PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z8 minime, co można pozmieniać, co warto?



Rafał#1951
29-05-18, 12:22
Witam.

Posiadam D15Z8 w MB9.

Powoli szykuję się do przekładki głowicy z D16Z6, wyczytałem gdzieś na forum, że jeśli tak poprostu zmienię głowicę to spadnie mi stopień sprężania. Zacząłem więc kombinować z kalkulatorem ZEAL i teraz nie wiem co warto osiągnąć. Do jakiego CR dążyć - auto ma być używane na codzień.

Oczywiście mam zamiar zmienić tłoki, bo skoro mam zmieniać pierścienie, to warto odrazu coś pokombinować.

I tak np. jeśli zmienię tłoki na te z D16Z6 - wychodzi CR 10.6

Następny wariant to tłoki z D16Y7 - wychodzi CR 11.3

Wiadomo można to jeszcze minimalnie pozmieniać grubościami uszczelek. Przeorałem troche forum, ale nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi.

Póki co nie mam zamiaru zmieniać wałka na ostrzejszy, chętnie bym został przy tym OEM D16Z6.

Na koniec jeszcze dodam, że auto ma jeździć na codzień sporo kilometrów, więc wszystko będzie strojone na LPG.

Zapraszam do dyskusji doświadczonych forumowiczów.

kamil39
29-05-18, 20:12
Nie mozesz zmienić tłoków, bo te w d15vtec mają inna wysokość. Zamiast zmieniać całą głowice mozesz wsadzić sam wałek i klawiaturę.

Rafał#1951
29-05-18, 22:35
Nie chcę wkładać samego wałka i klawiatury. Czy w takim razie używanie stronki ZEAL do kalkulacji stopnia sprężania w przypadku D15Z8 nie ma sensu? Z tego co zdążyłem wyczytać to D15Z8 ma dłuższe korbowody, tak jak D16, a reszta D15 ma krótsze. Dlaczego w takim razie odrazu stwierdzasz, że nie mogę? Co się stanie w takim razie?

Vajrus11
30-05-18, 06:18
Nie chcę wkładać samego wałka i klawiatury. Czy w takim razie używanie stronki ZEAL do kalkulacji stopnia sprężania w przypadku D15Z8 nie ma sensu? Z tego co zdążyłem wyczytać to D15Z8 ma dłuższe korbowody, tak jak D16, a reszta D15 ma krótsze. Dlaczego w takim razie odrazu stwierdzasz, że nie mogę? Co się stanie w takim razie?

Tłok będzie wystawiał ponad blok ot co. Szukaj tłoków z d17.

kazik2_h9w3
30-05-18, 06:44
Z tego co pamietam jeden kolega z forum wyciągnął z d15z6czy8 150 lub 160 koni ale tlokow nie zmienial a doprezyl tylko planowaniem

kamil39
30-05-18, 07:07
tak jak D16, a reszta D15 ma krótszeAle blok w d15 jest krótszy ;) od d16.

Rafał#1951
30-05-18, 07:43
Prosiłbym w takim razie o wytłumaczenie co jest nie tak w poniższych wyliczeniach ?
http://i.imgur.com/miXQdb6m.png (https://imgur.com/miXQdb6)
http://i.imgur.com/PjGyNrim.png (https://imgur.com/PjGyNri)


Szukaj tłoków z d17.
W momencie gdy w powyższym zmienię tłoki na D17A2, wychodzi CR 8.73. Coś nie bardzo.

-marcin-
30-05-18, 10:14
Rafal#1951 sorki ze nie na temat. ten numer przy nicku to z FSO PTK? :) bo taka znajoma numeracja :)

mariuszmaxs
30-05-18, 10:18
Ja miałem w swoim jajku D15Z8,zmieniłem wydech na przelot 2 cale i założyłem dolot zimnego powietrza na filtr. Na hamowni wyszło 123km i 149Nm. Do tego miałem skrzynię z fd 4.4 i jechało to jak pierwsze lepsze nowe rodzinne auto.Potem włożyłem klawiaturę od Y2 czyli przeszedłem na pełen vtec,było trochę lepiej ale bez szału. Z perspektywy czasu nie ładowałbym pieniędzy w D serię. Kasy trochę włożone a i tak jedzie to bo jedzie. W tej chwili mam ep4 1.7 cdti i powoli zabieram się do reanimacji jajka ale już będzie B seria,lub jak się uda kupić zdrową budę to 4 gen.

