PDA

Zobacz pełną wersję : dymiące d14a3



Dominic
14-11-05, 23:19
jak w temacie mam d14a3 w ej9 i niestety zauwazalnie dymi z wydechu :? jak sie da ostro gazu to nawet bardzo zauwazalnie. auto mam od niedawna wiec nie jestem w stanie powiedziec czy bierze olej na dluzszym dystansie. jakie mogą być tego przyczyny? na swiecach jest czarny nalot czyli juz domyslam sie czarnego scenariusza. ile moze mnie kosztoac naprawa ??

uzywałem opcji szukaj ale nie znalazłem odpowiedzi adekwatnej do mojego przypadku chociaz były podobne.

Hycelius
14-11-05, 23:27
Jaki masz kolor tego dymienia?

Dominic
14-11-05, 23:28
biały błękitny jakos tak

prz3mo
14-11-05, 23:28
Stary, jest zimno na dworze i wiekszosc aut teraz dymi (na bialo) i to jest nawet zauwazalne po rozgrzaniu auta...

Jak niebieski to gorzej... Mogą to byc pierscienie..

Dominic
14-11-05, 23:32
nie dymienie od zimna potrafie rozpoznac pozatym dla pewniosci sprawdzałem po rozgrzaniu stojace obok ciebie civici d14a8 angol nie dymił a moj dymił

a pierscienie jaki to koszt moze byc ??

[ Dodano: Pon 14 Lis, 2005 ]

No to jesli podejrzewasz pierscienie to uzyj wyszukiwarki, bylo naprawde bardzo duzo, o kosztach takze...
ja nie podejrzewam bo sie nie znam tylko sugerując się Twoja odpowiedzia w poprzednim poscie przyjmuje taka ewentualność.

Jakie jeszcze mogą być przyczyny ?

prz3mo
14-11-05, 23:38
Niebieski dym to raczej na pewno pierscienie... Ale moze niech tez inni sie wypowiedza...
Poza tym obserwuj poziom oleju. No i użyj wyszukiwarki...

Hycelius
14-11-05, 23:51
No a to dymienie na niebiesko załóżmy,to ci dymi ciągle już od dołu czy dopiero jak jej dasz zdrowo? Niekoniecznie pierścienie,ewentualnie uszczelniacze na zaworach mogą powoli siadać.

prz3mo
15-11-05, 00:04
No a to dymienie na niebiesko załóżmy,to ci dymi ciągle już od dołu czy dopiero jak jej dasz zdrowo? Niekoniecznie pierścienie,ewentualnie uszczelniacze na zaworach mogą powoli siadać.

Przy uszczelniaczach bylby raczej czarny dym chyba...
Zreszta najlepiej zrobic próbę olejową i bedzie jasniej...

makinen_rally
15-11-05, 00:07
musisz zdjąć głowice i zerknąć na nią jak bedzie zdrowa tzn, żadnego pekniecia czy rys to mogą być wtedy pierścienie no i puszczaja olej,, moze być też przypadek że obydwie te rzeczy wystąpia razem, podjedź do dobrego mechaniora to ci powie,, aha jaki masz przebieg? i styl jazdy?

RADA : rozejrzyj sie za zdrowym silnikeim wyjdzie pewnie taniej i lepiej

prz3mo
15-11-05, 00:14
RADA : rozejrzyj sie za zdrowym silnikeim wyjdzie pewnie taniej i lepiej

To zalezy, bo jak kupujesz silnik na swap to tez nie masz pewnosci w jakim jest stanie, czy ma całe pierscienie itd..
Zreszta jak sie okaże, ze np. same uszczelniacze to koszt nie jest az taki wysoki... Co do pierscieni to juz sporo wiecej, ale czasem warto i ludzie jednak robią remonty....

