Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów a wolne obroty (drgania)



jak1000
31-08-18, 20:27
Cześć,

dziś wyregulowałem zawory Hondzinie (Civic VIII 2007 Sedna 4D). Przyczyna było lekkie "bicie" odczuwalne na luzie, po przyłożeniu ręki do silnika. Mechanik stwierdził, iż zawory faktycznie były luźne.
Po regulacji, na luzie, silnik pracuje na 700 obrotach ale na spore (wg mnie) drgania. Przy okołoło 800 obrotach drgania ustają.

Możecie coś doradzić? Źle wyregulowane zawory?

Dzięki za pomoc.

pablo.see
31-08-18, 22:17
Świece dawno wymienione były? Sprawdź przednią poduszkę silnika. Silnik do regulacji był zimny po nocy?

jak1000
01-09-18, 08:25
Świece - wymienione jakoś 3 miesiące temu (z powodu w/w lekkiego 'bica', wymiana nie pomogła).
Poduszka - nie będę ukrywał, że muszę poszukać, przyjrzeć się itp ponieważ przygodę z autami dopiero zaczynam.
Silnik - auto podstawiłem do mechanika z rana (8:00). Regulacja była robiona około 13:00. Ufam więc, że regulowany był na zimnym.

Generalnie to przed regulacją nie było takich drgań ale też nie zwróciłem uwagi na jakich obrotach pracował silnik na biegu jałowym. Przed regulacją bicie było odczuwalne po przyłożeniu ręki przy lewym krańcu silnika (stojąc tworzą do silnika, pasażer po lewej, kierowca po prawej) i przy np dojeździe do świateł zdarzało się silnik mocno zadrżał (dosłownie na sekundę).
Teraz natomiast w tym miejscu drgania są najmniejsze (nie małe), idąc w prawo rosną, a najbardziej drga filtr powietrza. Drga nawet zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego.

Pomijając poduchę będę wdzięczny za inne sugestie.


Pogrzebałem w encie podnośnie poduszki znalazłem m.in. coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=t-qXEgQO5Ro
https://www.youtube.com/watch?v=QXE9VYSgEl0

Ta poduszka jest po stronie pasażera więc tutaj wydaje mi się, że nie to będzie problemem. Sprawdzę jeszcze dokładnie jak będę w garażu.

mateusz199
03-09-18, 21:31
Lekkie drganie możesz mieć, jeśli masz włączoną klime i auto pracuje na postoju, ten model tak ma i nic z tym nie zrobisz. Jeśli klime wyłączysz drgania ustaną. Jeśli w dalszym ciągu lekko drga, to połóż ręce na kierownicy i lekko skręcić koła obroty minimalnie się podniosą i nie powinno być najmniejszych drgań. Mówię tu o odczuciu w kabinie.
Jakość oleju również ma wpływ na pracę silnika.
Co to za metoda sprawdzenia pracy silnika na przyłożenie ręki? Dopiero kupiłeś ten samochód? Jeśli tak, to pojeździj trochę i poznaj to autko a nie szukasz niepotrzebnych kosztów i nerwów.
ps. Nie doczytałem. Wspomniałeś o chwilowym drganiu przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, Zrób test , jak będziesz miał rozgrzane auto i bd dojeżdżał do skrzyżowania z prędkości 30-50 wrzuć na luz i zwróć uwage na obory powinny opaść na poziomie 650-750max. Jeśli przy wyrzuceniu na luz opadną poniżej 500obr/min, to masz przepustnice do adaptacji ;)

jak1000
04-09-18, 10:43
Dzięki za odpowiedź mateusz199.
Auto kupiłem na początku roku i przejechałem jakieś 5000 km. Auto ma 11 lat, 116 0000 km i nigdy nie miało regulowanych zaworów - zgodnie z książka postanowiłem to zrobić. Przed tą operacją nie kojarzę jakie były obroty silnika na biegu jałowym ale stojąc na światłach były momenty, że zastawiałem się czy silnik pracuje - na samym początku "posiadania". 'Bicie", o którym pisałem, pojawiło się ze 2 miesiące temu i powodowało delikatne drgania silnika. Były one wyczuwalne właśnie po przyłożeniu ręki do silnika - tak jak by gdzieś na jednym cylindrze coś działo się nie tak.
Po regulacji "bicia" nie czuć ręką bo na luzie silnik wręcz "kopie". Czuć to wyraźnie siedząc w fotelu kierowcy, czy kładąc rękę na podłokietnik. Przy otwartych drzwiach drobne przedmioty włożone do "schowka" drzwiowego strasznie telepią. Po zajrzeniu pod maskę największe drgania/ kopanie czuć na filtrze powietrza ale wibracji widać również na zbiorniczku przelewowym płynu chłodniczy.

Umówiłem się dziś z mechanikiem, który regulował zawory. Zobaczymy co powie. Sprawdzę też jak auto zachowuj się w teście który podałeś.

Na czym polega adaptacja przepustnicy? Jest wykonywana mechaniczne czy komputerowo?

jak1000
04-09-18, 18:01
Mechanik stwierdził, że nic złego się nie dzieje. Zalecił trochę pojeździć i zobaczyć czy nie spala więcej, czy kontrolka jakaś się nie zapali i załatać dziurę w rurze wydechowej za kolektorem. Akurat z tą dziurą to sam przyznał, że raczej wpływu nie ma ale zrobić trzeba.

Co do testów:
1) zwiększenie obciążenia silnika skutkuje brakiem drgań - włączenie świateł i/lub dmuchawa i/lub wentylator na chłodnicy i/lub skręcania kierownicy. Po "wyłączeniu" obciążenia spadają obroty i drganie powraca.
2) wrzucając na luz przy wskazanych prędkościach nie powoduje, że obroty spadają poniżej 500 obr/min

Na razie potestuję auto zgodnie z zaleceniem mechanika i zobaczę jak będzie się zachowywało.

mateusz199
04-09-18, 19:44
Według. 1 pnkt co napisałeś,to auto sprawne ten model tak pracuje. Przyzwyczaisz się potem będą dni, że wibracje znikną i tak w koło. To nie jest usterka.
Obniżenie obrotów i duże wibracje mogą pojawić się gdy sprzęgło na sprężarce klimy powoli się kończy. Ale nie szukaj usterek na siłę. :)

Przepustnica elektroniczna, adaptacja za pomocą Honda HDS wg. instrukcji serwisowej.