PDA

Zobacz pełną wersję : Civic EM2 D16V1 gaśnie po odpaleniu



sacao
10-05-18, 12:37
Witam.

Mam problem z Civic-kiem EM2.

Silnik:D16V1
Wiązka i ECU: D17A9

Problem:
1. Auto gaśnie na wolnych.
2. Auto z wciśniętym pedałem gazu w podłogę wskakuje na 3-4 tyś. obrotów po czym
gaśnie strzelając przy tym z wydechu.

Jak do tego doszło:
Tego dnia auto kilkukrotnie odpalane i jeżdżone ( ok. 40 km).
Dojechałem do skrzyżowania i chciałem skręcić w boczna drogę.
Z przeciwka jechało auto wiec zatrzymałem się żeby je puścić i wysprzęgliłem auto.
Ruszyłem na 1 , skręciłem 90 ° , zmieniłem bieg na 2 puszczam sprzęgło , gaz w pozycji 1/3 i auto zaczęło się dławic, strzelać aż zgasło. Od tamtej pory odpala ale gaśnie.

- ECU nie pokazuje żadnych błędów na module ELM
- Nie świeci się „Check”
- Doczytałem się używając szukajki ze podobne objawy są jak siądzie pompa, wymieniłem ,
nie pomogło.
- Świece były nowe NGK przy okazji swapu silnika ( maja ok. 2 miesiące )
- Poziom oleju ok. ( wymieniany tydzień temu )

Dziś sprawdzę czy świece dają iskre.
Doczytałem się jeszcze żeby ustawić luzy zaworowe bo mogą być takie objawy.

Więcej pomysłów nie mam i przyjmę każdą sugestie gdzie szukać przyczyny problemu.

Poniżej link do filmu jak to wygląda:

https://www.youtube.com/watch?v=U4m2rreDNvg

1 i 2 odpalenie bez gazu, 3 i 4 z gazem w podłogę.

drevan
10-05-18, 22:06
Na 99% masz uszkodzony czujnik temperatury. Silnik gaśnie ponieważ komputer dostaje błędny odczyt.

Nenek_
11-05-18, 17:35
U mnie tak iedolo samo odpalał jak walnał czuyjnik położenia wałka rozrządu
Tyle że chceck od razu się pojawił

sacao
16-05-18, 15:37
Update:
Zmieniona pompa paliwa, ustawione luzy zaworowe, sprawdzona kompresja, sprawdzone świece, sprawdzone czy nie zatkało katalizatora ( odpalenie auta bez przykręconego kolektora), sprawdzone błędy ECU modułem ELM BT ( błędów brak). Auto ciągle gaśnie.

update 2 :


Rozrząd sprawdzony jest ok, sprawdzone czujniki przy przepustnicy i są ok, czujnik wału i wałka są ok. Czujnik temp powietrza i cieczy sa ok podmieniałem na inne i odczyty mam takie same wiec zakładam ze jest ok. Każdy czujnik podmieniałem na inny używany i zero poprawy, sprawdzałem czy wywali checka jak odepnę czujnik żeby ustalić czy wiązki są ok i za każdym razem, każdym czujnikiem było ok czyli bez czujnika check , po wpięciu brak błędów. Ciśnienie pompy paliwa 2,7 czyli w normie.

Brak pomysłów gdzie szukać dalej.

kurak91
18-05-18, 23:42
Jak znajdziesz. Co to napisz szwagier ma to samo w es i mieli czujnik walka wału wymieniać i. Może pomoże JSK coś poinformuję co było

sacao
30-05-18, 11:16
Temat do zamknięcia

Problemem okazał się rozrząd, nie dawało mi spokoju wiec sprawdziłem jeszcze raz i był o jednego zęba na wale i dwa na wałku przeskoczony jednak ( za pierwszym razem sprawdzał kto inny wiec nie miałem pewności). Po ustawieniu wszystkiego i założeniu nowego paska wszystko wróciło do normy. Udało się uniknąć na szczęście kolizji wiec powinno być wszystko ok.

Dzięki wszystkim za pomoc.