PDA

Zobacz pełną wersję : jak jeździć oszczędnie d15b2



yogiszczecin
21-09-08, 16:43
Witam, od niedawna posiadam Civica D15b2 z 1992 roku w sedanie.
Pytanie jest takie:
W jakim zakresie obrotów silnika auto jest najoszczędniejsz?

Nie wiem, czy mam jeździć spokojnie i trzymać obroty pomiędzy 1500-2000, czy kręcić go więcej.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

siemens_15
21-09-08, 17:57
obroty pomiędzy 1500-2000

Przy takich obrotach panewki dostają ostro w tyłek i spalanie napewno się nie zmniejsza, a wręcz przeciwnie. Najlepszy przedział do oszczędnej jazdy to pomiędzy 2000-3000.

piotrstrojek
21-09-08, 18:32
Posłuchaj jak pracuje silnik przy obrotach od 1500 do 2000 silnik nie pracuje tylko "buczy" tak jak powiedział mój poprzednik od 2000 do 3000 a i czasem jak pociągniesz do 4000, 5000 to nic mu się nie stanie...

najemnik_
21-09-08, 20:13
Chamuj silnikiem,delikatnie operuj gazem.W trasie lataj 90km/h na 5 biegu.
Ja na 20 litrach benzy spokojnie w miescie robie 300 km z tym ze ja mam hb

Artek82
21-09-08, 20:42
hej
aby jeździć ekonomicznie tym silniczkiem nie trzeba się dużo gimnastykować, jazda w zakresie 2000-3500 obr i miłe zaskoczenie na stacji ;], oczywiście hamowanie silnikiem to podstawa

w cyklu mieszanym pali około 6,5-6,7 litra, a lubię czasem przeciągnąć obroty przy starcie spod świateł
oczywiście wersja hb, więc trochę (?) lżejsza
pzdr

bboyangel1
21-09-08, 20:51
to hamowanie silnikiem jest lepsze od dojazdów na luzie do skrzyżowań itd? ja zawsze jak dojeżdżam do świateł czy coś to na luz wyrzucam żeby sie toczył ale czy to jest zdrowe dla silnika tego nie wiem

Cegła
21-09-08, 20:52
to hamowanie silnikiem jest lepsze od dojazdów na luzie do skrzyżowań itd? ja zawsze jak dojeżdżam do świateł czy coś to na luz wyrzucam żeby sie toczył ale czy to jest zdrowe dla silnika tego nie wiem

Dla silnika zdrowsze jest dojeżdżanie na luzie (no ale bez przesady...). Mniej paliwa zużyjesz dojeżdżając na biegu.

mario1982
21-09-08, 21:13
Zrobiłem Hondą z tym silnikiem ok 20K Km i najniższe spalanie osiągałem gdy jeździłem w przedziale 2,5-3,5 K obr/min. Podstawą jest delikatne obchodzenie się z gazem, nawet przy wyższych obrotach nie odczujesz drastycznego wzrostu spalania jeśli nie będziesz butował....

bboyangel1
21-09-08, 21:16
dobra to oducze się dojeżdżania na luzie to może mniej mi będzie spalał hehe sprawdze ale i tak bez wymiany sondy i filtru powietrza sie nie obędzie

Mierzej
21-09-08, 21:21
zgadzam sie z waszymi sposobami ale!
dojazd na luzie to zly pomysl! a jak stanie sie cos niespodziewanego i będzie trzeba szybko coś zrobić? teraz uczą ze dopóki samochod sie choćby toczy to jaks bieg musi byc! na egzaminie na prawko wrzuć luz i oblałeś :P

fachowiec83
21-09-08, 21:47
Witam, od niedawna posiadam Civica D15b2 z 1992 roku w sedanie.
Pytanie jest takie:
W jakim zakresie obrotów silnika auto jest najoszczędniejsz?

Nie wiem, czy mam jeździć spokojnie i trzymać obroty pomiędzy 1500-2000, czy kręcić go więcej.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

A ile Ci autko pali skoro pytasz? Ja mam D15B2 w HB ale w autmacie i w miescie pali ok 8,0 do 8,3 przy normalnej jezdzie... Na trasie ok 7,5 ... wiem wiem automat więcej pije :)

pozdrawiam

areq
22-09-08, 17:11
U mnie to wygląda tak:
trasa obroty 2000-2500, spalanie 5,5-6l
miasto 2500-3500, spalanie 7,5-8
Ważne jest też to żeby szybko wrzucać dwójke przy ruszaniu:)

bastian1982
24-09-08, 20:29
Witam
mam d14a3 hbzaraz po kupnie sobie test zrobiłem i przy 2500 jak równo trzymam gaz i hamuje silnikiem i jak tego pilnuje spala 5,5l (20 km prostej drogi do pracy)
ale z drugiej strony taka jazda jest męczaca przy ''normalnej'':cool: jest to ok. 7l ale nie poto hanke kupiłem zeby jak emeryt jeździć :)

orzel_86
25-09-08, 22:39
jestem nowym uzytkownikiem i na tym forum i hani jednak wnioskuje zeby trzymac obroty miedzy 2000 a 3000, osobiscie trzymam zazwyczaj na 2500, mam hb 96r 5d a silnik 1.5 vtec,,,dobrze robie??

