokładnym prowadzeniem lewarka?

Dziena!
- Bartas

3ndriu
18-09-18, 18:13
Ogólnie w sprawach EP3 chyba prędzej dostaniesz odpowiedź w dziale TypeR ;) Z tego co wiem przy lewarku pojawiają się luzy na ośce przy takiej białej plastikowej kuli na dole lewarka i na samej tej kuli. Nie wiem dokładnie jak te elementy nazwać. Powinno dać się ten luz skasować. Alternatywnie pewnie nowy shifter z ASO by załatwił sprawę. Jest też short shifter buddy club i on jest chyba też kompletny, z tymi elementami, na których powstaje luz. Ale co do tego ostatniego nie jestem na 100% pewien.

Grzybohun94
19-09-18, 00:09
dokładnie, luz robi się na tej białej teflonowej bodajże kuli. Niestety, skasowanie tego błędu to nie jest jakaś super prosta sprawa, wielu próbowało i jakoś nikomu w 100% się nie udało. Zajrzyj na ep-klub-forum i tam ktoś próbował jakieś blaszki, żywicę itp, ale niestety na niewiele się to zdało.

Najlepszy pewnie będzie zestaw ShortShifter BC plus tulejki na linki od Projekt-k, wtedy powinieneś poczuć różnicę. Shifter był za 1k w modified.pl a tulejki po jakieś 200pln ? nie pamiętam :)