Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mrugający check, błąd b1234



Fazik83
15-07-18, 14:21
Witam,
Na początku witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Wczoraj zakupiłem Hondę Civic sedan 1.8 2010r. Czytając forum postanowiłem sprawdzić błędy (kulka aluminiowa).

1. Był 1 błąd, który skasowałem - b1234 - nie mam pojęcia co to jest. Ktoś pomoże?

2. Drugi temat to mrugający check. Włączając zapłon po chwili znika check i pojawia się by mignąć 5 razy, po czym już się nie pojawia. W czasie jazdy nic się nie wyświetla, samochód działa normalnie. Co to oznacza?

3. Po włączeniu zapłonu (kluczy w pozycji II) usłyszałem jakieś dziwne dźwięki z okolic deski rozdzielczej. Nie występują one przy wyłączonym zapłonie, a w czasie pracy silnika ich nie słychać.
Dźwięki są uciążliwe, jakby coś się w środku przesuwało i to w różnych miejscach.
Domyślam się, że może być to związane z klimatronikiem, ale chciałem to skonsultować, bo nie ukrywam dźwięk przykry dla ucha.

Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam


EDIT. Problemem okazał się panel klimatronika. Opis na końcu tematu. Migający check nie ma tutaj nic do znaczenie - tak ma być.

Rrajk
15-07-18, 21:28
Tu masz wersję online serwisówki od Trafo (otwieraj w Internet Explorer) http://trafo.net.pl/honda/serwisowka/
Twój błąd jest właśnie związany z klimatyzacją, najprawdopodobniej silnik mieszający powietrze z ciepłym/zimnym.

Fazik83
15-07-18, 21:52
Dzięki, to już coś. Pytanie tylko który? Po stronie kierowcy czy pasażera?
Jakie są objawy niedziałającego silnika? Miał ktoś już taki przypadek?
U mnie chyba wszystko działa jak należy, w sumie nigdy wcześniej nie miałem klimatronika, więc mogę się mylić.

EDIT.
Zrobiłem test klimatronika - AUTO i MODE
Nie działa klapa od kierowcy - parametry zmieniają się w bardzo wąskim zakresie 00-06, gdzie w przypadku klapy pasażera zakres ten wynosi 00-99. Coś słychać, ale brak regulacji. Co to może być? Uszkodzony silnik czy coś innego?
Rozglądać się za nowym silnikiem (klapą)? czy próbować naprawić? Jeśli inny, to proszę o pomoc w wyborze odpowiedniego, bo chciałbym (jeśli się da) podjąć próbę wymiany (demontaż konsoli) mając część zamienną.

Fazik83
16-07-18, 21:52
Aktualizacja.
Dziś dobrałem się do silników regulacji zimne/ciepłe i okazuje się, że oba działają.
Zauważyłem jednak, że hałas, o którym pisałem wyżej (pkt3) dochodzi właśnie z tych silników. Widać to na filmie https://youtu.be/JdYAqxgGQtQ
Włączony zapłon, a silniczek żyje własnym życiem. To samo dzieje się z silniczkiem regulującym nawiew powietrza (kabina/zewnątrz auta). Dodatkowo jak wypiąłem wtyczkę to próbkuje napięcie na przewodzie niebieskim. Czy ktoś wie o co chodzi? Uszkodzony silniczek, a może coś innego? Nie wydaje mi się, że jest to normalne.

Wrócę jeszcze do punktu 2. Zerknijcie proszę na film https://www.youtube.com/watch?v=EB3MrP6d1YU Czy u Was też tak się załącza zapłon?
Zwróćcie uwagę na 19 sekundę filmu i mrugnięcia checka - o co chodzi?

mateusz199
16-07-18, 23:04
Ad. 1 B1234 Zwarcie w obwodzie sterowania silnika mieszania powietrzem (Sciągnij sobie manuala a będziesz wiedział jak sprawdzić, chyba, że nie masz ochoty to kup używke.)

Dziś dobrałem się do silników regulacji zimne/ciepłe i okazuje się, że oba działają.
Zauważyłem jednak, że hałas, o którym pisałem wyżej (pkt3) dochodzi właśnie z tych silników. ? Jeśli się ruszają to nie znaczy, że są sprawne, prawda?

Ad 2. Mrugający check po kilku sekundach bezczynności jest jak najbardziej w porządku . Tak ma być tu nie szukaj usterki.