Tian
01-10-08, 12:26
Dobrze, bo sie vtec nie załącza :D

ja swoim d15b7, jazda spokojna 2500 - 3500

waka
01-10-08, 23:51
Zmiana biegów koło 2,5 tyś obrotów(ale wtedy słabiej przyspiesza), ale jak jedziesz pod górke lub wyprzedasz to oczywiście wtedy kręcisz wysoko. Taka jazda nie oznacza jazdy na emeryta, bo "gaz" naciskasz do 3/4. Przy hamowaniu silnikiem odcięci dopływu benzyny jest do około 1,2 tyś obrotów, więc w miarę dojeżdzania do skrzyżowania zmieniaj biegi na niższe, żeby obroty nie spadły poniżej tego zakresu. używaj jak najmniej hamulca, nie przyspieszaj skoro zaraz będziesz hamował. pozamykaj okna, wyłącz klime i jazda:)

purol 1.3
02-10-08, 07:23
no tak , chamowanie silnikiem oszczędza paliwo , ale .... czy tak samo wygląda sprawa jak się ma gaźnik ?? jak autko jest na wtrysku to jestem pewien że nie spala paliwa przy hamowaniu silnikiem , ale gażnik działa nieco na imnnej zasadzie , czy też można hamować silnikiem i nic nie bedzie spalał ????

Siny26
02-10-08, 11:14
ja ostatnio robiłem trasę nad morze gdy miałem równiutkie 400km zatankowałem pod korek i weszło 22 litry (99zł) czyli spaliła mi 5.5l . Nie patrzałem na spalanie nieraz było ok 190 na nowej obwodnicy Gorzowa a średnia prędkość na nawigacji wyszła mi 98km/h. w mieście jak tankuje za 20zł żeby pojeździć to robię ok 60-75km z tym różnie bywa zależy od stacji i od mojego humoru ;] ps. na paliwie z shella mam największe zasięgi ;]

civic lsi dubi
02-10-08, 11:57
ja czesto jezdze w przedziale ze biegi zmieniam przy okolo 2700-3000 i spalanie mnie na tyle zaskoczyło ze nie schodze ponizej 2000,,,jazda mieszana miasto-trasa 6,5l wiec wydaje sie mi ze ten przedział jest bajlepszy 2500-3100

Siny26
02-10-08, 13:45
ogólnie to w tych silnikach ja myślę tak:

[ Ekonomia <---3500rmp---> Sport ]

Bo jak wiadomo od 3500rmp załącza się 2 wtrysk czyli dodatkowa dawka paliwa
jak wyprzedzam zawsze staram się mieć powyżej tych obrotów jak jadę w trasie i nie chce szaleć to ich nie przekraczam ok 120 to ekonomia
[jak jadę na 1/4 mili to kręcę do 7000 :D] ogólnie jestem zadowolony z spalania jak miałem wskaźnik paliwa popsuty to przez rok na wyczucie jeździłem +/- 20km

raz jade z kumplami zapomniałem sie i mówię

ja: o kurr..
oni: co jest?
ja: miało mi wystarczyć zupy na 200km
oni: a ile jest
ja: 218km

po 300m. hanka zgasła :D

piero
03-10-08, 18:13
mi pali średnio 6,5-7 ale jezdze normalnie, czyli nieraz but nieraz spokojnie, chociaż częściej spokojnie. zszedłęm najnizej do 5,8

moj sposob na oszczędną jazde to:
1. hamowanie biegami
2. szybko 2 bieg
3. nieprzeginanie silnika ponizej 2000
4. spokuj wewnętrzny widząc szpanujących debili bMW 316 z podtlenkiem eLPiGi i w astrach

a teraz praktyka:
50zł = 150km po mieście
50zł= 180km na jakis prościejszych odcinkach, lub z rozgrzanym silnikiem.
średnio 30zł setka sobie licze

djboss666
03-10-08, 23:33
Mi Hania pali 8 - 8,5 litra w Warszawie

Największe spalanie to około 12-14 litrów jak się bawie i przez 200 km non top odcinka i 5 biegu w ogóle nie używam no chyba że szybciej niż 165 km/h jade :D

W trasie spalanie najniższe 6,5 litra. Normalnie w trasie 7 litrów.

Jeżdżę cały czas na zimowych oponach.

