PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z dobraniem lakieru



Powered
29-04-18, 17:39
Witam
Ponieważ rdza opanowuje moją hondę coraz bardziej , przydało by się wstawić reperaturki nadkoli , niestety lakier na moim aucie nie jest oryginalny i w zasadzie jest nie wiadomo czym ... w pobliskich mieszalniach lakierów próbowali mi dobrać lakier ( przykładano też laser ) lecz wychodziło co innego niż jest na aucie .
Znajomy blacharz powiedział , że nie ma to sensu i trzeba malować całe auto , lecz taka opcja odpada gdyż było by to całkowicie nie opłacalne ( koszt remontu wycenił mi na ok. 4 k ) gdzie trzeba malować całe auto , prócz maski i dachu ( bo jest na nich ładny czarny lakier ) + reperaturki nadkoli , progi góra , dół , nowe błotniki przód , zderzak przód i tył ? i ciul wie czy drzwi też by nie trza było kupić , do tego dochodzi fakt niż z jakością remontu może być różnie i żeby za jakiś czas nie zaczęła znowu wychodzić ruda ...
I tu moje pytanie czy zna ktoś taką mieszalnie lakierów , która potrafi dobrać lakier do takiego wymysłu jak ja mam ?

Michał102
30-04-18, 00:24
Udaj się do mieszalni, poproś o wszystkie próbniki z czarnym (to czarny kolor, tak?), i każdy dokładnie porównuj z autem w słonku pod różnymi kątami, aż w końcu trafisz na najbardziej zbliżony.
Tylko zapomnij, że taki lakier wejdzie na odcinkę... konieczne będzie cieniowanie sąsiednich elementów (zresztą nawet mając dobrze dobrany oryginalny kolor jest to konieczne by wyszło idealnie).

Powered
30-04-18, 09:23
Kolor jest wisniwo-malinowy z grubym ziarnem podobny trochę do ori r81 milano red, który jest bardzo cienki miejscami, bo widać białe plamy tak jakby szpachla? Byłem w 3 mieszalniach w jednej typ próbował mieszać na oko, przychodził, patrzył, poprawiał, wyszła lipa. 2 mieszalnia gościu przykladal laser, wyszło trochę lepiej ale nadal nie to samo, 3 mieszalnia typ nawet nie mieszal powiedział że lakier z drugiej mieszalni może być dobry, ale to zależy od ciśnienia, rozcienczalnika, itp.
Blacharz znowu że nie wyjdzie dobrze i całe auto mam do malowania.

siara87
30-04-18, 10:41
czyli lakier masz namieszany na pale czy z jakiegos numeru?

Powered
30-04-18, 14:21
A chuy wie co to jest :cool:

Michał102
30-04-18, 14:34
który jest bardzo cienki miejscami, bo widać białe plamy tak jakby szpachla?

Zbyt cienka warstwa lakieru bazowego i przebijają łaty z podkładu.
Czerwony ma słabe krycie i trzeba go dobrze kontrolować lampą inspekcyjną podczas aplikacji.

Powered
30-04-18, 15:49
Tam chyba kontrolowali tylko poziom alkoholu we krwi ;) auto kupowałem w pochmurny grudniowy dzień i nie było za bardzo widać wszelkich niedoskonałości .
Foty lakieru
https://iv.pl/images/97831736343556912892.jpg
Wnęka w ori r81
https://iv.pl/images/61003339857352926993.jpg

Michał102
30-04-18, 16:00
Spokojnie do ogarnięcia.
Tak jak pisałem - postarać się dobrać jak najbardziej zbliżony odcień, a resztę załatwi dobry fachowiec odpowiednio to cieniując :)

Powered
30-04-18, 18:40
Tylko weź i znajdź takiego :) u nas zadupie i ciężko może być z tym .

kamil39
30-04-18, 18:59
Wystarczy ze bedziesz chcial na to wydać odpowiednią kasę,
Jak bedziesz szukal po fachowcach 250-300 za element to niestety będzie jak będzie.

Powered
30-04-18, 23:26
Cena ceną , partacz partaczem , ile będzie chciał tyle weźmie . Lubię to auto , bo jest proste i nietuzinkowe , ale każdy ma swoją barierę i po remoncie u konkretnego fachowca to auto nie będzie warte łącznie więcej niż koszt samego remontu , więc o czym mowa ? sentymentu też zbytnio nie mam do niej , bo dzieci w niej nie robiłem ,ani nie mam jej 15 lat .