PDA

Zobacz pełną wersję : EP2 D14 swap na D16W5



Algali
12-05-18, 11:05
Hej, przymierzam się do kupna EP2. Znalazłem ciekawe D14 w sporcie i chciałbym w przyszłości wrzucić tam moje dłubnięte D16W5. Jak myślicie, będzie z tym dużo roboty? Wiem, że trzeba zmienić wiązkę pod maską ale jak z całą resztą? Ktoś może przerabiał kiedyś podobny temat?

Z góry dzięki za pomoc

maniek__007
17-05-18, 22:52
To lepiej słupek d16v1 z wiązką. Wałek rozrządu d17a9, kolektor wydechowy 4-2-1, reszta wydechu przelot. Kolektor ssący od d16y8 lub d16z6. Do tego komp od d17a9 i przeprogramować immo i 130 km na pewno minie.

alienek
18-05-18, 00:25
maniek__007 ale on ma juz pewne 130 z hakiem ;p w zasadzie nawet prawie nówke sztuke, tu bardziej chodzi o "skomplikowanie" przedsięwzięcia..
Algali poszkaj o swapie na d16y8 bo pamiętam że gdzies taki temat widziałem z tym że tutaj zazwyczaj chodzi o padnięty d17a2 a tam już pewnie inna wiązka jest z drugiej strony mając schemat elektryczny to napewno ogarniesz, tylko kwestia co ze skrzynią, bo jeśli jest inna niz w d serii to możesz mieć problem z długościami pół osi

Algali
18-05-18, 15:40
maniek__007 ale on ma juz pewne 130 z hakiem ;p w zasadzie nawet prawie nówke sztuke, tu bardziej chodzi o "skomplikowanie" przedsięwzięcia..
Algali poszkaj o swapie na d16y8 bo pamiętam że gdzies taki temat widziałem z tym że tutaj zazwyczaj chodzi o padnięty d17a2 a tam już pewnie inna wiązka jest z drugiej strony mając schemat elektryczny to napewno ogarniesz, tylko kwestia co ze skrzynią, bo jeśli jest inna niz w d serii to możesz mieć problem z długościami pół osi

Myślę, że w tym momencie mogę mieć mocy pod 140KM, ale dupochamownia by się przydała i porządne strojenie. Ja chciałbym skrzynie od 7gena zostawić na miejscu i dać D16W5. Trzeba będzie kilka kostek przerobić, ale reszta układanki chyba powinna pasować. Najbardziej niepokoi mnie kombinacja z układem zapłonowym. :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

alienek
18-05-18, 21:40
tu masz kilka linków, nie wiem czy już przeglądałeś..

http://hondaswap.com/threads/engine-swap-for-my-7th-gen-civic-ex.80312/
http://www.d-series.org/forums/engine-building/73561-d16v1-vs-d16z6.html
http://www.epcivic.com/index.php?/topic/19263-d16z6-on-ep1/
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?203441-Civic-VII-jaki-silnik-podejdzie-p-amp-p

dobra i tearaz konkluzja ;p

- fajkocewki to raczej nie problem, zreszta widzialem gdzies na forum że ktoś to ogarniał w d serii, więc raczej do ogarnięcia
- elektryka jako taka do ogarnięcia bo i tak zrobisz na obd1 ;p ew jakis standalone ( chyba tak sie to pisze ;p )
- skrzynia no tu jest troche problemu bo ktoś pisze ze pasi ale nikt nie potwierdził
- w sumie jeszzce problem jest w łapach, bo raczej musisz zrobic nowe ;p

w sumie dużo roboty jest.. nic no albo kupisz/zrobisz Hr-Vke, albo vii g sporta albo Type R ;p a silnik sprzedaż ;p

fumo
18-05-18, 21:58
Pany, bo tak się zastanawiam czy dałoby radę wrzucić D16V1 ale z wałkiem z np. Z6. Zmienić w kompie moment załączenia zaworu VTEC.
I ew. mapę w ECU. Przecie o ilości powietrza jaka jest w cylindrach mówi MAPSensor sterownikowi silnika. Jak chcesz więcej mocy to
zmieniasz dawkowanie na więcej. Ale czy ten wałek rozrządu Z6 podejdzie?

analyzer64
22-05-18, 21:40
Pany, bo tak się zastanawiam czy dałoby radę wrzucić D16V1 ale z wałkiem z np. Z6.

Tak ale razem z klawiaturą.