Sposób na małe spalanie to:

1. Nie przekraczać 3500obr/min ale nie niżej jak 3000 tyś/obr/min zmiana biegu.
2. Szybko włączać 2 bieg.
3. Jazda dynamiczna ale nie szybka, czyli nie boimy się naciskać pedału gazu do 3/4.
4. Hamowanie silnikiem przed światłami.
5. Jazda przewidująca czyli jak widzimy czerwone światło to noga z gazu i redukujemy biegi.

shantillas
04-10-08, 10:27
Mój Civic w automacie (brak rezonatora, 4-2-1, bez kata i końcowy przelot) oraz z instalką lpg. Jazda emerycka do 3,2tys. Czasem pokręcenie do 5.
W mieście na krótkich trasach pali od 9 do 12l/100km
Miasto dłuższe trasy, silnik cały czas nagrzany to 8-8,5l
W trasie najmniej udało mi się zejść do 6,2l/100 byłoby mniej żebym w drodze powrotnej nie cisnął 130-170km/h.
Na lpg:
Miasto krótkie odcinki to gazu i 15 weźmie, jak rozgrzana to 9.

Generalnie oszczędna jazda to taka kiedy silnik mamy nagrzany i nie wariujemy. Na krótkich odcinkach nie opłaca się w ogóle D15b2 śmigać, lepiej pojechać MPK

grze
15-02-09, 20:18
Witam, podnoszę ten temat gdyż chciałbym się dowiedzieć jak to dokładnie jest z tym odcinaniem paliwa w momencie gdy puszczamy gaz i hamujemy silnikiem - przy jakich obrotach paliwo znowu zaczyna być podawane? Jedni twierdzą, że przy 1800, inni że przy 1500, a tu przeczytałem, że przy 1200 więc już sam nie wiem. staram się hamować biegami dlatego chciałbym dokładnie wiedzieć gdzie jest ta granica i czy w każdym samochodzie przebiega ona w tym samym punkcie? (jeżdżę różnymi samochodami)

Moja Honda 1.4iS 16V z 2000 r w budzie 5d spala:
w trasie ok 6L/100km
średnio 6,5-7L/100km
maksymalne spalanie, jakie mi się udało odnotować, to w mieście na krótkich odcinkach ok 9L/100km

Jeżdżę w granicach obrotów 2200-3200.
Na trasie gdy wiem, że prędkość będę mógł utrzymując przez dłuższy czas, to do rozpędzenia ciągnę auto po obrotach wykorzystując maksymalną moc (gaz prawie do dechy). Natomiast na krótkich odcinkach przyspieszanie spokojne. Hamowanie silnikiem. Pod górę podjeżdżanie z wykorzystaniem rozpędu.

mirasek
16-02-09, 09:36
Jedź np. drugim biegiem jakieś 2000rpm, najlepiej z górki i puść gaz, silnik zacznie hamować auto, w pewnym momencie poczujesz że ECU zaczeło podawać paliwo, coś ok. 1200rpm może mniej.

airman
16-02-09, 12:11
Swoim, ostatnio zrobiłem sobie wycieczke w góry do Krynicy, na miejscu jeździłem autem codzień na stok (10km w jedna strone), w sumie z powrotem do Wawy zrobiłem ok 1100km i spalanie wyszło 6,8 litra/100km. Jazda w trasie, 100-140, czasem troche szybciej, sporo wyprzedzania..:)

embargo
16-02-09, 13:17
ten wątek poprawia humor :)
nie mam pojęcia jak wy jeździcie ,że wam po mieście pali 6 czy 7 litrów chyba na lawecie z dziurawym bakiem, tyle to pali citroen saxo 1.0i ... a nie d15b2
u mnie nie zależnie czy but w podłogę czy ekonomicznie do 2000rpm pali 8litrów przy średnim przejeździe 10km na raz.

BARTAS998
16-02-09, 13:57
Faktycznie idzie spali d15b2 ok 6 litrow na trasie przy spokojnej jezdzie, ale mi w miescie jeszcze nie udalo sie zejsc ponizej 7-7.5 przewaznie pali cos kolo 8-9... :) trzeba naprawde jezdzic spokojnie.

Xray
16-02-09, 18:21
Moje spalanie przedstawia się tak:

http://img88.imageshack.us/img88/1323/beztytuuje4.png

Hamowanie silnikiem, jazda w granicach 2000-3500obr. , ze świateł lubię depnąć (szczególnie jak pierwszy stoję) ;)

RogeR
16-02-09, 18:24
Potwierdzam te 2 posty powyżej, mam dokładnie tak samo. Ostatnio trasa Dom <-> Zakopane (~140km) wyszło 6,5l/100km, Dom <-> Dziewczyna (~10km), 7,5 - 8l/100km przy bardzo lekkiej nodze ;)