Zobacz pełną wersję : d16z6 ratować czy nie??
Mam mały dylemat po swapie na d16z6 wszystko było ok silnik nie kopcił wymieniłem 2 razy olej i się zaczęło stopniowo aż do momentu kiedy bierze 200-300ml na 1000 przy butowaniu, wymieniłem uszczelniacze koszt był znikomy(inaczej bym nie zabierał sie za to) to myślę czemu nie spróbować , przejrzałem forum i zdarzały się przypadki ze uszczelniacze były winne pomogło w 30% na cuda nie liczyłem bo jednak 90% przypadków kopcenia to własnie pierścienie ale do rzeczy myślę nad swapem na b i remontem tylko ze kupić zdrową jednostkę to granica cudu a i tak ryzykuje bo może dojść do podobnej sytuacji tym bardziej ze takie silniki lekko nie mają , mój słupek miał przejechane 156tys km pracuje równo i cicho ogólnie w dobrej kondycji nie było śladu grzebania w czym kolwiek sprzęgło jak nowe , panewek nie słychać , moc trzyma , pomiar kompresji 14,14,14,1,14,1 i nasuwa się pytanie czy warto coś grzebać , czy wymiana pierścieni pomoże czy tylko kapitalka??
Mam mały dylemat po swapie na d16z6 wszystko było ok silnik nie kopcił wymieniłem 2 razy olej i się zaczęło stopniowo aż do momentu kiedy bierze 200-300ml na 1000 przy butowaniu, wymieniłem uszczelniacze koszt był znikomy(inaczej bym nie zabierał sie za to) to myślę czemu nie spróbować , przejrzałem forum i zdarzały się przypadki ze uszczelniacze były winne pomogło w 30% na cuda nie liczyłem bo jednak 90% przypadków kopcenia to własnie pierścienie ale do rzeczy myślę nad swapem na b i remontem tylko ze kupić zdrową jednostkę to granica cudu a i tak ryzykuje bo może dojść do podobnej sytuacji tym bardziej ze takie silniki lekko nie mają , mój słupek miał przejechane 156tys km pracuje równo i cicho ogólnie w dobrej kondycji nie było śladu grzebania w czym kolwiek sprzęgło jak nowe , panewek nie słychać , moc trzyma , pomiar kompresji 14,14,14,1,14,1 i nasuwa się pytanie czy warto coś grzebać , czy wymiana pierścieni pomoże czy tylko kapitalka??
Tego nikt tobie nie powie czy ratować czy nie. Sam musisz sobie odpowiedzieć czy warto. Ja bym tego nie ratował sprzedał jak jest dołożył i wsadził b20z1. Na seryjnym słupku po dolot/wydech i strojeniu masz ok 160hp i możliwości na zaś :) . Chyba że od razu zapakujesz grubsze korby z vitarami pod turbo.
Dolewaj te 200ml na 1000km i olej ten remont, w miedzy czasie zbieraj na inny silnik.
mam ten sam dylemat, tylko podczas deptania moje z6 pali wiecej niz 200-300 ml, dla serii wydaje mi sie ze nie oplacalny jest remont,
Jesli nie chcesz turbo to sprzedałbym swapa, z dobrym wałem moim zdaniem d16z6 jest coś warte i napewno ktoś to kupi, aby sobie zakuć, włożyć vitary itd. Wtedy coś odzyskasz kasy i nie będzie wiele brakowało do np. b18 lub złożenia b20. Jeśli uda Ci się zdrowy swap znaleźć to wyjdzie podobna kasa, co remont d16 ( w sensie remont vs zakup swapa b18 minus sprzedaż Twojego silnika z osprzętem). ja po wakacjach bede rozmyslal własnie, czy remontować to pod turbo, czy może przejsc na B serie, wole jednak troche bardziej NA.
Remont b16 to podobny koszt zakupu b18 tylko ruszyc cos w b18 nawet glupi aparat to nie sa takie same koszty jak w b16
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.