PapaTango
23-06-18, 00:22
Cześć,
Mam problem z prądem w moim Civicu Ufo z 2006r. Kilka dni temu mechanik wraz z elektrykiem założyli hak holowniczy w moim aucie. Wszystko przebiegło w miarę ok do momentu, kiedy zauważyłem, że ewidentnie akumulator przy uruchomieniu jest znacząco słabszy i ledwo daje radę podczas rozruchu. Rano już nie odpaliłem samochodu. Próbowałem ładować akumulator (minęło ok 5lat od wymiany, był oryginalny Hondowski), ale prostownik odmawiał współpracy sugerując, że aku jest zepsuty. Rzeczywiście najbliższy mechanik stwierdził, że to już szmelc, więc kupiłem nowy. To tak tytułem wstępu;)
Niepokoi mnie sytuacja, że na postoju (bez kluczyków w stacyjce) pobór prądu to ok 0,32A, gdy wyjąłem bezpiecznik nr 16 (z komory silnika) 15Amperowy, pobór prądu spadł do 0,02A. Przed założeniem haka nie było większych problemów (raz po raz ciężko było uruchomić, ale to tak raz na 20 uruchomień).
Moje pytania:
Czy orientujecie się co można sprawdzić/rozłączyć/naprawić, aby wyeliminować pobór 0,32A ? (jazda z wyciągniętym bezpiecznikiem jest ok na parę dni bo nie ma radia, centralnego zamka, podświetlania ekranu radio/klima i pewnie jeszcze czegoś, ale na dłuższą metę będzie to męczące)
Czy podczas montażu haka i elektryki związanej z tym hakiem, elektryk mógł uszkodzić akumulator?
Dodam jeszcze, że nie działa tempomat, przed montażem działał bez problemu. Niestety mechanik u którego zakładałem hak ma warsztat 300km ode mnie więc nie mogę do niego od razu podjechać na poprawkę;/
Z góry dzięki za pomoc;)
Pozdro
Tomek
Mam problem z prądem w moim Civicu Ufo z 2006r. Kilka dni temu mechanik wraz z elektrykiem założyli hak holowniczy w moim aucie. Wszystko przebiegło w miarę ok do momentu, kiedy zauważyłem, że ewidentnie akumulator przy uruchomieniu jest znacząco słabszy i ledwo daje radę podczas rozruchu. Rano już nie odpaliłem samochodu. Próbowałem ładować akumulator (minęło ok 5lat od wymiany, był oryginalny Hondowski), ale prostownik odmawiał współpracy sugerując, że aku jest zepsuty. Rzeczywiście najbliższy mechanik stwierdził, że to już szmelc, więc kupiłem nowy. To tak tytułem wstępu;)
Niepokoi mnie sytuacja, że na postoju (bez kluczyków w stacyjce) pobór prądu to ok 0,32A, gdy wyjąłem bezpiecznik nr 16 (z komory silnika) 15Amperowy, pobór prądu spadł do 0,02A. Przed założeniem haka nie było większych problemów (raz po raz ciężko było uruchomić, ale to tak raz na 20 uruchomień).
Moje pytania:
Czy orientujecie się co można sprawdzić/rozłączyć/naprawić, aby wyeliminować pobór 0,32A ? (jazda z wyciągniętym bezpiecznikiem jest ok na parę dni bo nie ma radia, centralnego zamka, podświetlania ekranu radio/klima i pewnie jeszcze czegoś, ale na dłuższą metę będzie to męczące)
Czy podczas montażu haka i elektryki związanej z tym hakiem, elektryk mógł uszkodzić akumulator?
Dodam jeszcze, że nie działa tempomat, przed montażem działał bez problemu. Niestety mechanik u którego zakładałem hak ma warsztat 300km ode mnie więc nie mogę do niego od razu podjechać na poprawkę;/
Z góry dzięki za pomoc;)
Pozdro
Tomek