makinen_rally
15-11-05, 00:18
prz3mo
zgadzam sie ale wiesz japońską precyzję montażu mało kto powtórzy z polskich mechaników,, aha i skoro auto niedawno nabyte to myśe że ktoś wiedział co boli i dlatego sprzedał :evil:

prz3mo
15-11-05, 00:31
prz3mo
zgadzam sie ale wiesz japońską precyzję montażu mało kto powtórzy z polskich mechaników,, aha i skoro auto niedawno nabyte to myśe że ktoś wiedział co boli i dlatego sprzedał :evil:

heh..no z mechanikami róznie bywa.. Ale dobry, dokladny i niedrogi (są tacy? ;) ) sobie spokojnie poradzi z remontem..

makinen_rally
15-11-05, 00:42
no jasne lecz myśle że jest to coś poważniejszego,, wiesz auto niedawno kupione i juz zonk :(

Hycelius
15-11-05, 07:48
No a to dymienie na niebiesko załóżmy,to ci dymi ciągle już od dołu czy dopiero jak jej dasz zdrowo? Niekoniecznie pierścienie,ewentualnie uszczelniacze na zaworach mogą powoli siadać.

Przy uszczelniaczach bylby raczej czarny dym chyba...
Zreszta najlepiej zrobic próbę olejową i bedzie jasniej...

Czarny jest jak masz nagar na denku tłoka.

Dominik_bb
15-11-05, 15:00
Wymieniaj pierscienie i bedzie dobrze nic innego nie wymyslisz przerabiałem to juz pare razy

Dominic
15-11-05, 17:09
ile taki remont moze mnie kosztowac ?? tzn pierscienie bo glowica to juz wyczytalem na forum ze jakies 250-300zł

prz3mo
15-11-05, 17:30
ile taki remont moze mnie kosztowac ?? tzn pierscienie bo glowica to juz wyczytalem na forum ze jakies 250-300zł

A co Ty chcesz całą głowice kupowac nową??? A to po co ???
A po drugie przestan sie sugerowac tym co tu piszemy bo to wszytsko domysły i wróżenie z fusów, jedz do mechanika jakiegos dobrego, niech zobaczy co i jak, zrobi próbę olejową itd... A nie od razu, ze juz remont robisz... Wyluzuj...
Pojezdzij tez i zobacz ile i czy w ogole Ci oleju spala...

Blend
15-11-05, 17:35
Przed remontem zrób płukanke silnika preparatem firmy STP do usuwania nagarów (do kupienia na przykład na orlenie). Płyn kosztuje około 20 złotych. dolewasz go do oleju i zapalasz silnik na 10 minut (silnik musi być wcześniej rozgrzany). Warto spróbować bo koszt praktycznie żaden, a remoncik już troche kosztuje. Ja miałem już zamówiony sinik na zmiane, ale znajomy mechanik namówił mnie żeby spróbować, bo zregóły pomaga. Przed półkaniem brał około 1l oleju na 1000km i strasznie dymił, teraz praktycznie niedymi i zużycie oleju bardzo poważnie spadło.

pozdro ziom

prz3mo
15-11-05, 17:41
Przed remontem zrób płukanke silnika preparatem firmy STP do usuwania nagarów (do kupienia na przykład na orlenie). Płyn kosztuje około 20 złotych. dolewasz go do oleju i zapalasz silnik na 10 minut (silnik musi być wcześniej rozgrzany). Warto spróbować bo koszt praktycznie żaden, a remoncik już troche kosztuje. Ja miałem już zamówiony sinik na zmiane, ale znajomy mechanik namówił mnie żeby spróbować, bo zregóły pomaga. Przed półkaniem brał około 1l oleju na 1000km i strasznie dymił, teraz praktycznie niedymi i zużycie oleju bardzo poważnie spadło.

pozdro ziom

hmmm.... a to ciekawe..
Ale czy nie jest to jeden z takich cudownych srodkow co powoduje "na chwile" poprawe, a pozniej jest jeszcze gorzej ? Np. jak Słynny wsrod handlarzy aut MotoDoctor...

Ile km zrobiles od momentu uzycia tego specyfiku? I jak wtedy bral Ci litr/1000km to teraz ile?

rem36
15-11-05, 17:51
a jaki jest koszt pierscieni i jakie kupic?

