Zobacz pełną wersję : Abs+vsa
Mam problem z ABS. Opiszę jednak problem od początku.
W zimie podczas hamowania na śliskiej nawierzchni przy bardzo wolnej prędkości gdy ABS się załączał dało się słyszeć jak coś dygotało z prawej strony przy kole ( jakby pompa jeszcze pracowała?, ale już po zwolnieniu pedała hamulca).
Klocki i tarcze z przodu i z tyłu zbliżały się do wymiany. Ale własnie zaczęły się problemy. Kontrolka ABS i VSA włączały się powiedzmy po 10km ( nie musiałem użyć hamulca - na prostej drodze jadąc spokojnie. Później coraz szybciej aż paliła się cały czas.
Wymieniłem tarcze i klocki. Kontrolki nie zgasły. Dzis jednak czasem zgasły czasem się świeciły. Ale jak były zgaszone to ABS działa za szybko. Może nie za kazdym razem ale bardzo często. Jest to bardzo niebezpieczne bo utrudnia hamowanie nawet przy małej prędkości.
-Błędów DTC brak.
-kontrolka VSA ABS świci lub nie (95% czasu świeci)
-raz zaświeciła kontrolka ręcznego - nie był zaciągniety
-Od wymiany mineło jakies 300-400km
- tłoczki stwierdziłem że są ok nawet łatwo się wciskały ( tłyk troszkę ciężej)
- tarcze z tyłu się chyba mniej grzeją (nie wiem czy tak powinno być)
- bezpieczniki nr 3 pod maska i 4 pod kierownicą są OK
Czy jak pojadę gdzieś na jakiś komputer to coś pokaże skoro na DTC brak błędów? Może ktoś ma taki sprzęt w okolicy Rzeszów-Łańcut i mógłby mnie podpiąć?
Jak sprawdzić przewody i czujniki ABS? Brudu tam sporo na tych piastach może coś nie łączy? - Może ktoś wymieniał u siebie i podpowie.
Jutro sprawdzę akumulator innym miernikiem bo aktualny pokazuje bardzo małe wartości, a auto jednak odpala..
Jakieś wskazówki? Mam wymieniać po prostu czujniki ABS? jak nie pomoże to całe piasty?
wszelkie objawy wskazują na to co mialem u siebie - wymień czujnik świateł stop przy pedale hamulca i powinno być ok.
błędów abs nie odczytasz elm'em czy na sreberko, potrzebny jest hds. u mnie właśnie taka była diagnoza.
zajrzyj tylko czy masz czujnik biało-czarny czy czarno biały, bo sa 2 rodzaje
http://allegro.pl/czujnik-stop-honda-civic-viii-ufo-07rok-i6858979540.html
lub
http://allegro.pl/czujnik-hamulca-stopu-honda-civic-viii-ufo-i7064714642.html
koszt zaden, 5 minut roboty.
wszelkie objawy wskazują na to co mialem u siebie - wymień czujnik świateł stop przy pedale hamulca i powinno być ok.
błędów abs nie odczytasz elm'em czy na sreberko, potrzebny jest hds. u mnie właśnie taka była diagnoza.
i to prawdziwy HDS. Chinol z Ali "nie chyta" układu ABS/VSA o czym sie przekonalismy na HDS party ;)
i to prawdziwy HDS. Chinol z Ali "nie chyta" układu ABS/VSA o czym sie przekonalismy na HDS party ;)
A z ciekawości gdzie kupić taki prawdziwy HDS jak nie na Ali? Podejrzewam że te z olx czy allegro to tez chinskie xhorsy.. ktoś mnie oświeci?
A z ciekawości gdzie kupić taki prawdziwy HDS jak nie na Ali? Podejrzewam że te z olx czy allegro to tez chinskie xhorsy.. ktoś mnie oświeci?
Na ali sa dwa rodzaje HDSów
Taki - ok 15$
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1T7wHPXXXXXboXXXXq6xXFXXXv/230117335/HTB1T7wHPXXXXXboXXXXq6xXFXXXv.jpg?size=289839&height=1000&width=1000&hash=ad7577ee20c600117cd1cbe4acc927d7
i taki - za ok 100 i wiecej
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1aH8ucuGSBuNjSspbq6AiipXae.jpg
Podejrzewam, ze ten drugi moze miec juz lepsza funkcjonalnosc.
