darth-bartek
27-06-18, 18:22
Witam, oddawał ktoś może maglownice do regeneracji ? Moja zaczęła postukiwać i chciałbym się dowiedzieć z jakim kosztem trzeba się liczyć regenerując ją.
Tematów sporo, a sam jestem zainteresowany, bo walczę ze stukami, których nie da się zlokalizować. Kupiłem dwie maglownice z anglika, wykręciłem sobie elementy do regulacji luzu i zobaczyłem z czym to się je.
Pierwsza próba poprawy sytuacji to dokręcenie śruby regulującej luz i od tego polecałbym zacząć. Zrobisz to sam na podnośniku, nie trzeba się bać. Niektórzy straszą, że jak dokręcisz za mocno, to podczas jazdy kierownica po skręcie stanie w miejscu i skończysz w rowie. Pewnie mają rację, ale ja ostatnio dokręciłem tą śrubę ile sił w rękach i jedyne co się stało, to wspomaganie chodziło bardzo ciężko a kierownica nie wracała sama na swoje miejsce. Skręcić mocniej i zobaczyć czy dalej stuka. Jeśli przestaje stukać, to jesteś na dobrej drodze, bo zupełnie bezkosztowo pozbyłeś się problemu, tylko wspomaganie może ciężej chodzić. Trzeba zatem znaleźć punkt w którym stuki ustają, a kierownicą można jeszcze kręcić ;)
Potrzebujesz klucza 43 mm (ja sobie taki dorobiłem) do odkręcenia kontry, a samą regulację robi się kluczem 14.
Jak się ma magiel na wierzchu, to wszystko jest łatwe ;) https://drive.google.com/file/d/1BwKZpKw-bkFfDiJc7KsPIakMjPEn8CD8/view?usp=sharing
Po rozkręceniu https://drive.google.com/file/d/1c5Cr87TVzkNpdZgS4maH924ZpANLqks1/view?usp=sharing
U dołu obrazka widać element odpowiadający za docisk. Ten element się wyrabia, przestaje dolegać i jeśli jest mocno zużyty, to nawet po dokręceniu dalej będzie stukać. Nie wiem czy da się to gdzieś dokupić.
Tak to wygląda spod auta, dostęp jest dość swobodny https://drive.google.com/file/d/1m3kG4KBlvez-1OUrfquHzYlwasA-2KQj/view?usp=sharing
U dołu obrazka widać element odpowiadający za docisk. Ten element się wyrabia, przestaje dolegać i jeśli jest mocno zużyty, to nawet po dokręceniu dalej będzie stukać. Nie wiem czy da się to gdzieś dokupić.
Jeżeli dokręcenie śruby nic nie dało to...
Podobno za stuki odpowiada także http://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2017/03/12-1.jpg, i robi tak youtube (https://www.youtube.com/watch?v=OAMqrL14ewo)
Można kupić ślizg i wymienić, być może nawet na aucie https://jarusnet.pl/projekt-k-slizg-przekladni-kierownicznej-civic-7gen-ep
Nie próbowałem jeszcze tego sposobu.
Jest jeszcze trzecia możliwa przyczyna - widziałem ostatnio gdzieś post gościa, który wyszarpał magiel z auta i rozebrał na części. Po zdjęciu elektryki od wspomagania okazało się, że jest luz na jakimś malutkim łożysku przy ślimaku. Niestety nie mogę teraz znaleźć tego tematu.
Zanim przyjdzie ci do głowy wysyłanie magla do regeneracji, obadaj temat regulacji luzu - wystarczy jak masz jedną prawą rękę zamiast dwóch lewych i sam to zrobisz.
Drugie rozwiązanie - ślizg, ale tego ja bym sobie już sam nie dał rady zrobić ;) nie wiem jak Ty :)
I dopiero wtedy można myśleć o regeneracji, która chyba raczej swoje będzie kosztować...
przydatny temat spróbuję ja mam luz właśnie tam gdzie wkręca się drążki element zaznaczony na czerwono ma luz góra dół
darth-bartek
09-07-18, 18:01
Z dokręcaniem śruby już się bawiłem, niestety nie pomogło ;/ wymiana tego ślizgu wydaje się ciekawą opcją
darth-bartek
25-08-18, 00:34
Wymieniał może ktoś ślizg w maglownicy i mógłby się wypowiedzieć czy pomogło ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.