E2rd
15-11-05, 18:21
Jestem świeżo po remoncie mojej Hanki i oparło mi się w całości o 4000PLN. Pierścienie orginały 950 PLN, uszczelniacze 22 PLN x 16sztuk = 352 PLN, uszczelki wszystkie około 300 PLN, panewki podróby 350 PLN, obróbka głowicy (gniazda zawory) 800 PLN, rozrząd około 500 PLN. Reszta to robocizna.

U mnie niedymił a żarł około 1l na 1000km. Teraz jest OK.

prz3mo
15-11-05, 18:34
Jestem świeżo po remoncie mojej Hanki i oparło mi się w całości o 4000PLN. Pierścienie orginały 950 PLN, uszczelniacze 22 PLN x 16sztuk = 352 PLN, uszczelki wszystkie około 300 PLN, panewki podróby 350 PLN, obróbka głowicy (gniazda zawory) 800 PLN, rozrząd około 500 PLN. Reszta to robocizna.

U mnie niedymił a żarł około 1l na 1000km. Teraz jest OK.

Teraz tylko pytanie czy był sens wkładac tyle kasy? Nie lepiej bylo sprzedac auto i poszukac czegos ?

rem36
15-11-05, 18:41
Jestem świeżo po remoncie mojej Hanki i oparło mi się w całości o 4000PLN.

:shock: fuck :/ 950pln pierscienie :/
sa jakies tansze opcje ktore mozna z czystym sumieniem zalozyc?

prz3mo
15-11-05, 18:42
:shock: fuck :/ 950pln pierscienie :/
sa jakies tansze opcje ktore mozna z czystym sumieniem zalozyc?

NO, ale napisał ze oryginały z ASO, za zamiennik pewnie duzo taniej...

Blend
15-11-05, 18:46
Ile km zrobiles od momentu uzycia tego specyfiku?

jakieś 3500 km. Ale sprawdzało się to również w innych samochodach (np.Mazda), a koszt jest śmieszny w porównaniu do remontu czy zakupu nowego silnika.

E2rd
15-11-05, 18:46
Też się długo zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że po dołożeniu 4000PLN nie kupię nic lepszego, bo teraz jest tyle aut i nie wiadomo co w którym piszczy. A swoją Hankę znam, nie miała nigdy dzwona, dużo już w niej zrobiłem i mam praktycznie nowy silnik i wiem, że przez najbliższe lata na coś lepszego nie będzie mnie stać bo inwestuje w mieszkanie.

Wkurzyłbym się, gdybym kupił auto w gorszym stanie i dołożył tyle. Dla rozwiania wątpliwości - myślałem o SWAPie, ale za tyle niezrobie i a jak dołoże to też będe miał używany silnik.

Zanim to zrobiłem rozważałem bardzo długo, oczywiście każdy ma swoje zdanie.

prz3mo
15-11-05, 18:50
Ile km zrobiles od momentu uzycia tego specyfiku?

jakieś 3500 km. Ale sprawdzało się to również w innych samochodach (np.Mazda), a koszt jest śmieszny w porównaniu do remontu czy zakupu nowego silnika.

A spalanie oleju do ilu spadło?


Też się długo zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że po dołożeniu 4000PLN nie kupię nic lepszego, bo teraz jest tyle aut i nie wiadomo co w którym piszczy. A swoją Hankę znam, nie miała nigdy dzwona, dużo już w niej zrobiłem i mam praktycznie nowy silnik

No w sumie racja, grunt ze jest OK i jestes zadowolony :)

E2rd
15-11-05, 18:50
rem36 napisał/a:

fuck 950pln pierscienie
sa jakies tansze opcje ktore mozna z czystym sumieniem zalozyc?


NO, ale napisał ze oryginały z ASO, za zamiennik pewnie duzo taniej...

Właśnie, ja wziąłem orginały bo chce jeszcze długo pojeździć i mieć pewność, na panewkach przyoszczędziłem, bo taniej jest dwa razy wymienić podróbki niż raz nowe wstawić. Podróbki pierścieni kosztują okło 350 PLN.

