PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka długość dolotu (short AEM czy CAI) --> Coupe EM2



Alchemiq
24-09-08, 14:05
Auto : Civic Coupe, D17A8

Którą długość dolotu polecanie do tego silnika?
Zastanawiam, się czy długość wpływa na skutecznosć dolotu.
Widziałem, że montowane są krótkie AEM (ładnie wyglądają, ale stożek jest obok silnika...), ale też długie CAI.

short AEM
http://images26.fotosik.pl/278/be973c99fd321bc5m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=be973c99fd321bc5)

long CAI
http://images49.fotosik.pl/14/d5d7f14b6702eaa8m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d5d7f14b6702eaa8)

Co sądzicie?

Lcfr
24-09-08, 17:15
gdybyś cokolwiek poszukał wiedziałbyś ze w sumie w D series"im dalej" tym lepiej....
co jednak nie wiąże sie z funkcjonalnością....

Alchemiq
24-09-08, 23:38
wiesz co? czasami odpowiedzi mod.. są na odpier..al
w każdym temacie jest 100 "za" i 100 "przeciw" - w czym problem że zapytałem?

większość silników hond to seria D, co wcale nie oznacza, że w przypadku dolotu im dalej tym lepiej.
gdybyś trochę poczytał, to może trafiłbyś na wyniki, że puszka bez dna bije na głowę CAI, a tym bardziej krótki dolot.

pytam użytkowników EM2 o ich odczucia i zalecenia....
więc długi ale COLD czy SHORT ale hot? :-)

ps.
gdyby tak jednoznacznie długi dolot był lepszy, to shorty nie miałyby takiego wzięcia ;-)

Grzegunio
25-09-08, 07:50
wszystko wiesz to po co pytasz? :)

Lcfr
25-09-08, 16:41
wiesz co? czasami odpowiedzi mod.. są na odpier..al
w każdym temacie jest 100 "za" i 100 "przeciw" - w czym problem że zapytałem?


i w tym będzie 100 za i 100 przeciw - skoro to wiesz po co zakładasz kolejny ttemat o dolocie a nie podłaczysz sie do jakiegoś istniejącego?


większość silników hond to seria D, co wcale nie oznacza, że w przypadku dolotu im dalej tym lepiej.

poczytałem...
niejednokrotnie...
i nadal twierdze, ze własnie najwięcej przyrostu daje CAI (bywaja oczywiście odstępstwa jak w każdym zagadnieniu) - a on jest najdłuższy



gdybyś trochę poczytał, to może trafiłbyś na wyniki, że puszka bez dna bije na głowę CAI, a tym bardziej krótki dolot.

widocznie jednak jestem nadal lajkonikiem bo nie wiem co to ta "puszka bez dna" :eek::confused::confused:
jeżeli chodzi Ci przypadkiem o zwykły dolot bez rezonatora to watpię by dał lepsze wyniki niż CAI

generalnie na pewno seryjny dolot moze byc porównywalny bądż lepszy od SHORT ale z CAI przegra (jeśli oczywiście mówimy o Pmax)

na dodatek czytajac takie rzeczy:


więc długi ale COLD czy SHORT ale hot? :-)

mam wrażenieze nie wiesz o czym piszesz... (nie wiem jak może SHORT być długi...- sama nazwa temu zaprzecza)

i juz na sam koniec:


gdyby tak jednoznacznie długi dolot był lepszy, to shorty nie miałyby takiego wzięcia ;-)
wiele rzeczy ma "wziecie" a wcale nie jest sensownym rozwiązaniem
bardzo wiele modów daje tylko "lepsze" samopoczucie a nie wymierne korzyści
więc chyba "wzięcie" nie jest podstawowym kryterium oceny czy dolot jest dobry czy zły.... chyba , że kieujesz sie opiniami kolegów, którzy swoje odczucia maia pomierzone jedynie miarą głośności stożka i średniodokładną dupohamownią.

