Zobacz pełną wersję : EK3 D15B jdm dławienie silnika
Hey
Po praktycznie siedmiu latach absolutnie bezproblemowej jazdy moją Hanką coś niedobrego zaczęło się dziać z pracą silnika.
Podczas przyspieszania w granicach 1,5k-4k samochód dziwnie się dławi, rzecz się dzieje mniej więcej z pedałem przyspieszenia wciśniętym do połowy. Powyżej 4k obrotów taj jakby się cos odtykało i jest ok, tak samo jest ok jeśli pedał wcisnę na maxa, nic nie przerywa. Zauważyłem również,że dzieje się to na rozgrzanym silniku.
Świece wymieniłem, kable podmieniłem od znajomego i nic to nie dało. Zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei może ktoś z Was ma jakieś sugestie ?
Jeszcze jedna rzecz , przed tym wszystkim nie przeszedłem przeglądu z powodu emisji, ale wymieniłem świecę , wrzuciłem starego air box'a ( był stożek)
i pomogło. Chodziło o lambdę gdzie limit był 1,03 gdzie za pierwszym podejściem było 1,07 , po tych zmianach dokładnie 1,03.
Czy takie dławienie może być spowodowane padającą lambdą ??
Jeśli macie jakieś pomysły za co najpierw się zabrać będę b.wdzięczny.
pzdr
Zaczął bym jak piszesz od sondy.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Zaczął bym jak piszesz od sondy.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
hmm pytanie od której ... jedna jest w kolektorze a druga w katalizatorze, tak w ogóle to która jakie spełnia funkcje ?? :confused:
Mały update.
Wypiąłem sondę na kolektorze i fura śmiga jak nowa.
Czyli idąc tym tropem to faktycznie coś nie tak jest z lambdà skoro po wypięciu jest ok.
Jeszcze jedno pytanie. Czemu nie wywala mi Check a na desce?
Moja była pęknięta.
Bez błędu a objawy identyczne jak u Ciebie.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
kazik2_h9w3
15-04-18, 06:29
A powiedz czy wgl przy przekreceniu kluczyka swieci sie?
Z wlasnego doswiadczenia wiem ze walnięta sonda nie zawsze wywala błąd ale wypięta chyba powinna
A powiedz czy wgl przy przekreceniu kluczyka swieci sie?
Z wlasnego doswiadczenia wiem ze walnięta sonda nie zawsze wywala błąd ale wypięta chyba powinna
Check świeci się normalnie po przekręceniu kluczyka a gaśnie po odpaleniu silnika.
Sam sie zastanawiam czemu nie ma błędu.
Jest jeszcze druga sonda w kacie, może stąd jest brany sygnał.
Z wypięta sonda zrobiłem ok 100km i nie zauważyłem żeby spalanie wzrosło, Check sie nie świeci a Hanka śmiga ja zła. Mogę tak jeszcze chwilę pojeździć czy lepiej wpiąć wtyczkę?
Btw. Gdyby ktoś miał lambde do kolektora na jednym kablu to chętnie przygarnę.
Sprawdzałem i taka sama chyba jest w D14a4
Pzdr
Jest jeszcze druga sonda w kacie, może stąd jest brany sygnał.
Nie, nie jest
Z wypięta sonda zrobiłem ok 100km i nie zauważyłem żeby spalanie wzrosło, Check sie nie świeci a Hanka śmiga ja zła. Mogę tak jeszcze chwilę pojeździć czy lepiej wpiąć wtyczkę?
To oznacza że masz jakąś mega rzeźbę zrobioną. To w ogóle jest d15b seryjnie czy przeszczep ? Wrzuć fote z pod maski i napisz jaki komp siedzi oraz czy ma seryjną wiązkę czy jest przy nim jakaś przelotka.
W D15z6 miałem podobnie potrafiła zamulić od 2 do 3k rpm na tyle że przy 3k nie chciała iść dalej dopiero po jakichś 3sec puszczała muła i szła dalej. Wymieniłem lambde i pomogło. Sprawdź lambde miernikiem będzie jasność czy trafiona czy nie.
W D15z6 miałem podobnie potrafiła zamulić od 2 do 3k rpm na tyle że przy 3k nie chciała iść dalej dopiero po jakichś 3sec puszczała muła i szła dalej. Wymieniłem lambde i pomogło. Sprawdź lambde miernikiem będzie jasność czy trafiona czy nie.
Miernikiem to jedynie grzałkę sprawdzi, a napisał że ma jednoprzewodową czyli bez grzałki.
;2889707']Nie, nie jest
To oznacza że masz jakąś mega rzeźbę zrobioną. To w ogóle jest d15b seryjnie czy przeszczep ? Wrzuć fote z pod maski i napisz jaki komp siedzi oraz czy ma seryjną wiązkę czy jest przy nim jakaś przelotka.
Nie nie, to jest ori d15b, 1.5 Vti 3 stage vtec.
Mieszkam w Irlandii i tam czasami trafiają sie takie importy z JP.
Mam już pożyczoną sondę z d14a4. Wtyczka jest taka sama, jeden kabel. W weekend przełożę i zobaczymy co się będzie działo.
Wymiana sondy załatwiła sprawę. Wszystko wróciło do normy. Dodam tylko jedną rzecz odnośnie błędu, którego nie wyświetlał komp, błąd pojawił się po tygodniu jazdy z wypięta lambdą. Po wymianie sondy znikł..
W sumie temat do zamknięcia.
Dzięki za Wasze sugestie odnośnie tego problemu.
Pzdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.