PDA

Zobacz pełną wersję : Swap d14z1>d15z6 a wiązka kabinowa.



Szczery
05-06-18, 01:12
Robię swap z styranego d14z1 na moje (z rozbitka) d15z6.
i tu pytanie bo.
Jak wkładałem ten silnik do przedliftowego EJ9 (jedna sonda) to wiązka kabinowa i silnikowa pasowały i wszystko było OK.
Teraz jak wkładam go do polifta (dwie sondy) to nie bangla.
Została mi jedna kostka z wiązki silnikowej i nie mam jej gdzie wpiąć.
Jak podłączam aku to zapala się od razu na zegarach "kluczyk immo" gaśnie po przekręceniu zapłon.
immobilizera nie ma bo jest strojone P28 które wcześniej działało.
na oro komputerze od tego d15 też takie jaja.

Czy ja muszę też wiązkę kabinową zmieniać?
:(
heeelllpppp


Jaby co to w szukajce nic ciekawego nie znalazłem.
Temat NR1 (http://civicklub.pl/forum/showthread.php?160686-swap-z-d14z1-(polift)-na-d15z6-(przedlift)&highlight=swap+d14z1)

Temat NR2 (http://civicklub.pl/forum/showthread.php?136821-Ej9-d14z1-wi%B1zka-swap&highlight=swap+d14z1)

Temat NR3 (http://civicklub.pl/forum/showthread.php?185139-Swap-silnika-z-D14z2-na-B18c4&highlight=swap+d14z2)

Szczery
12-06-18, 18:55
Jakby kto kiedyś szukał to:

Zmieniając silnik wyraz z wiązką silnikową w Civic VIgen.
Z wiązki poliftowej (dwie lambdy) na przedliftową lub jakaś inną starszą (jedna lambda) a nie macie o tym pojęcia to nie polecam bo:
Wiązka silnikową ni jak do kabinowej głównej nie pasuje (jedna kostka zostaje i w zielonej jest zupełnie inny układ i ilość przewodów).

No to co?
Dwie opcje. Raczej trzy.
Pierwsza i chyba najlepsza. Zamawiamy już przerobioną wiązkę przez jakiegoś cudotwórcę i jest git (pewnie z 300-400pln taka wiązka będzie ).

Dwa. Walimy na silnik starą poliftową wiązkę silnikową, dajemy odpowiednią przejściówkę i nie działa nam obrotomierz bo brakuje przewodu. Trzeba wiedzieć gdzie i jak go dołożyć i pewnie było by ok. Ale to nie do mnie co i gdzie dokładnie połączyć.
Trzy. W moim przypadku najtaniej ale czy lepiej?
Trzeba zmienić wszystkie wiązki. Silnikowa, kabinowa główna i kabinowa "na tył". Choć ja nie zmieniłem jej tylko poprzekładałem przewody z kostki przedliftowej do kostki poliftowej i do się je połączyć. Tam jest tylko kilka przewodów więc banał.

Ale teraz mam P28 (przejsciowka z obd2a na obd1) i mogę sobie robić co mnie się tylko podoba jak w starszych civic-ach.
Wydaje się mi że nie ma dostępnej przejściówki która by nam bezproblemowo połączyła przedloftową wiązkę silników obd2a i kabinową poliftową obd2b z komputerem obd1/0

soldi
13-06-18, 15:55
nie ma prześciówek z SFI (2 wtyczki w ecu) na ecu obd1 - najrozsądniejszym sposobem jest opcja nr 1, zrobiłem dziesiątki takich wiązek i nie wyobrażam sobie przekładania całej elektryki w aucie żeby zaoszczędzić 100/200zł kosztem rozpruwania wnętrza :P o ile w ogóle zaoszczędzić, bo przejściówka ok 150zł + wiązki silnik+kabina kolejne tyle i nagle się okazuje, że różnica kosztów się zaciera ;)

Szczery
14-06-18, 21:36
Jak ktoś to kupuje to się zgadzam. Ja miałem wszystko z mojej rozbitej ej9/ek3

Roboty mnóstwo przyznać muszę.