PDA

Zobacz pełną wersję : DarkSide ECO iVTEC czyli Stream K20A1 PZEV Upgrade



fumo
25-04-18, 10:11
Cześć

Okazuje się, że jest alternatywa dla mini Franka. Przeglądając dokumentację na internecie natrafiłem na silnik
o oznaczeniu K24Z3. Silnik generuje moce od 190KM do 201KM. Nie wymaga on wałka wydechowego z
trzema krzywkami i kasowników VTEC.
Niestety jedyne zdjęcie jak to wygląda pochodzi z licytacji na ebay. Link poniżej
https://www.ebay.com/itm/08-09-10-HONDA-ACCORD-2-4L-K24Z3-PZEV-USED-AS-IS-OUTRIGHT-BURN-Long-Block-Engine-/201837479055
Po rozmowie z znajomymi dowiedziałem się, że głowice w wersjach ECO iVTEC posiadają takie same zawory jak w K20A2 TypeR,
ale nie mają kasowników na wydechu. Link poniżej
https://www.olx.pl/oferta/glowica-honda-stream-czesci-k20a1-CID5-IDkeOqo.html
Okazuje się, że niestety w civicu z K20A3 głowica nie posiada kasowników. Czy inne wersje też to nie wiem.
Jest to alternatywa gdyż nie wymaga zrzucania głowicy. Niestety nie dowiedziałem się jakie moce
mają silniki po tych zabiegach. Podejrzewam, że zbliżone do miniFranka z FRV na forum. Użytkownik zamieścił
wykresy z hamowni.

fumo
04-05-18, 21:33
Jeszcze taką rzecz robią w K20A3, że silnik pracuje cały czas na sportowych krzywkach. Nie trza kasowników.
https://kmodperformance.myshopify.com/products/kmod-vtec-killer-conversion-kit
Czyli można do K20A1 wrzucić na wydech wałek z 3 krzywkami i też będzie ok. Lub zostawić ten co się ma.
K24Z3 ogólnie ma wałek z 1 krzywką na wydechu.