Alchemiq
25-09-08, 17:43
dzięki za odpowiedź :-) już wszystko wiem :-)

ps.
nie mam linka, ale robiono pomiar na dupohamowni 3 dolotów, a skuteczność była taka:
- kibelrura ze stożkiem 160KM 147Nm
- rura ebayowa z pipercrossem 164KM i 152Nm
- seryjny dolot z dziura od spodu w rezonatorze ale bez rury nawiewowej 166KM i 151Nm

dlatego dopytuję o opinie tych co mogą coś powiedziec.. czyli "przeżyli" już różne doloty, bo to mój pierwszy :-)

Konrad84
25-09-08, 18:22
kto ma taką dokładną dupohamownie ?

maly
25-09-08, 22:06
w necie znalazłem taki test:
http://tprmag.com/issue/1/1_intakes.shtml
z tego co zauważyłem więcej mocy wychodziło na któtkim

Fala
04-10-08, 11:56
Ok, teraz ja :)
Pytanie odnośnie CAI. To prawda, ze "duzo" syfu ciągnie tego typu dolot ? Nie jeden mit na ten temat czytałem i sam juz nie wiem czy warto w to zainwstowac. (auto do jazdy na codzien ;]) Podobno "skarpetki" na stozek rozwiazuja problem brudu i wilgoci ? Moze ktos wie cos wiecej z praktyki ?
PZDR



P.S.
Mam zamiar kupić dolot: TenzoR CAI
http://moto.allegro.pl/item445706734_tenzor_dolot_cai_honda_civic_crx_skl ep_wawa.html
Warto pakować do D16 ?

astra
04-10-08, 12:29
a co powiecie na taka ochrone?
http://www.allegro.pl/item448733416_grizzly_recon_oslona_filtr_k_n_quad_ prefiltr.html

Fala
04-10-08, 13:45
Lub taką: https://www.clubrsx.com/graphics/00000001/INJ-X-1033.jpg

djpleban
05-10-08, 14:36
wiadomo, że CAI doprowadzi zimniejsze powietrze co jest wydajniejsze przy podnoszeniu mocy...
ALE!! jak montujesz stożek w zderzaku- nie ma bata, jakich byś nie użył osłon i zabezpieczeń- prędzej czy puźniej przy jeździe w deszczową pogodę/zimę filtr się zasyfi duzo szybciej i skuteczniej; a zapchany filtr przy CAI daje duuuużo gorszy efekt niz AEM, a żeby go wyczyścić trzeba zciągać zderzak:rolleyes:
AEM natomiast się nie brudzi, ale powtarzając się- ciągnie ciepłe powietrze, jednak nie brudzi się tak bardzo (nie zapycha bynajmniej)
tak więc najbardziej bezobsługowym rozwiązaniem jest- AEM + oslona termiczna

jeśli chodzi o moc- gdzieś widziałem testy poparte badaniem na hamowni, że CAI generuje dużo większy przyrost mocy (jeśli wogóle można o takim wspomnieć w danym przypadku, ale to już inny temat) niż AEM
a w ogóle najleprzym rozwiązaniem jest filtr w puszce (nie pamiętam jaką układ nosi nazwę)- nie brudzi się a wydajny jest i zimne powietrze dostarcza; koszt jednak jest adekwatny

Lcfr
05-10-08, 14:52
pierwsze:
AEM to nazwa firmy (AEM np.moze robic dolot CAI/SHORT itd)
CAI to nazwa dolotu

drugie:

; a zapchany filtr przy CAI daje duuuużo gorszy efekt niz AEM,
pod warunkiem że SHORT AEMa o którym piszesz daje "jakiekolwiek" przyrosty !!!
bo to wcale nie jest takie pewne...

trzecie:

a żeby go wyczyścić trzeba zciągać zderzak:rolleyes:

bzdura
wystarczy odgiąć nadkole i sie go wyjmuje...

djpleban
06-10-08, 17:27
Po pierwsze:

AEM to nazwa firmy (AEM np.moze robic dolot CAI/SHORT itd)
CAI to nazwa dolotu

drugie:

pod warunkiem że SHORT AEMa o którym piszesz daje "jakiekolwiek" przyrosty !!!
bo to wcale nie jest takie pewne...

trzecie:
bzdura
wystarczy odgiąć nadkole i sie go wyjmuje...