Blend
15-11-05, 18:53
0.3 - 0.4 l/1000km

Dominic
15-11-05, 19:27
Przed remontem zrób płukanke silnika preparatem firmy STP do usuwania nagarów (do kupienia na przykład na orlenie). Płyn kosztuje około 20 złotych. dolewasz go do oleju i zapalasz silnik na 10 minut (silnik musi być wcześniej rozgrzany). Warto spróbować bo koszt praktycznie żaden, a remoncik już troche kosztuje. Ja miałem już zamówiony sinik na zmiane, ale znajomy mechanik namówił mnie żeby spróbować, bo zregóły pomaga. Przed półkaniem brał około 1l oleju na 1000km i strasznie dymił, teraz praktycznie niedymi i zużycie oleju bardzo poważnie spadło.

pozdro ziom

Tylko kwestia jest tego typu ze auto dopiero co kupiłem i podejrzewam ze zalane było olejem mineralnym! czy to nie problem ? mineralny tworzy osad ktorym wszystko jest obklejone. czy kanałki sie nie pozapychaja?? jakim olejem potem zalać ??

Blend
15-11-05, 20:23
chyba niema prblemu bo ten płyn rozrzedza olej. Jka go zlewasz to ma konsystencję wody. Ja bym go zalał jakimś półsyntetykiem - ja np. mam shella 10w40, ale lepiej niech jakiś fachowiec się wypowie (ja 2 tygodnie jeżdziłem na mineralnym, a po płukaniu znów wróciłem na półsyntetyk i niebyło problemów). Po płukance może jeszcze troche podymić bo w wydechu gromadzi się ten cały syf i musi go wydmuchać.

sajmon1100
17-11-05, 22:22
Jestem świeżo po remoncie mojej Hanki i oparło mi się w całości o 4000PLN. Pierścienie orginały 950 PLN, uszczelniacze 22 PLN x 16sztuk = 352 PLN, uszczelki wszystkie około 300 PLN, panewki podróby 350 PLN, obróbka głowicy (gniazda zawory) 800 PLN, rozrząd około 500 PLN. Reszta to robocizna.

U mnie niedymił a żarł około 1l na 1000km. Teraz jest OK.
ale ceny z kosmosu
u mnie ten sam remont skonczył sie na 700zł :D z moją robocizną
pierscienie C.T.I ( honda tez je stosuje w ASO) 220zł
uszczelniacze TAKOMA 6x16zł (tez są stosowane)
panewki- były good
uszczelka pod głowice Takoma -80zł

przed remontem 1l /800km
po remoncie 0,1-0,2 /15000

rem36
18-11-05, 09:11
ile przejechales juz na tej uszczelce?

mic
18-11-05, 14:28
ja na uszczelce za 70pln przejechalem juz 15tys km i nic sie nie dzieje

FOREST
19-11-05, 13:30
a remontował ktoś B16A1 ?? Ludzie straszą mnie że wymina pierścieni uszczelniaczy i wszystkich uszczelek to straszny koszt. :roll:

Pati
19-11-05, 13:36
przesadzają... części nie są dużo droższe niż do D16.

sajmon1100
19-11-05, 17:42
a remontował ktoś B16A1 ?? Ludzie straszą mnie że wymina pierścieni uszczelniaczy i wszystkich uszczelek to straszny koszt. :roll:
w 1000 bez robocizny sie zmieścisz- bo to w sumie banalna wymiana jest

Hycelius
20-11-05, 09:05
Jestem świeżo po remoncie mojej Hanki i oparło mi się w całości o 4000PLN. Pierścienie orginały 950 PLN, uszczelniacze 22 PLN x 16sztuk = 352 PLN, uszczelki wszystkie około 300 PLN, panewki podróby 350 PLN, obróbka głowicy (gniazda zawory) 800 PLN, rozrząd około 500 PLN. Reszta to robocizna.

U mnie niedymił a żarł około 1l na 1000km. Teraz jest OK.


Tak jak stwierdził Sajmon,ceny jakie zapłaciłeś za te części to kosmos.Zostałeś nieżle naciągnięty :)

FOREST
20-11-05, 13:31
ok dzięki za pocieszenie