Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zatkany katalizator i problem z zapłonem



radimex
08-08-18, 04:35
Mam awarię mojej Hondzi Civic 5d D15Z3. Podczas jazdy autko nagle gwałtownie zwolniło (zadusiło się). Podniosłem maskę, zagrzał się na maksa kolektor, lekko dymił i śmierdziało spalenizną. Pobliski mechanik stwierdził że zatkał się katalizator. Zostawiłem mu auto do zrobienia. Powiedział też, że rozerwało tłumik końcowy. Wymienił tłumik końcowy, wydłubał katalizator, wymienił 4 świece, pokazał że 2 były okopcone (ale nie wiadomo kiedy się okopciły). Niestety to wszystko tylko trochę pomogło, dalej awaria występuje, auto nie ma mocy i rwie zapłon, najbardziej przy dodawaniu gazu (wręcz odcięcie zapłonu). Na zimnym silniku jest lepiej bo nie rwie zapłonu przez co jest więcej mocy i nie szarpie. Z rury się nie kopci ale strasznie śmierdzi spalinami, a przy wdepnięciu gazu z wydechu jest okropny dźwięk jak z dużego fiata. Check się nie pali. Na jałowym biegu i gorącym silniku odłączyłem lambdę (zaświecił check) i zdjąłem filtr powietrza, ale było jeszcze gorzej, bo próbując ruszyć auto zgasło.
Aparat zapłonowy raczej jest dobry bo parę lat temu, przy innej awarii, wymieniana była kopułka i cewka, gdzie walnięta okazała się cewka i auto szarpało. Ale rozebrałem aparat i poczyściłem styki. Jeszcze dawniej wymieniany był środkowy tłumik bo skorodował, prawdopodobnie na strumienice ale auto jeździło bardzo dobrze. Więc wydech może wyglądać tak, że jest za silnikiem tylko sonda lambda i końcowy tłumik. Czy to może przyczyną takich problemów?

radimex
09-08-18, 13:34
Usterka znaleziona, winowajcą okazała się cewka zapłonu. To już drugi raz cewka mi padła. Dziwne... kto by pomyślał, 1 razem jak padła objawy były trochę inne i łagodniejsze, było to szarpanie podczas jazdy w pewnych granicach obrotów raz trochę większe szarpanie raz mniejsze, nie było wtedy problemu z zapalaniem silnika, tym razem to tragedia, szarpało tak, że mało silnik nie wyskoczył, samochód dziwnie zapalał, i śmierdziało spalinami. Nie ma więc reguły co do rezultatów uszkodzonej cewki, widocznie w zależności jak się uszkadza to objawy trochę się różnią. Czytałem kiedyś, że honda VI mają problemy z aparatem zapłonowym, potwierdziło się to w 100%. Jak macie problem z szarpaniem w Hondzie pierwsze co podmieńcie cewkę, koszt 60zł. Nie mierzcie cewki bo tu chodzi o przebicie izolacji i uciekającą iskre.