Rafał#1951
30-05-18, 10:29
Ja miałem w swoim jajku D15Z8,zmieniłem wydech na przelot 2 cale i założyłem dolot zimnego powietrza na filtr. Na hamowni wyszło 123km i 149Nm. Do tego miałem skrzynię z fd 4.4 i jechało to jak pierwsze lepsze nowe rodzinne auto.Potem włożyłem klawiaturę od Y2 czyli przeszedłem na pełen vtec,było trochę lepiej ale bez szału. Z perspektywy czasu nie ładowałbym pieniędzy w D serię. Kasy trochę włożone a i tak jedzie to bo jedzie. W tej chwili mam ep4 1.7 cdti i powoli zabieram się do reanimacji jajka ale już będzie B seria,lub jak się uda kupić zdrową budę to 4 gen.
Krótka skrzynia też wpadnie. Chcę jednak coś pomodzić moj silnik, jak wyjdzie okolice 140KM i 160Nm i moment wyjdzie w miarę płasko, to będzie myślę wystarczająco.

Rafal#1951 sorki ze nie na temat. ten numer przy nicku to z FSO PTK? :) bo taka znajoma numeracja :)
Taaa :) stare dzieje...

kamil39
30-05-18, 10:51
Prosiłbym w takim razie o wytłumaczenie co jest nie tak w poniższych wyliczeniach ? Podejrzewam, że kalkulator jest na stany i nie ma tam silnika d15z6/d15z8, lecz dane są z silnika d15b2/7.
Zastanów się dlaczego d15 ma mniejsza pojemnośc skokową przy takiej samej srednicy tulei i takiej samej korbie co d16z6.

Rafał#1951
30-05-18, 11:21
Znalazłem gdzieś w necie info na temat tłoków w D15Z8/D15Z6.

Tłok P2J
-6.45 cc
27.75 mm

Po zamiance tego i zostawieniu wszystkiego tak jak w tabelkach co pokazałem wychodzi CR 9.26. Czyli potwierdza się, że głowica D16Z6 posadzona na ten blok obniża CR z fabrycznego 9.6.

Trochę marudzę, ale chciałbym dojść do jakiegoś wniosku zanim kupię tłoki i okaże się zonk :D

Vajrus11
30-05-18, 13:34
Nie chcę wkładać samego wałka i klawiatury. Czy w takim razie używanie stronki ZEAL do kalkulacji stopnia sprężania w przypadku D15Z8 nie ma sensu? Z tego co zdążyłem wyczytać to D15Z8 ma dłuższe korbowody, tak jak D16, a reszta D15 ma krótsze. Dlaczego w takim razie odrazu stwierdzasz, że nie mogę? Co się stanie w takim razie?


Znalazłem gdzieś w necie info na temat tłoków w D15Z8/D15Z6.

Tłok P2J
-6.45 cc
27.75 mm

Po zamiance tego i zostawieniu wszystkiego tak jak w tabelkach co pokazałem wychodzi CR 9.26. Czyli potwierdza się, że głowica D16Z6 posadzona na ten blok obniża CR z fabrycznego 9.6.

Trochę marudzę, ale chciałbym dojść do jakiegoś wniosku zanim kupię tłoki i okaże się zonk :D

Z tłokami d17 ladujesz w wysokim 12.x cr albo w niskim 13. Dokładnie nie pamiętam musiał bym do znajomego zadzwonić co mi blok składał... na stronie takie cr wychodzi bo strona liczy długość korb i wysokość tłoka b7. A po co zmieniać głowicę? I do czego tobie potrzebne wyższe cr ? Jak ostry wałek planujesz z jaką krzywką?

Rafał#1951
30-05-18, 13:46
Przecież tam na stronce jest zaznaczone przy moich wyliczeniach, że korba D16, a nie D15B7.

Głowicę chcę zmienić, bo mam taką od D16Z6, która lada moment będzie gotowa do montażu, a i tak muszę silnik otworzyć, bo są początki UPG. Wyższe CR to tak przy okazji zmiany pierścieni, stwierdziłem, że jak już wyciągne tłoki to warto by było włożyć inne, żeby coś poprawić w silniku.

-marcin-
30-05-18, 13:47
Taaa :) stare dzieje...