Ad3 -> Ad1. Jak naprawisz/wymienisz silniczek. Bd cisza.

Fazik83
16-07-18, 23:57
Co masz na myśli pisząc "Sciągnij sobie manuala a będziesz wiedział jak sprawdzić,"? Mogę prosić o instrukcję?

mateusz199
17-07-18, 01:29
na forum był link do instr. serwisowej dla civic 4d w wersji en dla 5d pl, ale przestały działać, poszukaj na chomikuj.pl. W manualu opisany civic od a do z, miedzy innymi opisane jak sprawdzić ten silniczek, wymienić. Są też zdjęcia, które ułatwią lokalizacje itd. Raczej nikt na forum nie będzie kopiował zdjęć i opisów gdzie co i jak.

Fazik83
17-07-18, 05:49
Jeśli chodzi o lokalizację i wymianę, to żaden problem. Wczoraj miałem go już w rękach. Myślałem, że jest instrukcja jak go sprawdzić i ewentualnie naprawić.
Jeśli zaś chodzi o sam silniczek od strony kierowcy, to ma on numer 113800-2320 i na alle*** są takie, ale do hondy accord. Jak wpiszę silnik do civica, to wyskakują zupełnie inne. Czyżbym miał część od Accorda?
I czy jest jakaś możliwość sprawdzenia silniczka, który mam zamontowany zanim kupię nowy - wiem, że to nie jest jakiś duży koszt, ale wolałbym mieć pewność, że winny jest silniczek, a nie instalacja, lub coś jeszcze innego.

mateusz199
17-07-18, 10:14
1. Zdemontuj silniczek i na podpiętej kostce sprawdź czy działa regulując na panelu.
2. Sprawdź czy jesteś w stanie ręcznie regulować tymi klapami po demontażu silniczka.
Instalacje sprawdzasz na końcu wtyczki (przy silniczku) a panelem climatronika po uprzednim demontażu radia.
Silniczki mogą występować zamiennie.
Wpisz nr w google to zoabczysz w jakich modelach montowany.

Fazik83
17-07-18, 12:32
1. Silniczek miałem wczoraj w rękach - zdemontowany i działał ładnie zarówno w rękach jak i przykręcony - po zmianach temperatur na panelu.
2. Po demontażu silniczka nie próbowałem ruszać klapami - zrobię to dziś.
Czy widziałeś na pierwszym filmie wrzuconym przeze mnie kilka postów wyżej zachowanie silniczka przy włączonym zapłonie i wyłączonej klimie? Zauważyłem na podpiętej żarówce, że na odpiętej wtyczce przewodzie niebieskim napięcie pojawia się i znika - to jest chyba powiązane z ruchem silniczka pokazanym na filmie.
Dzięki za sugestie.

mateusz199
17-07-18, 17:31
Zrób test klimatonika wtedy bd działać dalej. Robi się tak:
1. Wyłączyć stacyjkę w pozycji OFF.
2. Naciśnij i przytrzymaj przyciski AUTO i recyrkulacji (guzik białego samochodu z strzałka - ten po lewej), a następnie włącz zapłon (II).
3. WSZYSTKIE segmenty LCD włączają się na 2 sekundy, a następnie rozpoczyna się autodiagnostyka.

NOTE:

•The blower motor will run at any speed regardless of what the panel is displaying.

•If there is any problem in the system, the temperature indicator will light up the segment (A through P) and AUTO indicator corresponding to the error. The temperature indicator will then alternate every second between displaying ‘‘88'' (all segments lit) and the error code segment (A through P) and AUTO indicator. To determine the meaning of the DTC, refer to checking for DTCs.

•If there are no problems detected, the segments will not illuminate, and the system will appear to be turned off.

