Zobacz pełną wersję : D16Z6 - patent z pierścieniem olejowym od BMW
Hej, kupiłem D16Z6, w której robię remont.
Rozebrałem dół, zrobiłem pomiary i dwa cylindry są do 0,09 i 0,07 setek w plusie tzn 74,91 i 74,93 średnicy.
Wiadomo planuję honowanie cylindrów, tłoki pozostawiam stare bo są w pięknym stanie i mam pytanie odnośnie pierścieni olejowych. Nasze oryginalne jak wiadomo lubią się zapiekać i puszczać olej więc przeglądając neta trafiłem na relację z remontu D16Y8 w którym zastosowano inny pierścień olejowy tzw. rozprężny od BMW:
http://ff-garage.pl/images/uplds/ff-garage-tlok-honda-z-pierscieniem-olejowym-bmw-img-z43yl-b.jpg
Link do relacji:
http://ff-garage.pl/projekty/naprawa-glowna-silnik-d16y8-civic-vi-coupe
Ktoś z forum montował taki patent ?
Jak myślicie warto?
O pierścieniu się nie wypowiem, ale mogę Cię zapewnić, że jeśli ff-garage to zrobiło, to musi być profi robota. Jeden z najlepszych warsztatów Hondy w trójmieście ;)
Nie kombinuj. Zapiekaja sie, bo ludzie nie wymieniaja oleju - a nie bo ten typ tak ma.
Problem w tym, że 2 lata temu robiłem remont D16Y8. Miał on 0,08 mm zużycia, owal w najgorszym punkcie 0,07 mm i żłopał olej do 0,7 litra /1000 km - mam ciężkiego buta. Dotarty na Millersie 10W40 CRO do docierania i dalej 5W40 Motula. Po 20 tysiącach km 4 wymianach oleju i dolaniu w sumie 8 litrów ekstra przepalonego oleju, rozebrałem silnik (pogięte korby od wjazdu w kałużę i zaciągnięcia wody do cylindrów). Fakt nie były zapieczone ale i tak słabo dawały radę - myślałem nad w/w patentem coby lepiej ogarnął owalizację tulei. Przejrzałem katalog NPR i w większości ten typ pierścienia jest używany w silnikach Diesla ..
To wez kup tłoki nadwymiarowe i zrob nadwymiar,
Jak chccesz aby jakikolwiek pierscien mial lepiej dolegac do jajowatej tulei ? :P Przeciez wieksza szczelina sie zrobi przy zamku jak na logikę.
Ja po remoncie w D16Z6 na czesciach z Haparts nie dolewalem oleju NIC. 170KM , odcinka sporo wiecej jak seria i bral rowne 0. Polecam zrobic porzadny remont na porzadnych czesciach.
Też ku temu się skłaniam. Nadwymiarowe tłoki to 1500-2000 PLN z pierścieniami. Wytaczanie pod nadwymiar z 600 PLN (około).
Z drugiej strony mam piękne tłoki od tego silnika 94,98 - 94,99 - nominał jak się patrzy i może zatulejować z nominalną tuleją - u Dziaka 1000 PLN.
Swoją starą D16Y8 także robiłem na hapartsowych częściach - pierścienie TP, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe OEM (prowadnice były jeszcze OK w.g. service manual'a), honowanie tulei (zowalizowanych po 0,08 w plusie). A piła oliwe w szczytowej formie do 0,7l / 1000 km.
Kunis - tłoki i szlif pod nadwymiar robiłeś?
Ja mialem taki patent z pierscieniem olejowym w d16z6 turbo a teraz mam to zrobione w b20vtec. Zrobi Ci to:
Hara. Hara R.
Eugeniusza Romera 21, 80-252 Gdańsk
58 345 42 72 https://g.co/kgs/JY8PAF
Tak to obe nie wyglada w b20vtec na tloku b20z1:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180815/00b02b1a7b8594539dbd75812e144760.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180815/96fa365b879868746cf992afdb43d08d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180815/cf932a51ceec901fd5f2055fbe073593.jpg
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Dzięki na info, jednak po analizie owalu w bloku stwierdziłem że pójdę w nadwymiarowe tłoki P28 +0,5 mm. Około 2500 PLN więcej w remont ale powinno być już dobrze :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.