Marcin#839 pozdrawia :P to ten co przerabia od 10 lat poloneza caro na coupe i wrzuca v6 3.0 z opla :P (i nadal go robie ;) )

kamil39
30-05-18, 16:43
Przecież tam na stronce jest zaznaczone przy moich wyliczeniach, że korba D16, a nie D15B7. Ale gosciu blok d15z to nie to samo co d15b2/b7.
Zreszta po co Ci to pisac
rozbierz silnik, zamów tloki, ktore chcesz i pozniej przyjdz i placz, czemu to nie pasuje :(?

Rafał#1951
30-05-18, 18:37
OK, zaczynam czaić. Czyli mam przyjąć wysokość bloku jak D16 czy to jeszcze coś innego?

Vajrus11
30-05-18, 18:49
Nie chcę wkładać samego wałka i klawiatury. Czy w takim razie używanie stronki ZEAL do kalkulacji stopnia sprężania w przypadku D15Z8 nie ma sensu? Z tego co zdążyłem wyczytać to D15Z8 ma dłuższe korbowody, tak jak D16, a reszta D15 ma krótsze. Dlaczego w takim razie odrazu stwierdzasz, że nie mogę? Co się stanie w takim razie?


Przecież tam na stronce jest zaznaczone przy moich wyliczeniach, że korba D16, a nie D15B7.

Głowicę chcę zmienić, bo mam taką od D16Z6, która lada moment będzie gotowa do montażu, a i tak muszę silnik otworzyć, bo są początki UPG. Wyższe CR to tak przy okazji zmiany pierścieni, stwierdziłem, że jak już wyciągne tłoki to warto by było włożyć inne, żeby coś poprawić w silniku.

Katastrofa... No jak dajesz tłoki z d17a2 to cr spadnie bo jak ma nie spaść... do econow prócz z1 daje się tłoki od a7 i chyba takie same tloki maja a1/8 róznia sie chyba uszczelkami i sama glowica. Tych tłoków na stronie nie ma więc cr nie sprawdzisz. Ale jeżeli nie dasz ostrego wałka to cr ponad 12 jest bez sensu. Żeby się nie okazało jak u mnie po otwarciu bloku szlif i wal do wymiany. Koszt części i wszystkiego wyszedł ponad 7k ...

Rafał#1951
31-05-18, 09:06
Niech będzie katastrofa. Jaka jest w takim razie wysokość bloku w D15Z8 czy D15Z6 ?

Jeśli jednak tłoków bym nie zmienił to ile zebrać z głowicy D16Z6 żeby nie obniżyć CR lub żeby minimalnie podnieść?

Kubamikus
31-05-18, 09:24
Kup sobie dół z d15b2/b7 na nim już można fajne CR robic nawet na seryjnych tłokach , w połączeniu z twoją głowica powinno się to już fajnie odpychać :)

Rafał#1951
31-05-18, 22:27
No tak, jest to jakieś wyjście. Niestety nadal zagadką jest wysokość bloku D15Z8. Naprawdę nikt nie ma możliwości zmierzyć?

wiesko1261
01-06-18, 15:54
No tak, jest to jakieś wyjście. Niestety nadal zagadką jest wysokość bloku D15Z8. Naprawdę nikt nie ma możliwości zmierzyć?

wszystkie bloki d13,d14,d15 są tej samej wysokości około 235mm
d16 jest 7mm wyższa 242mm blok ( mierzone metrówką , więc wymiary orientacyjne + - :) )
zakładając głowicę z d16z6 ,mocno odprężasz silnik (większa komora spalania )
ja pchałbym wałek i klawiaturę z d16z6 , na korpus d15z6/8 :p

Rafał#1951
01-06-18, 17:12
No to w takim razie moje pomysły z pierwszego posta są do zrealizowania, tak ? Skoro wysokość bloku się nie różni, to kalkulator ZEAL pokazuje prawde.

ja pchałbym wałek i klawiaturę z d16z6 , na korpus d15z6/8

Taki był plan na początku, ale skoro musze silnik otwierać to chcę sobie wszystko przygotować, żeby jak najszybciej go poskładać. Nie mam teraz głowicy pod ręką, więc zadam to jakże ciężkie pytanie. Czy tłok może wystawać powiedzmy 1-2mm ponad blok?

Vajrus11
01-06-18, 19:43
wszystkie bloki d13,d14,d15 są tej samej wysokości około 235mm
d16 jest 7mm wyższa 242mm blok ( mierzone metrówką , więc wymiary orientacyjne + - :) )
zakładając głowicę z d16z6 ,mocno odprężasz silnik (większa komora spalania )
ja pchałbym wałek i klawiaturę z d16z6 , na korpus d15z6/8 :p

Dokładnie powinno być chyba koło 5mm.