Błedy mogą mieć postać:

DTC (Temperature Indicator Segment and AUTO Indicator) Detection Item
A An open in the in-car temperature sensor circuit
B A short in the in-car temperature sensor circuit
C An open in the outside air temperature sensor circuit
D A short in the outside air temperature sensor circuit
E An open in the sunlight sensor circuit
F A short in the sunlight sensor circuit
G An open in the evaporator temperature sensor circuit
H A short in the evaporator temperature sensor circuit
J An open in the air mix control motor circuit
K A short in the air mix control motor circuit
L A problem in the air mix control linkage, door, or motor
M An open or short in the mode control motor circuit
N A problem in the mode control linkage, doors, or motor
P A problem in the blower motor circuit
A and AUTO An open in the recirculation control motor circuit
B and AUTO A problem in the recirculation control linkage, door, or motor
C and AUTO Climate control unit internal error
D and AUTO Climate control unit lost communication with gauge control module (ILLUMI message)
E and AUTO A short in the recirculation control motor circuit
F and AUTO Climate control unit lost communication with gauge control module (ECT message)
J and AUTO Climate control unit lost communication with gauge control module (VSP message)
K and AUTO Communication bus line error
L and AUTO Climate control unit lost communication with gauge control module (NE message)

Rrajk
17-07-18, 18:54
Zaraz podrzucę link na dropboxa do manuala od sedana w wersji angielskiej. Tam jest opisane jak postępować przy błędzie B1234 ale nie wiem czy w UFO metoda jest ta sama no i okablowanie.

Manual civic 4d EN

https://www.dropbox.com/s/jvu13huespjt0u7/Civic%2006%204d.rar?dl=0

Fazik83
18-07-18, 06:07
Zrobiłem test klimatyzacji. Nie wyświetliło żadnych błędów. Zdemontowałem silniczek od strony kierowcy raz jeszcze. On normalnie działa zarówno na krótko jak i zamontowany w samochodzie.
Problem jest taki, że po włączeniu zapłonu silniczek zaczyna żyć własnym życiem - klima wyłączona a ten cały czas pracuje, a właściwie to szarpie.
Sprawdziłem napięcie między 3 a 5 pinem i jest ok. Natomiast nie podoba mi się rezystancja na wtyczce z odpiętym silniczkiem pomiędzy 5 a 7 pinem. Książkowo powinno być 4,2 - 7,8 Ohm, a u mnie jest 0,5 Ohm.
Zamówiłem taki silniczek (używany), podmienię i zobaczę czy to coś zmieni.
Podobne dźwięki wydaje silniczek przy regulacji nawiewu za schowkiem pasażera, ale jego jeszcze nie demontowałem i nie robiłem pomiarów. Na pewno działa, bo klapa zmienia położenie, ale wydawane dźwięki po włączeniu zapłonu również nie są przyjemne.
P.S. Dzięki za serwisówkę do 4D :)

mateusz199
18-07-18, 12:40
Ten silniczek od strony kierowcy reguluje ciepłe/zimne. Natomiast silniczek od strony pasażera bliżej środka auta reguluje klapami, gdzie ma dmuchać. Z tego co piszesz, to przekręcenie kluczyka wywołuje stukanie obydwu mechanizmów. A wg schematu te silniczki maja tylko wspólna masę. Reszta przewodów wychodzi od klimatronika. Czyli wychodzi na to, że u ciebie jest problem z panelem sterującym klimatronikiem.
Jak wymiana silniczka nie rozwiąże problemu. To daj znać na pw wyśle Ci taki panel na podmianke.


Małe sprosowanie.

Zrób test odczytu czujników z klimatronika. Być może któryś z czujników jest uszkodzony i wywołuje takie zamieszanie na silniczkach, bo czujniki idą na wspólnym przewodzie do każdego z silniczków.
Kolejna sprawa błąd o którym wspominałeś 1234 to błąd silniczka po stronie pasażera a nie kierowcy.

Fazik83
18-07-18, 15:48
Robiłem test kilkukrotnie i problem jest w pkt 5 - zakres zmienia się powoli i wąsko - 07-12, 10-16 gdzie w pkt 6 zmienia się wartość od 00 na low do F0 na Hi. Pkt 5 dotyczy parametrów pracy silniczka po stronie kierowcy - stąd właśnie uparłem się na tę stronę.
Dziś spróbuje sprawdzić napięcia na silniczku od pasażera. Dam znać wieczorem.

Edit.
Słyszę tylko silniczek od sterowanie ciepło/zimno po stronie kierowcy - widać to jak na dłoni oraz silniczek od klapy powietrza zewnętrzny/wewnętrzny obieg

AUTO + MODE
LO HI
1. 05 1. 06
2. 34 2. 29
3. 25 3. 25
4. 11 4. 11
5. 10 5. 07
6. 00 6. 00
7. F1 7. F0
8. 00 8. 00
9. 66 9. 79
A. F5 A. F5
B. 00 B. 00
C. 06 C. 06

Według poniższego wnioskuję, że wszystko OK.