1. mało istotne, każdy wie o co chodzi, ale dzięki za uwagę
2. nie pisałem, że AEM daje przyrost mocy, możemy tu mówić wyłącznie o lżejszym wkręcaniu się silnika
3. zależy jak zamontujesz, biorąc pod uwagę zabezpieczenia przed błoten i wodą- nie da się (ja mialem od tyłu i od dołu dokładnie uszczelnioną komorę za pomocą folii malarskiej:D- POLECAM, a powietrze ciągnął tylko z przodu), więc twój argument nie aplkuje się w tamik przypadku

NoName
06-10-08, 17:51
2. , możemy tu mówić wyłącznie o lżejszym wkręcaniu się silnika

że co :confused:

Lcfr
06-10-08, 17:57
1. mało istotne, każdy wie o co chodzi, ale dzięki za uwagę

niekoniecznie musi wiedzieć... jak widać Ty chyba nie wiesz....


2. nie pisałem, że AEM daje przyrost mocy, możemy tu mówić wyłącznie o lżejszym wkręcaniu się silnika

to jak mierzysz to "lepsze wkręcanie silnika" ?????



3. zależy jak zamontujesz, biorąc pod uwagę zabezpieczenia przed błoten i wodą- nie da się (ja mialem od tyłu i od dołu dokładnie uszczelnioną komorę za pomocą folii malarskiej:D- POLECAM, a powietrze ciągnął tylko z przodu), więc twój argument nie aplkuje się w tamik przypadku
doskonałe rozwiazanie:eek:
co 10 tys sciągasz zderzak by wyczyscic filtr???? :rolleyes::o



normalnie przekonałeś mnie wszystkim co napisałeś...

djpleban
06-10-08, 23:36
niekoniecznie musi wiedzieć... jak widać Ty chyba nie wiesz....
widzę kolega się uwziął. napisałem dzięki za uwagę, tym samym przyznając niewiedzę. Ale jeśli jeszcze ktoś ma gorszy dzień i potrzebujesz się dowartościować moim kosztem- polecam się


to jak mierzysz to "lepsze wkręcanie silnika" ?????
przepraszam, źle się wyraziłem, chodziło mi o ogólne właściwości filtra bawełnianego w porównaniu do papieru- inny przepływ powietrza


doskonałe rozwiazanie:eek:
co 10 tys sciągasz zderzak by wyczyscic filtr???? :rolleyes::o
taki był mój pomysł na szybko, czekam na lepsze propozycje; no chyba, że komuś nie przeszkadza przemoczony stożek

Kras
07-10-08, 07:23
Przemoczony stozek nikomu nie przeszkadza. Poki sie nie zanurzy w wodzie to bedzie bezpieczny.
Pomysl uszczelnienia folia malarska pozwole sobie pozostawic bez komentarza:D

djpleban
07-10-08, 15:08
sorki, znowu źle się wyraziłem- chodzi o grubą folię do poddaszy a nie cienkie g... , ale to nie zmieni faktu, że sam pomysł jest dla was śmieszny; cóż, fakt jest taki że miało być sucho... i było
przemoczony stozek mnie przeszkadzałby w tym, że jaki sens zakładać stoże, który później będąc zamoczony gozej chłonie powietrze (gożej niż suchy), lepiej oszczędzić sobie te parę stów i kupić nowy filtr papierowy.
ale skoro nikomu (prócz mnie) to nie prszkadza, jak to kolega Kras napisał- spoko

Kras
07-10-08, 19:58
Takie sa juz uroki dlugiego dolotu. On dlatego daje moc, ze zasysa zimne powietrze (a przynajmniej zimniejsze niz w komorze silnika), a nie dlatego, ze nagle jest 100x bardziej przepustowy. Gdyby liczyla sie przepustowosc filtra to najskuteczniejsze bylyby po prostu wkladki bawelniane.

Po prostu kupujac dlugi dolot godzisz sie na to, ze bedziesz go musial dosc czesto czyscic. Cos za cos. I tyle w temacie.

djpleban
07-10-08, 21:30
z tym zdaniem akurat zgadzam się w 100%; tą "śmieszną" folią chciałem choć odrobinę polepszyć sobie sytuacje- żadsza konieczność czyszczenia
ogólnie pomimo wszelkich wad CAI jest godny polecenia