Zobacz pełną wersję : Po remoncie Znika delikatnie olej D15B2
Witam Jestem po remoncie silnika D15B2 Docierałem zgodnie z zaleceniami teraz gdy juz zrobiłem ok 3000km zmieniłam olej i zalałem Mobila 10W40 po przejechaniu na nim ok 1000 km ubyło mi go troche na bagnecie jakies 3mm czy to normalne ?? przyznam sie ze zdazało mi sie pokręcić silniczek nieraz dosyć wysoko...Moze jestem zabardzo przewrazliwiony ale czekam na wasze opinie I Pozdrawiam Bractwo Civika
a po zalaniu mobila przejechałeś się i uzupełniłeś stan, czy wlałeś i po tych 1000km dopiero sprawdziłeś stan?
Zalałem Mobila i po 20 30 km sprawdziłem stan...było prawie max przy gornej granicy a terazpo ok 1000km wygląda na to ze znikło 2-3m na bagnecie :-/
hmmmmm,generalnie jestem tu nowy ale coś tam wiem na temat silników, studiowałem wolno ale za to nie dokładnie, szkoda że podkręciłeś obroty, nowy silnik lub silnik po remoncie powinno się trochę oszczędzać, tak gdzieś do 3500 obr /min i delikatnie przyśpieszać. Staraj sie trochę pohamować prawą nogę, może się uspokoi. Na tym koniec pouczania.Jeśli najpierw było miasto a potem trasa to jest prawdopodobne że jest wszystko ok. Silnik przy jeżdzie miejskiej nie dopala całego paliwa, poziom oleju trochę się podnosi, potem po trasie opada.Jeśli było inaczej to staraj się przez parę tysi o łagodną prawą nogę.
Powodzenia
Hufu
Kurcze nie wiem czy to jest dobry objaw skoro po przejechaniu 1000 km znikło coś na bagnecie. wiadomo ze czasami przy ciężkiej nodze po przejechaniu 10000 km moze coś opaść. ale np w moim d13b2 po wymianie oleju miałem 3\4 na bagnecie i po przejechaniu 10000 dalej było 3\4. z tego wynikło że nic nie wciągnoł.a gira była naprawde ciężka.
:-/ u mnie była to typowa jazda miejska a poziom oleju sprawdzałem na zimnym silniku
nie chce sie podłamać bo dopiero co włorzyłem kupe kasy w remont...dlatego pytam czy takie zachowanie silniczka jest normalne..
Jeżeli moge coś dopowiedzieć to podpowiem, że ja kiedyś miałem u siebie zalany mobil 1 mineralny 15W40 i silnik spalał mi go wielkie ilości, zastanawiałem się nad remontem, bo sie nie opłacało dolewać oleju. Ale zmieniłem olej na Motul 15W50, bo pisali, że dobry do starych silników - troche mniej go spalał.
Od ok. pół roku mam zalany olej Valvoline Maxlife 10W40 półsyntetyk i silnik bierze go tyle, że już zapomniałem o remoncie i bede go lał zawsze.
A piszę to dlatego, ze od oleju wiele zależy a Mobil super olejem nie jest i sam sie o tym przekonałem.
Dolej do stanu żebyś miał w połowie na bagnecie i normalnie śmigaj, zobaczysz co się bedzie działo.
a robiłeś honowanie cylindrów i jakie dałeś uszczelniacze zaworowe? a stan oleju powinien być po środku tych 2 dziurek na bagnecie a nie na górnej. Trochę dużo pobiera tego oleju.
No wienc u mnie jest tak ze stan miałem cały czas przy gornej kresce a teraz mi opadł i jest troche powyzej połowy..honowania cylindrow nie robiłem Wymieniłem:Uszczelniacze(niestety nie pamietam nazw ale jakies Japonskie literki były;-),Pierścienie,panewki korb.Uszczelke pod głowicą-Głowice splanowałem,uszczelke pod pokrywe Zaworów.uszczelke pod miske olejową.Świece.Rozrząd...
źle że nie zrobiłeś honowania cylindrów, a co do uszczelniaczy to tylko oryginalne ASO a Twoje to chyba jakieś zamienniki a one szybko siadają
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.