Tutaj raczej jest wina złego odczytu prędkości koła jeżeli ABS się załącza przy dohamowaniu to znaczy że komputer widzi iż jedno z kół nie toczy się. Honda można podpiąć nie tylko hds.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
;2893996']Tutaj raczej jest wina złego odczytu prędkości koła jeżeli ABS się załącza przy dohamowaniu to znaczy że komputer widzi iż jedno z kół nie toczy się. Honda można podpiąć nie tylko hds.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Podpinałem pod dwa komputry z interfejsem DELPHI i pokazywało że czujnik lewy tył. Jeszcze go nie zmieniłem bo nie było czasu... Dam znać jak naprawie. Jednakże zaciekawił mnie post użytkownika buri. No ale skoro komputer bije błędem tam to czy może być to czujnik przy pedale? Z ciekawości kupie taniego xhorsa i zobaczymy co on pokaze :D
ja mialem identyczne objawy jak u Ciebie, ale po podpieciu wyraźnie wskazywało na błąd włącznika świateł stopu, czyli tego czujnika przy pedale hamulca. samochód byl podłączany pod prawilnego HDSa.
Podpinałem pod dwa komputry z interfejsem DELPHI i pokazywało że czujnik lewy tył. Jeszcze go nie zmieniłem bo nie było czasu... Dam znać jak naprawie. Jednakże zaciekawił mnie post użytkownika buri. No ale skoro komputer bije błędem tam to czy może być to czujnik przy pedale? Z ciekawości kupie taniego xhorsa i zobaczymy co on pokaze :DJeżeli chodzi o Delphi to sprawdza się np tydzień temu w 7g wymieniłem czujnik i wszystko hula
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Dziś wymieniałem w końcu czujnik ten który wskazał Delphi. Lewy Tył. Kontrolki od razu zgasły. Namordowałem się nieziemsko bo bez kanału.. i dopiero później wymyśliłem żeby to zrobić wkrętami.. Może komuś się przyda. Mój był cholernie zapieczony i full korozji do okoła. Żadne wypukanie też nic nie dawało..
1. Ściągamy koło, rozpinamy czujnik, wypinamy kabel ze spinek, odkręcamy śrubkę m6 z łbem sześciokonnym trzymającą czujnik. Czujnik można od razu odłamać i kabel uciąć ( mój odłamał się przy probie odchylenia)
2. Odkręcamy zacisk, ściągamy klocki, odkręcamy jarzmo.
3. Odkręcamy i ściągamy tarcze.
4. Wyłamujemy czujnik od strony piasty. Teraz zostaje tylko okrągły skorodowany do okoła otwór z zapieczonym w środku plastikiem..
5. Pewnie najłatwiej byłby zdjąć piastę z łożyskiem i przewiercić otwór tak też pisali na forach. Z drugiej strony miejsca na wiercenie nie ma. Standardową wkrętarką oczywiście.
Ja nie miałem odpowiednich kluczy aby odkręcić nakrętkę zabezpieczającą piastę i w sumie wolałem jej nie ruszać.
Wkręcałem wkręty w plastik od drugiej strony ( od strony amortyzatora) . Od małych czarnych do drewna po większy do drewna z łbem sześciokątnym bo nie szło jak w masło i dostęp miałem ograniczony. Jak już był otwór na wylot pozostało wydłubać resztki.
6. Wyczyścić powierzchnię styku mocowania czujnika i otwór pilnikiem i papierem ściernym.
7. Zamontować wszystko w odwrotnej kolejności. Czujnik będzie wchodził z lekkim oporem, delikatnie wpukałem go używając klucza płaskie 10 i małego młoteczka.
Po zmontowaniu i przekręceniu kluczyka kontrolki ABS i VSA zgasły i już się nie zapaliły.
Gdy rozbierałem zauważyłem że na czujniku od strony tarczy była spora kupka rdzawego nalotu, drugie tyle co grubość czujnika.. na samej powiedzmy zębatce piasty która współgra z tym czujnikiem również było trochę, możliwe że gdzieś się stykała piasta z czujnikiem i wystarczyłoby wyczyścić czujnik i piastę i byłoby ok...
Jaki czujnik kupiłeś? Orginał czy jakiś zamiennik?
Jaki czujnik kupiłeś? Orginał czy jakiś zamiennik?
Czujnik ABS firmy ABE - CCZ1305ABE
Taki tańszy zamiennik.
Kupiłem w miejscowym sklepie, a ściągają z intercarsu bo tam mają to na miejscu. Ja zapłaciłem 90zł. Proponowali też droższe Delphi za 140 i PREPRINTY za ponad 200. Na allegro są jakieś NTY za 55-60zł z wysyłką. Wolałem na miejscu wziać gdyby trzeba było zwrócić lub reklamować.
Narazie wszystko OK.
A do Ciebie TRAFO mam pytanie. Czy sprawdzałeś luzy zaworowe w HDS? Szukałem i nie znalazłem takiej pozycji.. W serwisówce pisze że można i u Ciebie na stronie też. Mniejsza jaki kabel posiadam ale samej pozycji w HDS nie widzę.
Kiedyś byłem u gazownika ( akurat u niego nie zakładałem gazu bo kazał ustawić luzy zaworowe na wartości większe lub mniejsze już nie pamietam niż zakłada producent). W każdym razie miał taki mały podręczny tester i tam niby znalazł wartości luzów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.