No to w takim razie moje pomysły z pierwszego posta są do zrealizowania, tak ? Skoro wysokość bloku się nie różni, to kalkulator ZEAL pokazuje prawde.

Taki był plan na początku, ale skoro musze silnik otwierać to chcę sobie wszystko przygotować, żeby jak najszybciej go poskładać. Nie mam teraz głowicy pod ręką, więc zadam to jakże ciężkie pytanie. Czy tłok może wystawać powiedzmy 1-2mm ponad blok?

Ale komibnujeeeeesz. Tylko nie mam pojęcia po co. Jak już tak bardzo chcesz wsadź tłoki z d17, zrób porządny porting swojej głowicy, przełóż wałek z klawiaturą strojenie i tyle. Czy tłok może wystawać to odpowiedź na to pytanie sobie sam. Jak chcesz tak bardzo bardzo wsadzić p29 czy tam inne to nie pozostaje nic innego jak zmienić blok który ma krótkie korby, ew do swojego wstawić takowy wał z korbami. Czy istnieje blok d15 z bagnetem od pompy z takowymi korbami ? Nie mam bladego pojęcia. Zmiana na b2/b7 bez sensu ze względu na wytrzymałość.

kamil39
01-06-18, 23:56
No to w takim razie moje pomysły z pierwszego posta są do zrealizowania, tak ? Skoro wysokość bloku się nie różni, to kalkulator ZEAL pokazuje prawde. Nie są , bo d15z8 ma inne wykorbienie i dlugosc korby od d15b2!!
pomysl logicznie, nizszy jest blok od d16, jest również mniejsza pojemnosc i taka sama korba, pomysl troche jak to jest mozliwe?
Tlok d15z8 jes nizszy od tych z d16,
tlok z d16 wsadzony do d15z8 bedzie wystawac ponad blok, jak zalozysz glowice?

Rafał#1951
24-11-19, 13:51
Odkopię temat... Honda od ponad roku stoi z powodu braku czasu na mody. Wpadło mi ostatnio w ręce D16W3 z dmuchniętą uszczelką pod głowicą. Plan jest następujący, głowica z D15Z8, wałek z klawiaturą od D16Z6, na blok D16W3. Robił to ktoś? Wykonalne? Sensowne?

Vajrus11
24-11-19, 18:12
Odkopię temat... Honda od ponad roku stoi z powodu braku czasu na mody. Wpadło mi ostatnio w ręce D16W3 z dmuchniętą uszczelką pod głowicą. Plan jest następujący, głowica z D15Z8, wałek z klawiaturą od D16Z6, na blok D16W3. Robił to ktoś? Wykonalne? Sensowne?

Wykonalne, sensowne jak dla kogo :D jeździło będzie wszystko rozchodzi się w jakich pieniądzach to zrobisz. Trzeba rozebrać i zobaczyć czy dół się wogóle do czegokolwiek nadaje. Policz sobie planowanie, nowe uszczelki, rozrząd, płyny, śruby głowicy, świece, kable jak nie masz i resztę gratów to będziesz widział czy jest sens. Jeżeli dół się nada i zrobisz to sam to może i tak ale jak masz do tego dorzucić mechanika i dół w remont to nie :p

Rafał#1951
25-11-19, 14:20
Ale ja wiem ile to może kosztować i co mniej więcej trzeba kupić. Chciałbym złożyć 1 silnik mając do dyspozycji głowicę i kolektor ssący z D15Z8, blok z D16W3, oraz wałek i klawiaturę z D16Z6, do tego 4-2-1 chinola. Pytanie czy ktoś rzeźbił coś takiego, czy ma to potencjał na okolice 130-140KM czy raczej nie warto się pchać w taki setup?

Kubamikus
25-11-19, 19:02
Jasne , że ma to sens :)
Nie wiem tylko jakie tłoki ma ten silnik , ale nawet jeśli słabe to tłoki z korbami z d16z6 można wyrwać za śmieszne pieniądze. :)
130-140km bez problemu , samo to że jest to d16 a nie d15 już jest ogromnym plusem.

kazik2_h9w3
26-11-19, 05:54
No i glowica z d15 powinna doprezyc ten setup