Sensor

Item

Displayed Value


1 Mode Positioning BIT
2 In-car Temperature °C
3 Outside Air Temperature °C
4 Solar Radiation Sensor Value: Dark = 00, Flashlight = 04, Cloudy =10, Sunny =65 10 kcal/m2·h
5 Evaporator Outlet Air Temperature °C
6 Air Mix Opening (Low value indicates cooler air distribution, higher value indicates warmer air distribution) % of opening
7 Recirculation Opening % of opening
8 Vehicle Speed (Vehicle must be driven to display speed) km/h
9 Engine Coolant Temperature °C
A Vent Temperature Air Out (TAO) °C

Fazik83
20-07-18, 15:36
Nie zdążyłem wczoraj już napisać, ale podłączyłem używany silniczek od accorda (kupiłem na all***) i powiem szczerze, że jest jeszcze gorzej - po włączonym zapłonie szarpie nim jak...
Nie mam pojęcia co dalej, chyba to zostawię jak jest, bo błędy się nie pojawiają, klimatronic działa. Gdyby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł, chętnie powalczę. Mi się już skończyły.
W sumie mam jeszcze jeden - posprawdzać napięcia na wtyczkach, ale tutaj potrzebuję wsparcia od osób, które mają możliwość sprawdzić u siebie napięć na wtyczce do silniczka od strony kierowcy, może mam problem z modułem lub z instalacją, tego nie wiem.

uniu1
20-07-18, 17:19
a ten silniczek co kupiłeś to anglik czy europa

Fazik83
20-07-18, 22:54
Oj nie wiem. Numery ma te same, ale ma inne mocowanie i inne ramię, pewnie anglik.
Idzie coś z tym zrobić? Może środek bym przełożył i sprawdził?

mateusz199
21-07-18, 20:24
Takie przeróbki nie przejdą. Sprawdze u siebie na dniach jakieś podstawowe pomiary,to podam. Ale z góry zakładam, że problem nie leży w silniczku tylko panelu klimatronika, ponieważ po zapłonie jak mówiłeś stuka ten po lewej (ciepłe-zimne) i po prawej(od kierunku nadmuchu). Czy jednocześnie padłyby dwa silniczki ? Powiedziałeś, że kupiłeś auto z tą usterką a nie wiadomo czy ktoś tam nie zaglądał, podłączając dodatkowe urządzenia etc, biorąc zasilanie z tej wiązki itd...

Fazik83
21-07-18, 21:36
Zerknij proszę. Będę wdzięczny.

EDIT.
Który to bezpiecznik? Gdzie jest główna wiązka? Sam jestem ciekaw co może być ewentualnie podpięte.

Pisałeś 18-07-18, 12:40, że możesz wysłać mi panel na podmianę. Czy to potwierdzi usterkę, znajdzie błąd? Czy usterka może być w panelu?
Czy podmiana panelu jest skomplikowana?

BTW. W tej sytuacji mogę sprawdzić panel, tylko poproszę o wysyłkę. Kontakt PW. Daj proszę znać czy temat aktualny.

Pozdrawiam

Fazik83
24-07-18, 14:32
Ściągnąłem wczoraj panel radio i klimatronik - wtyczki jak nowe, nic nie kombinowane. Złożyłem. Pomysłów brak.

EDIT:
Problem rozwiązany.
Wymiana panelu klimatronika pomogła.

Pierwsza próba podmiany panelu (podziękowania dla @mateusz199) przyniosła tylko połowiczny sukces - silniczki ucichły, ale pojawiły się błędy właśnie tych silniczków, ale pomimo wszystko działały poprawnie. Podejrzewam, że problemem było drugie gniazdo, do którego w mojej instalacji wtyczki nie było. Na zdjęciu widać oba panele - ten z pękniętą obudową ma dwa gniazda - mój tylko jedno.
http://i63.tinypic.com/30kc778.jpg
Sprawdziłem ciągłość przewodów, napięcia na silniczkach, oporność - dzięki @mateusz199 Wyniki wskazywała ewidentnie, że silniczki są sprawne.
Zamówiłem na alleg** panel o podobnym numerach do moich zwracając uwagę na wersję europejska oraz jedno gniazdo z tyłu. Podmieniłem i wszystko działa.