Zobacz pełną wersję : TTTM czyli stukanie z przodu
Mam problem z gatunku Ten Typ Tak Ma. Od jakiegoś czasu pojawiło mi się stukanie w prawym przednim kole. Głośne i głuche stuknięcie pojawiające się zawsze w momencie wpadania koła w dziurę. Nie w momencie uderzenia, właśnie kiedy koło leci na dół. Ostatnio to samo, ale dużo słabiej, słychać też na lewym kole. W zeszłym roku wymieniłem sworznie, końcówki drążków i łączniki stabilizatora a także amortyzatory i górne mocowania. Po roku i prawie 15 tkm faktycznie mogło się coś wystukać, ale nigdzie w zawieszeniu nie ma luzów. Sprawdzone przez 3 mechaników i 2 SKP. Na trzepaczkach nic nie słychać, obiaw widoczny wyłącznie podczas jazdy, stąd też trudniej zdiagnozować. Znajomy hondziaż podpowiedział, że to może być magiel. Dokręciłem śrubę regulującą luz ile sił w rękach, ale poza tym, że kierownica nie wracała do swojego położenia to w stukaniu nic się nie zmieniło. Zatem podejrzany jest jeszcze ślizg maglownicy, ale nie uśmiecha mi się tego robić w ciemno.
Czy ktoś się może spotkał z podobnym problemem i objawami?
MORDIMER1111
26-06-18, 07:10
Obstawiam sworznie. Luz nie zawsze jest wyczuwalny a jednak potrafią stukać.
Jak nie wsadzisz dobrych sworzni to będziesz je wymieniał co rok.
Ewentualnie skończyły ci się górne poduszki amortyzatorów. Przerabiałem to i efekt był podobny do sworzni (głuche stukanie) .
Widzę, że też potrafią kosztować, ale jak nie spróbuję, to się nie dowiem. Jakiej firmy sworznie polecasz?
Górne mocowania wymieniałem. Kayaby wytrzymały pół roku i zaczęły skrzypieć. Wydałem dwa razy więcej na Lemfordera i mam nadzieję, że to nie one.
MORDIMER1111
26-06-18, 11:07
Myślę że najlepsze będą 555 , to chyba najlepszy zamiennik na rynku.
Ja wziąłem właśnie sworznie 555 od jarusnet (dobra cena 5zł za paczkomat). Ktoś może poleci metalowo-gumowe do wahacza? Czy tylko Hondowskie warto brać?
OEM są w porównywalnej cenie ja kupowałem 2 lata temu po 58 zł szt met-gum wahaczy przednich
Miałem założone sworznie od NTY, może faktycznie klękły po roku... Chyba zaryzykuję i wymienię. Mechanik woła 180 zł za robociznę i zbieżność. Ujdzie?
MORDIMER1111
29-06-18, 07:02
Dobra cena .
Daj znać, czy pomogło.
Mam podobne objawy, równiez wymienione całe amortyzatory + mocowanie górne, oraz cukierki przednich wachaczy i nic. Dalej stuka jak koło idzie w dół.
Ja się zastanawiam, czy jakiegoś odboju nie brakuje...
Pamiętasz czy jak wymieniałeś miałeś jakieś dodatkowe odboje oprócz:
amory: 331009
odboje: 910018
i górne mocowanie: SM5403
Wszystko KYB.
?
To nie sworznie. Ponad 300 zł psu na budę, dalej tłucze :mad:
Wymieniłem identyczny komplet jak Ty, ale jak pisałem wcześniej, mocowania górne kayaby wytrzymały pół roku.
Podobno guma tulei wahaczy truchleje, ale nie da się stwierdzić, czy to one. Pozostaje tylko wymiana w ciemno, może się trafi.
Nie chce ktoś kupić autobusu? Rok temu założyłem gaz :cool:
W łikend rozbiorę zawieszenie...
Generalnie została tylko tuleja gumowo-metalowa wahacza... jak to nie to to TTTM :P
To teraz ja czekam na wieści, czy tuleje wahaczy pomogą :D U mnie ponoć widać, że guma w nich się starzeje, ale każdy mówi, że to nie może tak tłuc. Znajomy opowiadał, że jeździł z rozwalonymi tulejami w 3D i tak nie tłukły. Wymieniasz tuleje czy cały wahacz?
