PDA

Zobacz pełną wersję : D14A4 mod do D16Z6



simoneon
28-05-18, 23:19
Witam
Właśnie dałem swoja Hanię D14A4 EJ9 1,4 iS hatchback 98r do wmontowania kolektora ssącego z D16Z6. Mechanik poinformował mnie że nie chcę auto coś chodzić na niej. Czynności zostały wykonane zgodnie z instrukcją. Pomimo tego silnik ciężko pracuje i kopci czarnym dymem. Wolno wchodzi na obroty. Ponadto coś syczy w tym kolektorze i ciężko to zlokalizować. Po naciśnięciu gazu syczenie zanika. Wtryski i przepustnica przekładane. Nie wiem czy w takim przypadku kolektor jest sam w sobie uszkodzony czy coś jeszcze innego może być przyczyną.
Prosiłbym o szybkie odpowiedzi na co ewentualnie mechanik musi zwrócić jeszcze uwage, gdyż auto jest rozkopane. Ja sam fachowcem nie jestem ,a mod chciałbym zakończyć sukcesem z uwagi na oczekujące w dalszej kolejności mody tj dolot rura + filtr stożkowy k&f w zabudowie+ zimne powietrze ze zderzaka. Wydech 4-2-1 ebay.
Z tego co mechanik mi mówił to tylko wtyczkę trzeba było przerobić aby można było się w piąć w czujnik temperatury powietrza z tyłu ssaka. Reszta wszystko pasuje.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

mały_miszcz
29-05-18, 19:17
Syczenie i brak mocy moznaby powiazac z nieszczelnoscia w ukladzie dolotowym. Obroty nie falują?

siara87
29-05-18, 21:19
zaworek odmy sprawny?

simoneon
30-05-18, 09:47
Syczenie i brak mocy moznaby powiazac z nieszczelnoscia w ukladzie dolotowym. Obroty nie falują?Utrzymuja się wysokie obroty.
zaworek odmy sprawny?Tak sprawny.



Raczej nie było przypadków aby D14A4 nie przyjmował kolektora z D16Z6 ?

Aktualnie mechanik wkłada stary kolektor i jeśli wszystko będzie grało tzn że kolektor z D16Z6 jest uwalony. Martwi mnie tylko to kopcenie na czarno.
U mnie jest jakis stary komputer bo mechanik mówi że jest nietypowa wtyczka i nie może się podpiąć aby ewentualnie zobaczyć co tam wskazuje. Trzeba by było tą wtyczkę przerabiać. Wszystkie kable idą z D14A4 nie montuje kompa z D16Z6.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
30-05-18, 18:11
Jak kopci na czarno to znaczy ze go przelewa
A jak swieci sie czek to niech zrobi samodiagnostyke

simoneon
10-06-18, 16:12
Jak kopci na czarno to znaczy ze go przelewa
A jak swieci sie czek to niech zrobi samodiagnostykeTo nawet po podmianie wtryskiwaczy też może zalewać silnik ? Co mam rozumieć pod słowem samodiagnostyka ? chciałbym przekazać konkretną informacje mechanikowi.
Po zamontowaniu starego kolektora wszystko śmiga prawidłowo.
Postanowiłem zakupić drugi kolektor D16Z6. Jak znów mechanik mi powie że coś jest nie tak to będę musiał poszukać w okolicy Bielska-Białej jakiegoś fachowca co już z tym robił. Bo nie sądze żeby drugi kolektor był uwalony.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Macciek40
12-06-18, 08:49
Montowałem z d15z6, nie ma problemu w moim przypadku. Czy masz silnik krokowy na kolektorze? Ja musiałem zdemontować krokowy z kolektora, zaślepić miejsce po nim. Wtedy odchodzi problem z wtyczką. Zakładasz przepustnicę z d14 ale zmieniasz motylek na en z d16, kolejna rzecz do zrobienia to zaślepienie wejścia do komory egr'a. Jeśli nie pomylisz przewodów z dołu silnika, wszystko zagra. U mnie wtryski nie robiły różnicy, chodził na d15z6, a teraz ma serię.

