Zobacz pełną wersję : Lokalizacja impulsatora w 1.8 140KM
Cześć. :)
Zacząłem sobie kombinowanie z systemem doświetlania zakrętów, tylko pojawił sie problem ze zlokalizowaniem impulsatora (żeby doświetlanie było wyłącznie poniżej zadanej prędkości). Przeszukałem już forum, ale za cholerę nie mogę tego znaleźć. Czy ktoś może mi podrzucić jakąkolwiek wskazówkę, gdzie taki impulsator odnajdę?
Pzdr
Srednia z czterech czujników ABS-u przesyłana siecią CAN bezpośrednio z modulatora ABS ESP na resztę "zainteresowanych" modułów to teraz impulsator.
Hm, szczerze mówiąc, to teoretycznie rozumiem, co masz na myśli, tylko problemem jest moje niewielkie doświadczenie w mechanice samochodowej i tak na prawdę nie mam pojęcia, gdzie szukać tego już "uśrednionego“ sygnału prędkości. Mógłbyś nieco bardziej łopatologicznie wytłumaczyć to prostemu człowiekowi?
Nie baw się w ten sposób :P
Zrób prościej :D
Wykorzystaj sygnał z blokady biegu wstecznego w skrzyni.
Z tego co pamiętam to wsteczny jest blokowany przy prędkości 18 km/h.
Znajdź przewód biegnący z skrzyni (nie pomyl z impulsatoem jaki idzie do skrzyni :D - to na marginesie jest ten jakiego szukasz :P ) i daj tam miniaturowy przekaźnik który będzie ci rozwierał obwód w momencie aktywowania blokady skrzyni.
m26 :
W 1.8 jest impulsator w skrzyni klasyczny :P a nie średnia z 4 kół :)
Do skrzyni idą 2 wtyczki
1. Impulsator
2. Blokada biegu wstecznego
Są gotowe układy doświetlania. Problemem UFO jest brak informacji o skręcie kierownicy w formacie, do ktorego mozna sie dobrać (albo w ogole - chociaz wydaje mi sie, ze to jakos położenie kierownicy powinno byc komunikowane np na cele VSA). I nie zwalałbym tu nieogarnięcia firmy robiącej moduły, bo CRV i Accorda ogarnęli z tego co pamiętam.
Więc inicjację można spiąć tylko z kierunkowskazem, co w mojej ocenie wykluczyło tą opcję z rozważań
Mnie się udało zrobić układ doświetlania bez impulsatora i jestem bardzo zadowolony.
Co prawda nigdy nie jeździłem autem z fabrycznym sterownikiem więc nie mam porównania ale jak na moje potrzeby sprawdza się idealnie. To znaczy sterownik :)
Same lampy nie są zbyt dobrze ustawione, więc efekt nie jest porażający ale mimo wszystko coś daje. Szczegóły są TUTAJ (http://trafo.net.pl/honda/odnosniki/dodatki/doswietlanie_zakretow.htm).
Do skrzyni idą 2 wtyczki
1. Impulsator
2. Blokada biegu wstecznego
Fakt,to nie w tej skrzyni nie ma.
Czujnik indukcyjny od strony grodzi.
Nie da się wykorzystać jakoś informacji z systemu EPS? Tam są jakieś sygnały o kącie silnika wspomagania elektrycznego.
Nie da się wykorzystać jakoś informacji z systemu EPS? Tam są jakieś sygnały o kącie silnika wspomagania elektrycznego.
no tez mi sie wydawalo, ze przy elektrycznym wspomaganiu i VSA powinny gdzies te sygnaly chodzic po CANie, ale skoro firma robiaca te uklady twierdzi, ze sie nie da, oferujac jednak w Accordzie i CRV taka mozliwosc, to cos jest na rzeczy - przynajmniej ja juz nie drążyłem bardziej
Pytanie czy w Accordzie i CRV korzystali z danych na CAN, czy też był inny myk :)
A w UFO trzeba by wpinać się w CAN i dlatego jest "nie da się"
Pytanie czy w Accordzie i CRV korzystali z danych na CAN, czy też był inny myk :)
A w UFO trzeba by wpinać się w CAN i dlatego jest "nie da się"
cytaty z maili od producenta
"W CiVIC 5 D moduł CLM odczytuje po szynie CAN-Bus informacje o prędkości i o sygnale kierunkowskazu (prawy/lewy). W przeciwieństwie do innych modeli HONDY, nie odczytuje informacji o ruchu skrętnym kierownicy. Np w Hondzie CRV moduł odczytuje po szynie CAN-bus informację o położeniu kierownicy."
W obudowie do której przykręcone są manetki jest czujnik skrętu kierownicy i wychodzą z niego przewody, także jakieś sygnały muszą być
no tez mi sie wydawalo, ze powinno cos byc. Jednak nie znalazłem modułu, który by tak działał, a producent jednego z nich twierdzi, ze nie ma takiej opcji (a inne Hondy ogarnął). Jeżeli ktos namierzy taki, ktory działa ze skrętem kierownicy to jestem chętny na zakup :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.