Cukierki już wymieniłem, została tuleja.
Też nie wierzę, że to tak stuka.
Narazie jadę rozkręcić i skręcić amortyzatoryz kolumnami, szukając swojego błędu w montażu.
Mając "wolny" wahacz sprawdze, czy jest luz na tulei. Będzie to wtedy zamawiam --> wymieniem, dam znać :)
mały_miszcz
18-07-18, 07:56
Polecam sprawdzić tuleje stabilizatora. Nie laczniki. Te co mocuja go do kasty. Jak sa luzne to wala jak nie wiadomo co a nawet na duagnostyce Ci tego nie stwierdza ;)
Coś takiego? https://allegro.pl/tuleja-stabilizatora-lemforder-honda-civic-vii-i6695458870.html
Jest to do sprawdzenia bez demontażu? Mechanik mi mówi, że sprawdzał. Generalnie mu ufam ;) robię u niego auta od kilku lat, nigdy nie czułem się oszukany ;D
Tanie jest, łatwo to ogarnąć samemu? Na youtubie (https://www.youtube.com/watch?v=5ZTZ1X1tWBs) jest pokazane jak to robią w dżezie, z czymś takim bym sobie poradził :P
Witam.
Znalazłem przyczynę stuków.
Jeśli ktoś, tak jak ja, montował amorki KYB wraz z górnym mocowaniem KYB SM5403 to:
https://youtu.be/5mZV3lrs9rY
Tłumaczę.
Mocowania te fabrycznie maja 1mm większą średnicę otworu, co powoduje, że amortyzator "lata" w mocowaniu.
Po mimo dokręcenia mocowania i tak jest luz, który umożliwia ruchy na boki.
Ja założyłem stare oryginalne mocowania i jak ręką odjął.
Nic nie stuka :)
Niestety moje mocowania strasznie skrzypiały, dlatego poszły do wymiany (choć nie wiem czy były ori, można to jakoś rozpoznać?). Kayaby zdechły po pół roku, ale nie stukały, tylko zaczęły skrzypieć, oddali mi kasę na gwarancji. Teraz mam Lemforder'y, i wydaje mi się, że stuki nie pojawiły się od razu po zmianie, a chyba powinny gdyby był taki luz...
Muszę sprawdzić, czy wyrzuciłem stare mocowania, ale zakładać skrzypiące żeby się dowiedzieć...? Za każdą taką przekładkę muszę wybulić trochę kasy i uziemić furę na 2 dni, ale chyba będzie trzeba spróbować :(
Najszybciej bez zrozbierania, sprawdzisz suwmiarką.
Zmierz średnice amortyzatora, otworu starego (oEM) mocowania, oraz nowego; będziesz miał odpowiedź.
Ja nagrałem filmik dla potomnych, bo różnica 1mm na średnicy może wydawać się mało, ale efekt w postaci filmiku daje do myślenia :)
Jak zmierzyć średnicę otworu na aucie? Przecież tam nie ma dostępu. Czy od dołu da się podejrzeć?
Jak zmierzyć średnicę otworu na aucie? Przecież tam nie ma dostępu. Czy od dołu da się podejrzeć?
Jak odsuniesz gumowy odbojnik na amortyzatorze, między zwojami sprężyny to powinno Ci się udać wsadzić tam suwmiarkę.
Znaleziono winowajcę - mocowania górne amortyzatorów. Porządne, drogie, firmowe - Lemforder. Reklamacja uznana, pieniądze zwrócone. Dobrze, że miałem OEMy. Już nie stuka, a przynajmniej nie tak chamsko! Jest jeszcze jakiś stuk w lewym kole, ale póki co nie ruszam ;)
Znaleziono winowajcę - mocowania górne amortyzatorów. Porządne, drogie, firmowe - Lemforder. Reklamacja uznana, pieniądze zwrócone. Dobrze, że miałem OEMy. Już nie stuka, a przynajmniej nie tak chamsko! Jest jeszcze jakiś stuk w lewym kole, ale póki co nie ruszam ;)
Cieszę się!
Tak samo u mnie, założone stare OEMy i cicho sza ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.