Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16V1 EP2 problemy z paleniem i wspomaganiem



Rudy_
10-06-18, 22:25
Witam
Mam taki temat dlatego zakładam nowy wątek, obszukałem się w internetach oraz na forum ale pomyślałem że będzie lepiej jak opiszę dokładnie co i jak to można coś zdziałać :)
Samochód to EP2 z silnikiem D16V1, kupiłem go do tzw "lekkiego remontu" ponieważ sprzedający powiedział że wystarczy wymienić wtryski i czujnik wałka.

Objawy silnika: nie działający obrotomierz, nie działający zegar temperatury płynu chłodniczego,świecący EPS, świecący Check Engine, migający kluczyk od IMO(a normalnie odpala i jeździ), przy dodaniu gazu w podłogę odcina benzynę ale czuć że to nie jest przy wysokich obrotach, to samo przy prędkościach większych, odcina i pojawia się moc silnika(?), leci czarny dym z rury oraz pluje chyba benzyną albo jakąś inną ciemną cieczą(nie wiem czy zawsze dzis zauwżyłem jak podstawiłem dłoń), spalanie paliwa większe. Przy odpalaniu samochodu chwile dłużej muszę kręcić niż w normalnym samochodzie i po pierwszym zapaleniu gaśnie.

Objawy wspomagania: brak go przy odpaleniu, przy przejechaniu ok 40 metrów dopiero się pojawia,takim szarpnięciem kierownicy( ale to przy np skręcie jak się załącza szarpnie,więc to chyba akurat wytłumaczalne)

Co zrobiłem do tej pory :
-kupiony moduł ELM 327 bluetooth ale niestety "brak połączenia z ECU", moduł sprawdzony na Hondzie EP3 i normlanie z Tourqu działa
-znalazłem kostkę dwupinowową do samodiagnostyki(nie robiłem tego nigdy) czytałem że powinien migać Check a mi migał EPS wymigął błędy 22 oraz 23, czy to błędy VTEC Oil Pressure Switch oraz KS (Knock Sensor) ?
-wymieniłem wtryski razem z listwą
-wymieniłem czujnik wałka
-sprawdziłem świece (opkopcone na czarno, wyczyszczone i włożone) oprócz jednej przy której okazało się że jest zjechany gwint by odkręcić(przy okazji ktoś ma pomysł by ją wykręcić?)
-posprawdzanie bezpieczniki (tylko na oko niestety bo nie mam miernika w tym momencie)
-wyczyszczony EGR
-odkręcony Vtec i przetarcie tego sitka

Do tego dziwne szumy przy zmianach biegów, przy niskich obrotach, po wciśnieciu sprzęgła trochę mijają

ktoś ma jakieś pomysły? instrukcje co mogę zrobić?jakaś dyskusja :) ? może jakaś samodiagnostyka komputera (jak tak to jak)?
szkoda go podpalić bo w ładnym niebieskim kolorze :)

rm_125
11-06-18, 10:14
Do tego dziwne szumy przy zmianach biegów, przy niskich obrotach, po wciśnieciu sprzęgła trochę mijają


Jak szumy mijają po wciśneiciu sprzegła to łożyska w skrzyni. A jak słychać szum na wciśnietym to łożysko oporowe.
Sam ostatnio wymieniałem wszystkei łożyska.

mały_miszcz
11-06-18, 17:19
Pomoge z IMO.
Mi jak mrugał to był wyebany aku. Wymiana zlikwidowala mruganie. Też normalnie odpalał, ale wystarczy drobne uszkodzenie celi czy czegoś tam żeby kluczyk mrugał.
Jak sie dowiadywalem to byla jeszcze opcja rozchechłanej stacyjki, ale raczej obstawialbym aku :p

Ogólnie ruine kupiłeś...

Rudy_
11-06-18, 17:38
Jak szumy mijają po wciśneiciu sprzegła to łożyska w skrzyni. A jak słychać szum na wciśnietym to łożysko oporowe.
to się domyślałem właśnie że łożyska, z tym narazie można jeździć, gorzej z pierwszą częścią postu :(


Mi jak mrugał to był wyebany aku. Wymiana zlikwidowala mruganie. Też normalnie odpalał, ale wystarczy drobne uszkodzenie celi czy czegoś tam żeby kluczyk mrugał.
Jak sie dowiadywalem to byla jeszcze opcja rozchechłanej stacyjki, ale raczej obstawialbym aku
nie stacyjka jest ok z tego co widziałem, czytałem właśnie że możę być problem z aku, może po wymianie na nowy zniweluje się problem z podłączeniem pod ECU? Może wina z*****ego kompa dlatego tak wariuje?brak obrotomierza i zegaru temperatury?
ewentualnie na tym starym akumulatorze wiarują wszystkie czujniki i to może być przyczyna?



Ogólnie ruine kupiłeś...
no wiem...jak by to było bliżej domu to bym odwrócił na pięcie bo koleś nie mówił o tych wszystkich problemach tylko o tych wtryskach i czujniku i że ta jazda wygląda właśnie przez to( w sumie objawy jakie są te dwie rzeczy powodują).