Z tyłu kolektora zaślepiony krokowy, na dole EGR.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180612/161b43b9afe7d6a53c53f4d3a593a5e0.jpg

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

simoneon
12-06-18, 12:33
Montowałem z d15z6, nie ma problemu w moim przypadku. Czy masz silnik krokowy na kolektorze? Ja musiałem zdemontować krokowy z kolektora, zaślepić miejsce po nim. Wtedy odchodzi problem z wtyczką. Zakładasz przepustnicę z d14 ale zmieniasz motylek na en z d16, kolejna rzecz do zrobienia to zaślepienie wejścia do komory egr'a. Jeśli nie pomylisz przewodów z dołu silnika, wszystko zagra. U mnie wtryski nie robiły różnicy, chodził na d15z6, a teraz ma serię.

Z tyłu kolektora zaślepiony krokowy, na dole EGR.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180612/161b43b9afe7d6a53c53f4d3a593a5e0.jpg

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu TapatalkaDzięki za odpowiedź. Dziś mechanik jak dostanie uszczelke pod kolektor (już trzecią bo na próbach i testach się rozwalały) to będzię podchodził do kolejnej próby montażu (oby zakończonej sukcesem).

Macciek40: a komputer zmieniałeś ? Bo ja zostawiam stary

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Macciek40
12-06-18, 17:44
Nie, komputer został stary. Nowy kolektor bez przepustnicy, nowa listwa od d15z6, stare wtryski, stara przepustnica (bo na niej jest krokowy).

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

A jeśli chodzi o mechanika, to nie zwrócił uwagi na fakt, że krokowy z d14 ma trzy przewody we wtyczce, a d16 ma dwa?

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

simoneon
18-06-18, 16:42
Udało się !!! Autko dostało drugie życie ,a ja ciesze się jak małe dziecko :D Ma przepiękny dźwięk jak się mu wdepnie gaz w deche niczym american muscles ;P
O to fotki z wnętrza dolot spod zderzaka rownież zrobiony. Extra zrobiłem ekran z maty termoizolacyjnej (co daje się za kaloryfer) ,gdyż rura się grzeje.

Mam jeszcze pytanie:

-odnośnie odmy gdyż wypuściłem ją po za obieg układu wydechowego - czy nie będzie jakiegoś spadku mocy z tego powodu ?

- czujnika temperatury powietrza gdyż umieściłem go w boxie obok stożka. Słyszałem że niby montuje się ją też w łącznik gumowym nawiercając go uprzednio małym wiertłem. Ktoś doradzi gdzie go najlepiej dać?

- w przyszłości będę chciał jeszcze wymienić wydech (aktualnie mam chińczyka 4-2-1 + reszta seria) ktoś specializuje się w wykonaniu takich rzeczy np z nierdzewki ? Lub ktoś doradzi co i gdzie kupić ? Chodzi mi o strumienice + środkowy + końcowy. Nie chcę efektu najpierw mnie słychać potem widać ;D zależy mi na mocy bez wycia
Pozdrawiam
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180618/7b95963758390f01362ac7b8965a4320.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180618/1a73d789939295ddc77af547215dc9a6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180618/cf730fbccab9399375c1a82256f410d0.jpg

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Macciek40
18-06-18, 17:05
Gratulacje, dźwięk na pewno się podoba. Miałem to samo :)

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
18-06-18, 17:15
Czujnik mozesz podpiąć ten co masz z tylu kolektora ten bialy
Ale musisz kostke zmienić

simoneon
18-06-18, 20:35
Czujnik mozesz podpiąć ten co masz z tylu kolektora ten bialy
Ale musisz kostke zmienićPo podpięciu do tej białej wtyczki trzeba będzie robić reset kompa ?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
18-06-18, 20:37
Raczej nie

mały_miszcz
18-06-18, 22:08
Gdzieś Ty te odme wyprowadził?

Strumiennice sobie odpuść. Nic to nie daje, kawał rury wystarczy. Daj przelotowe dwa środkowe i końcowy, komorowy z kwasówki. Albo puzon obxa chyba, podobno jest cichy gdy trzeba.

simoneon
18-06-18, 22:32
Gdzieś Ty te odme wyprowadził?

Strumiennice sobie odpuść. Nic to nie daje, kawał rury wystarczy. Daj przelotowe dwa środkowe i końcowy, komorowy z kwasówki. Albo puzon obxa chyba, podobno jest cichy gdy trzeba.Sory dupło mi się miało być poza układ dolotowy w sensie luźno dynda w dole :D

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Mamy na forum jakiegoś mistrza co zna się na wydechach i robi takie cuda pod konkretny model ?
Wyczytałem że max 2 cale przekrój wydechu ?