felini4
08-08-18, 20:14
Witam szanownych forumowiczów
mam następujący problem: kilka dni temu byłem na badaniu technicznym i wyszło że hamulce z tyłu prawie w ogóle nie hamują. Ręczny jako tako trzyma, natomiast nożny nie jest w stanie zablokować rolek. Kilka miesięcy temu wymieniłem tarcze i klocki (zestaw TRW) oraz prowadnice z gumkami w jarzmie, bo marnie to wyglądało. Standardowo wyregulowałem samoregulatory wg manuala i ustawiłem na nowo ręczny. Samochód po tych zabiegach jakoś tam hamował, ale że do badania było daleko to po prostu jeździłem. Niestety teraz wyszło co wyszło więc wziąłem się za zaciski. Udało mi się kupić zregenerowane. Wszystko wyczyściłem, złożyłem na nowo i odpowietrzyłem na skos zaczynając od najdalszego koła. Później wyregulowałem samoregulagtory no i niestety efekt dalej marny, na badaniu wyszło znowu to samo.
Przyszło mi do głowy że może przez to że zestaw z tyłu nie hamował tak jak powinien tylko "głaskał" tarcze to może doszło do zeszkliwienia tarcz i klocków i dlatego na badaniu hamulce z tyłu nie są w stanie zatrzymać rolek ponieważ nie ma odpowiedniego tarcia. Jednak zanim wydam kolejne pieniądze pomyślałem że się poradzę szanownych kolegów co mógłbym jeszcze sprawdzić w układzie??
mam następujący problem: kilka dni temu byłem na badaniu technicznym i wyszło że hamulce z tyłu prawie w ogóle nie hamują. Ręczny jako tako trzyma, natomiast nożny nie jest w stanie zablokować rolek. Kilka miesięcy temu wymieniłem tarcze i klocki (zestaw TRW) oraz prowadnice z gumkami w jarzmie, bo marnie to wyglądało. Standardowo wyregulowałem samoregulatory wg manuala i ustawiłem na nowo ręczny. Samochód po tych zabiegach jakoś tam hamował, ale że do badania było daleko to po prostu jeździłem. Niestety teraz wyszło co wyszło więc wziąłem się za zaciski. Udało mi się kupić zregenerowane. Wszystko wyczyściłem, złożyłem na nowo i odpowietrzyłem na skos zaczynając od najdalszego koła. Później wyregulowałem samoregulagtory no i niestety efekt dalej marny, na badaniu wyszło znowu to samo.
Przyszło mi do głowy że może przez to że zestaw z tyłu nie hamował tak jak powinien tylko "głaskał" tarcze to może doszło do zeszkliwienia tarcz i klocków i dlatego na badaniu hamulce z tyłu nie są w stanie zatrzymać rolek ponieważ nie ma odpowiedniego tarcia. Jednak zanim wydam kolejne pieniądze pomyślałem że się poradzę szanownych kolegów co mógłbym jeszcze sprawdzić w układzie??